Mekkora egy IFA terhelhetősége?
Hivatalosan azt hiszem 5 tonna van megadva, de nagyfater aki 20évig vezetett ifát azt mondja, ha arról volt szó 20-25 tonnát is elvitt.
Elég nagy a különbség a két szám között és hát nem nagyon akarom nagyon elhinni, hogy 25 tonnát elvisz egy IFA. Ha valakinek van ez ügyben tapasztalata, elárulhatná mi az igazság.
A válaszokat előre is köszönöm!
Ha egy Ifára feldobsz 20-25 tonnát, akkor kettétörik mint a ropi. Akármelyik nyergesre sem lehet felrakni 25 tonnát ( papíron ) pedig ott 5 tengely van nem kettő. Alapból a gumik sem bírnák ki. Azon is érdemes elgondolkodni miből raksz rá 25 tonnát. Elég brutál magasítóknak kellene rajta lenni, hogy rádobj 10 köbméter homokot.
Azt meg meg se említsük, hogy 300-400 lóerős (és 12 literes turbódízel) autók nyöszörögnek 25 tonna alatt, majd pont a kis 125 lovas 4 hengeres fogja simán elvinni.
Szerintem nagyapád "kicsit" nagyzolt...
Hát igen, én is sokalltam azt a 25 tonnát.
Egyébként, azt hiszem úgy mondta, hogy hosszúplatóssal vitt cementes zsákokat, magasítással, púpozva. Aztán, hogy így kijönne-e 25tonna arról fogalmam sincs. Valószínűleg az idő megszépítette az emlékeket :)
Hát azért a 25 tonna egy icipicit sok! Ismerek olyan IFA-t, aminek erősített laprúgói vannak, de még az se visz el 10 tonnánál többet! Rövidplatós billencs meg pláne hogy nem! Lényegében nem is a hajtásról van szó (az ifának egy elég jól kiképzett és összerakott hajtásrendszere van kb kétszeres áttétellel, ami el bírja húzni akár a HW80.11 pótkocsit is megrakva, de ami az IFA-t illeti, 5 tonnára lett tervezve, ám a magyar ember kreatív és kíváncsi, így megnézi hogy néz ki egy kicsit többletsúllyal.(Többek közt én is)
Ami az Ifa gyengepontja amikor túlsúly jelentkezik az egyik leggyakoribb, hogy megéghet a kuplung, ha a kuplung nem ég meg(tehát ha terepesnél terep 1 mászóban van, ahol elvileg kizárható a kuplung megégése), vagy elszakadnak a gardán csavarok, vagy a cuppcsavar szakad el ekkor elmozdul a hátsó híd az eredeti helyéről, de ami ennél is lényegesebb és szinte lehetetlen javítani, hogy elcsavarodhat az alváz, ami az autó maradandó károsodásához vezet. Ha egyszer találkozik valaki ifával, és látja hogy a hátulja egy bizonyos szögben jobbra lejt, leveheti a következtetését annak, hogy párszor jobban meg volt pattintva a kelleténél, és kigyengültek a laprúgok(jobb esetben) vagy már az alváz is igazodott a magyar közút útviszonyaihoz!
Amiket most leírtam, azok lényegesen személyes tapasztalatok, de azt alá tudom támasztani, hogy létezik olyan IFA is ami el tud vinni a tervezett súlyánál 2-szer annyi többletsúlyt is(persze túlsúllyal nem közlekedünk közúton, mert az büntetendő!
Hát azért a 25 tonna egy icipicit sok! Ismerek olyan IFA-t, aminek erősített laprúgói vannak, de még az se visz el 10 tonnánál többet! Rövidplatós billencs meg pláne hogy nem! Lényegében nem is a hajtásról van szó (az ifának egy elég jól kiképzett és összerakott hajtásrendszere van kb kétszeres áttétellel, ami el bírja húzni akár a HW80.11 pótkocsit is megrakva, de ami az IFA-t illeti, 5 tonnára lett tervezve, ám a magyar ember kreatív és kíváncsi, így megnézi hogy néz ki egy kicsit többletsúllyal.(Többek közt én is)
Ami az Ifa gyengepontja amikor túlsúly jelentkezik az egyik leggyakoribb, hogy megéghet a kuplung, ha a kuplung nem ég meg(tehát ha terepesnél terep 1 mászóban van, ahol elvileg kizárható a kuplung megégése), vagy elszakadnak a gardán csavarok, vagy a cuppcsavar szakad el ekkor elmozdul a hátsó híd az eredeti helyéről, de ami ennél is lényegesebb és szinte lehetetlen javítani, hogy elcsavarodhat az alváz, ami az autó maradandó károsodásához vezet. Ha egyszer találkozik valaki ifával, és látja hogy a hátulja egy bizonyos szögben jobbra lejt, leveheti a következtetését annak, hogy párszor jobban meg volt pattintva a kelleténél, és kigyengültek a laprúgok(jobb esetben) vagy már az alváz is igazodott a magyar közút útviszonyaihoz!
Amiket most leírtam, azok lényegesen személyes tapasztalatok, de azt alá tudom támasztani, hogy létezik olyan IFA is ami el tud vinni a tervezett súlyánál 1-szer annyi többletsúlyt is(persze túlsúllyal nem közlekedünk közúton, mert az büntetendő!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!