Hogy működik a biciklinek a váltója? Első, hátsó, kicsi, nagy, melyik mit csinál pontosan? Hogy a legjobb a beállítás különböző útszakaszokon?
egy bowdennel fel/le tolsz egy "váltót" ami a láncot igazítja a fogaskerekeken.
a beállítást magadnak kell kitapasztalni, mert sok féle váltó van:D
Mivel elől csak többnyire 3 lánckerék van hátul pedig azért többnyire legalább 6 így a hátsót többet szokás használni.
Azt, hogy hogy azt te döntsd el az alapján hogy hogy kényelmes, viszont amire illik figyelni hogy ne válts keresztbe.
Tehát ha elől a legnagyobb lánckeréken van akkor hátul a 2 legnagyobbat ne használd. Ha elől a középsőn van akkor hátul a legkisebbet és legnagyobbat ne használd. Ha pedig elől a legkisebben van akkor hátul a 2 kicsit ne használd. Ilyen egyszerű.
És persze a váltás csak akkor működik ha forog a pedál, méghozzá terhelés nélkül. Tehát ne úgy válts hogy fél lábbal állsz az egyik oldali pedálon, a testsúlyod nagy részét ráhelyezve. Szépen, finoman válts tekerj és közben válts.
Valamint ha lassítasz a géppel közben lehet tekerni és visszaváltani.
Nincs benne semmi bonyolult az ég világon. Az első minél kisebb annál könyebb tekerni, annál lassaban mész, hátsónál pedig pont fordítva, de ez gondolom egyértelmű.
Igazából három dolgora kell figyelni, de már kettőt leírták előttem:
-Kis terhelés mellett válts, tehát amikor váltasz akkor ne is tekerj szinte, csak kísérd a lábaddal a pedált. Ha gyorsítasz, akkor is vegyél vissza egy kicsit a lendületből.
-Ne legyen keresztbeváltás, ezt előttem pontosan leírták. Az én középső lánckerekemen (elől) van szinte mindig a lánc. 2/2 és 2/7, és azok közti áttételek bőven lefedik amit kell. Ha nagyon nekifeszülök akkor teszem csak fel harmadikba elöl.
-Mindig gondolkodj előre. Legjobb példa amikor tekerek 3/2-3 vagy inkább 2/7-ben jó 25-30-as tempóban a bekötő úton, és elékerezek a forgalmas főúthoz, amin kell mennem párszáz méter a városig. Ott általában elég jól ki kell lőnöm, nem lehet tökölni, plusz még emelkedik is. Ritkán van idő egy 30km/h-hoz igazított fokozatban elindulni, teljes testsúlyommal kell a pedálon állni hogy megmoccajon a bicó, úgyhogy ilyenkor még jóval azelőtt visszapakolom egy könnyű fokozatba, hogy megálljak, így dinamikusabb lesz az elindulás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!