Függőleges felszállás? Mi ebben a nagy dolog? Ezt már 50 éve is tudták. Mussolinit is igy szabaditották ki.
azt nem értem hogy mi a nagy hir abban amint már a második világhaboru alatt is megcsináltak?
Jesszus, értelmező olvasást szoktad gyakorolni?:)
Nem az a nagy hír, hogy a világon először sikerüt ezt egy harci repülőgépnek megcsinálnia.
Hanem ennek a gyártónak és ennek a típusnak sikerült ezt megcsinálnia, mostanra jutottak el az első működő ilyen gépezetükig. Ennyi. Nyilván nem ez az első ilyen technológiával működő repülőgép, de a cikkben ezt nem is mondták. Csak azt közölték, hogy immáron a Lockheed Martin repülőgépgyrtó vállalatnak is v an ilyen típusú gépe.
Érettségi előtt azért majd gyakorolj, mert a magyar irodalom első része pont a néma értő olvasási képességeket méri fel:)
Függőleges felszállásban semmi. A V22-esnek ez a lényege, de gondolom övön aluli bedobnom, hogy a helikoptereknek se okoz túl nagy nehézséget..
ennek a típusnak különleges ez a mutatvány. Ha utánaolvasol a hajtóművének, van benne némi zsenialitás, de ennyi :)
"Ezt már 50 éve is tudták"
Valóban. Csak nem mindegy, hogy egy kicsi és lassú helikopter száll-e fel függőlegesen, vagy egy akár hangsebesség közeli tempóra is képes vadászgép. A helikopterek fel tudnak szállni függőlegesen is, de légiharcra nem valami jók. Az F-35B is meg tudja ezt tenni, és talán még 1-2 ellenséges gépet is le tud lőni. Nem sokat, mert elég kevés fegyvert és üzemanyagot vihet így magával.
"Mussolinit is igy szabaditották ki"
Nem. Az érte érkező egységek DFS 230 vitorlázógépekkel szálltak le. Vízszintes, de igen rövid leszállást végeztek, ha jól emlékszem, fékezőrakétákat is bevetettek. Mussolinit pedig egy Fieseler Fi 156 vitte el, ami nagyon rövid úton szállt fel, de nem függőlegesen. A Fi 156 ugyanis híres volt arról, hogy rövid volt a felszállási úthossza.
"... mi a nagy hir abban amint már a második világhaboru alatt is megcsináltak?"
A II. világháború alatt nem nagyon voltak függőlegesen felszálló repülőgépek, ami meg volt, azt alig használták. A Bachem Ba 349 Natter képes volt erre a mutatványra, olyan jól sikerült neki, hogy a tesztpilóta meg is halt az első és utolsó repülésen. De ott az egész gép függőlegesen indult.
Egyébként ha a nagy hőbörgés mellett lenne némi tudásod és elolvastad volna a cikket, rájöhettél volna, mi olyan nagy szám ezen a felszálláson. Maga a sugárhajtású VTOL vadászbombázó nem újdonság, mert a Harriert, illetve a Jak-38-ast már régóta ismerjük. Itt az a szenzáció, hogy ez végre az F-35B-nek is sikerült. Ennek a gépnek ez volt az első sikeres függőleges felszállása.
Ez pedig azért nagy szám, mert az F-35 még a többi repülőgép-fejlesztési projekt között is kiemelkedően problémás volt: csúnyán elszálltak a költségek, többször kellett egyes részegységeket újratervezni, a végtelenségig csúszik a hadrendbe állítás dátuma. Mindennek az oka leginkább a VTOL képességekkel megáldott F-35B változat. Mivel modulrendszerűek a gépek, ezért a hagyományosan felszálló F-35A, az S/VTOL F-35B és a hordozófedélzeti F-35C közös alapokra épülnek. De az F-35B-nél valahogy semmi sem jött össze: hol az emelőhajtómű nem működött, hol a szárnyak akartak leesni. Főleg ezért van ennyi baj a projekttel, de így, hogy az F-35B végre fel tudott szállni, lehet remélni, hogy talán már tényleg lesz is valami ebből a JSF névre hallgató programból.
Nem árt néha kicsit tájékozódni, mielőtt nagy mellénnyel kioktatnál mindenkit, mert csúnyán pofára lehet esni.
Elment az eszetek.
Mi a hőbörgés egy sima kérdés feltevésben?
Első valami nagy bajod lehet ha így kell válaszolni egy sima kérdésre de te utolsó te se vagy egy normális lélek.
Képtelenek vagytok normálisan válaszolni egy kérdésre?
Mit ér a tudás ha beképzelt majmokká váltok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!