Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogy működik a biciklinek a...

Hogy működik a biciklinek a váltója? Első, hátsó, kicsi, nagy, melyik mit csinál pontosan? Hogy a legjobb a beállítás különböző útszakaszokon?

Figyelt kérdés
bicikli, váltó

2013. aug. 15. 18:15
 1/10 anonim ***** válasza:

egy bowdennel fel/le tolsz egy "váltót" ami a láncot igazítja a fogaskerekeken.

a beállítást magadnak kell kitapasztalni, mert sok féle váltó van:D

2013. aug. 15. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
úgy értem hogy inkább a használata... annak van értelme, hogy a hátsó a nagy fogaskeréken van, az első meg a kicsin, vagy fordítva, vagy pedig mindig együtt kell használni őket, ha az egyiket veszem lefelé, akkor a másikat is? csak pl hegynek felfelé ugye könnyebre teszem a hátsót, de néha nagyon kell tekerni és abban is elfáradok, és ha az elsőre ráerősítek, akkor jobb egy kicsit. elsődlegesen az elsőt, vagy a hátsót kell váltani emelkedő esetén? Ha hegynek felfele akarok menni, akkor az elsőt vagy a hátsót érdemes használni? van valami logika abban, hogy milyen útszakaszon melyiket használjuk? úgy értem az első vagy a háts
2013. aug. 15. 18:25
 3/10 A kérdező kommentje:
... hátsónak van szerepe, vagy különbség abban, hogy melyik fejt ki nagyobb / jobb erőt?
2013. aug. 15. 18:26
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon egyszerű, ha nehéz tekereni, akkor könyebb fokozatba kell váltani, ha túl gyorsan tekersz, akkor mehet erősebb fokozatba. Ez azért érezhető dolog, egyébként sokan ott rontják el, hogy alig használják a valtót, inkább ugyanabban a fokozatban erőlködnek, pedig pont ezellen találták ki.
2013. aug. 15. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
jó, hát eddig én is eljutottam, csak nem tudom hogy az elsőt vagy a hátsót váltsam elsődlegesen. én a hátsót szoktam, de nem biztos, hogy az jó. Most olvastam, hogy a keresztbe váltás az nem jó, nem tesz jót a láncnak.
2013. aug. 15. 18:35
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Elég durva szerkezet, nagyon barbár módon működik. Tulajdonképpen átrántja a másik fogaskerékre a láncot. Ezért érdemes akkor váltani, amikor tekerek és mindenképpen kis terhelés mellett. Dehát ez nem mindig jön össze... Keresztbeváltást tényleg érdemes elkerülni. Ez annyit tesz, hogy ne úgy használd a váltót, hogy az első váltó a legnagyobb fogaskeréken van és a hátsó is. Akkor ugyanaz a hatás, mintha elől a középsőn lenne és hátul is.
2013. aug. 15. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
jó, hát most miért baj, hogy szabályszerűen akarom használni a bicajom? egy csomóan nem tudják, és nem is járnak utána. De akkor értsem úgy, hogy ha alacsony fokozaton akarok tekerni (hegynek felfele) akkor hátul a legnagyobbon legyen, és elől meg a legkisebben? és egyszerre használjam a kettőt, váltás közben? vagy melyikkel váltsak hamarabb? a hátsóval, és utána az elsőt igazítsam hozzá?
2013. aug. 15. 19:25
 8/10 anonim ***** válasza:
amikor már nagyon meg van nyúlva a láncod, akkor érdemes hanyagolni az első váltón a legkisebb fogaskereket(főleg ha a hátsó is a legkisebben van), mert én jártam úgy már elég sokszor, hogy felkapja az egész hátsó váltót és eltrörik a váltótartó fül..:(
2013. aug. 15. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Mivel elől csak többnyire 3 lánckerék van hátul pedig azért többnyire legalább 6 így a hátsót többet szokás használni.

Azt, hogy hogy azt te döntsd el az alapján hogy hogy kényelmes, viszont amire illik figyelni hogy ne válts keresztbe.

Tehát ha elől a legnagyobb lánckeréken van akkor hátul a 2 legnagyobbat ne használd. Ha elől a középsőn van akkor hátul a legkisebbet és legnagyobbat ne használd. Ha pedig elől a legkisebben van akkor hátul a 2 kicsit ne használd. Ilyen egyszerű.

És persze a váltás csak akkor működik ha forog a pedál, méghozzá terhelés nélkül. Tehát ne úgy válts hogy fél lábbal állsz az egyik oldali pedálon, a testsúlyod nagy részét ráhelyezve. Szépen, finoman válts tekerj és közben válts.

Valamint ha lassítasz a géppel közben lehet tekerni és visszaváltani.

2013. aug. 15. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Nincs benne semmi bonyolult az ég világon. Az első minél kisebb annál könyebb tekerni, annál lassaban mész, hátsónál pedig pont fordítva, de ez gondolom egyértelmű.


Igazából három dolgora kell figyelni, de már kettőt leírták előttem:

-Kis terhelés mellett válts, tehát amikor váltasz akkor ne is tekerj szinte, csak kísérd a lábaddal a pedált. Ha gyorsítasz, akkor is vegyél vissza egy kicsit a lendületből.

-Ne legyen keresztbeváltás, ezt előttem pontosan leírták. Az én középső lánckerekemen (elől) van szinte mindig a lánc. 2/2 és 2/7, és azok közti áttételek bőven lefedik amit kell. Ha nagyon nekifeszülök akkor teszem csak fel harmadikba elöl.

-Mindig gondolkodj előre. Legjobb példa amikor tekerek 3/2-3 vagy inkább 2/7-ben jó 25-30-as tempóban a bekötő úton, és elékerezek a forgalmas főúthoz, amin kell mennem párszáz méter a városig. Ott általában elég jól ki kell lőnöm, nem lehet tökölni, plusz még emelkedik is. Ritkán van idő egy 30km/h-hoz igazított fokozatban elindulni, teljes testsúlyommal kell a pedálon állni hogy megmoccajon a bicó, úgyhogy ilyenkor még jóval azelőtt visszapakolom egy könnyű fokozatba, hogy megálljak, így dinamikusabb lesz az elindulás.

2013. aug. 15. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!