A repülőgépeknél miért nem alkalmazzák ezt a módszert a madarak ellen?
Mit akadályozna meg egy háló? Nem egy nagy darab, hanem mondjuk hat kis darab madár jutna be a hajtóműbe?
Cserébe nagyot nőne a fogyasztás.
S ha a fémháló maga is bele akar esni a turbinába valamilyen mókás ok (nekicsapódó madár behorpasztja) miatt?
De a hagyományos belsőégésű motor elé sem raknak a szívócsonkba már szűrőket meg védelmet - tökéletlen égéshez is vezethet - ha meg 7-800 km/h-val halad a jármű, akkor pláne. De ez még csak a motor, az egész repülésnek az a lényege, hogy mindenütt lamináris áramlás legyen, semmi turbulencia. Ha egy lyuggatot fémhálót feszítessz ki a motor elé, azzal nem csak azt a bizonyos elemet befolyásolod, hanem az egész gép működését, a turbulencia nagy sebességnél olyan erős is lehet, hogy akár le is szakíthatja a szárnyakat, de a farok részre is kihathatnak az onnan leválló légáramlatok.
"Ezért tesztelik a motorokat fagyasztott csirkékkel, amiket menet közben dobálnak bele, hogy mennyire bírja a gyűrődést."
És ha jól tudom a modern hajtóműveknek 1-2 csirke meg se kottyan.
Jelenleg a lehető legjobb megoldás a jelenlegi. A fémháló természetesen osztás-sűrűségétől és keresztmetszetétől függően befolyásolhatná a gázturbina légnyelését. Persze vannak ilyen módon védett motorok helikoptereken. Azonban egy megfelelő sűrűségű háló már eléggé károsan befolyásolná a légnyelést és főként az áramlást. A nem megfelelő sűrűségű pedig átszakadhatna és még azt is lenyelné a gázturbina, nem mintha egy madár jót tenne neki.
Ha ezek a problémák megoldódnának, akkor pedig meg kellene erősíteni a gondolát, hogy elbírja a becsapódáskor a háló húzását. Ez plusz tömeget eredményezne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!