Valaki lát értelmet a többsávos körforgalomban?
Pedig annyira egyszerűek. :) Simán a KRESZ szabályait kell alkalmazni bennük amit pedig akinek jogsija van az tud. Elvileg... ;)
En Angliában vezetek és itt iszonyat sok körforgalom van. 3,4 akar 5 sávosok is, és iszonyat egyszerűek.
Van értelme, ezek szerint még nem láttál olyan sok körforgalmat mégsem.
Az elsővel egyetértek, a legnagyobb találmány a közlekedésben! A hollandoknál, angoloknál úgynevezett fogyósávos körforgalmak vannak, amik nem egyszer 3, vagy több sávosak. Így nem kell a behajtás előtt egy sávba terelni az autókat, hanem megfelelő táblázás esetén zökkenőmentesen haladhat a több sáv forgalma.
De léteznek olyan körforgalmak is, amilyeneket szeretnél. A svédeknél, hollandoknál több száz méter sugarú körforgalmak vannak az autópálya fel-lehajtóknál. Az angoloknál is vannak ilyenek, nem egyszer lámpás irányítással kombinálva.
Jó ötlet lenne, csak keményen kellene büntetni a belső sávból jobbra kanyarodókat. Ugyanis ez a legveszélyesebb szituáció! Előtte ugyanis ki kellene húzódni a külső sávba.
A spirál (jelzőlámpás) és a turbó meg eleve meghatározza a sávhasználatodat!
Jó dolog a körforgalom, a kétsávos még jobb, nagyobb forgalmat tud lebonyolítani adott idő alatt.
Csak egy dolog nincs meg hozzá, a tudás és a közlekedési kultúra. Amikor először jártam ilyenben, akkor esett le kicsit lassabban, hogy hogy is működik, de olyan jól fel van festve, ki van táblázva, hogy az egyértelmű szerintem még egy óvodásnak is.
A belső sávba való bemenésnek van értelme, mert az a köralak miatt jóval rövidebb, így könnyen megelőzhetőek a külső sávban haladók, csak észnél kell lenni, és rögtön kifelé sorolni, és folyamatosan a tükrtöt figyelni, meg hátranézni a holttérbe, nehogy elsodorjunk valakit!
Olvastam szaklapban, hogy 7-szer balesetveszélyesebb a 2 sávos körforgalom, mint az egysávos.
Szerintem nem kellene annyi helyen erőltetni, sok helyen elég az egysávos is.
"Jó ötlet lenne, csak keményen kellene büntetni a belső sávból jobbra kanyarodókat. Ugyanis ez a legveszélyesebb szituáció! Előtte ugyanis ki kellene húzódni a külső sávba. "
A probléma olyankor lép fel, amikor a többsávos körforgalmat használni nem tudó a külső sávon három kört megtesz. Olyankor ugyanis nem lehet tőle kihúzódni. Mert ő ugyan nem megy bele a belsőbe... Ha csak annyit megtennének a kedves autóstársak, hogy a külső sávot csak és kizárólaga belépéshez képesti legelső kijárathoz használnák, akkor nem lenne ebből balesetveszélyes helyzet.
Én se szeretem. Eddig csak 1 ilyennel volt dolgom, de azt is nehezen tanultam meg. Félek, ha megkapom a jogsim és a 47-es M43 találkozásánál hogy fogok átsuhanni 50-60-nal.
De ez még hagyján. A legjobb találmány Szegeden van ahol 3 sávos és lámpákkal felszerelt körforgalom van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!