Az autóknál kinek fontos a környezettudatosság?
Üdv! A káros anyag kibocsájtásról beszélek.
Aki nem teheti meg magának, hogy olyan autót vegyen ami kevesebb káros anyagot juttat a levegőbe, mert örül, hogy egyáltalán fenn tudja tartani az autót, az lesz a legkisebb gondja, hogy mennyire fertőzi a környezetet. Akinek pedig van annyi pénze, hogy bármilyen autót vehet, az biztos nem mondja azt, hogy lemondok a benzintemető álomautómról és inkább veszek olyan kocsit ami már már tisztítja is a levegőt. Szóval van olyan ember a sznobokon kívül akit ez az opció érdekel? A válaszokat előre is köszönöm!
"Nekem egyáltalán nem fontos, viszont a fogyasztás igen, az meg hozza magával."
Ez nem feltétlen igaz. Egy '90-es Swift sem eszik 7 liternél többet, mégsem fog kék/zöld matricát kapni. A károsanyag kibocsátás nem csak a fogyasztástól függ.
De, leginkább attól függ. Ha kevés üzemanyagot égetsz el, kevesebb kipufogógáz keletkezik, logikus. Az meg, hogy utána mivel és hogyan kezelik a kipufogógázt, a matricázókon kívül senkit nem érdekel.
(Nem mellesleg inkább szagolnám fél órán keresztül egy 20 éves Swift kipufogógázát, mint bármelyik modern dízelét, hiába kapnak ezek zöldet.)
"De, leginkább attól függ. Ha kevés üzemanyagot égetsz el, kevesebb kipufogógáz keletkezik, logikus. Az meg, hogy utána mivel és hogyan kezelik a kipufogógázt"
Az eleje logikus, csak a vége nem. Ugyanis nem a kipufogó gáz mennyisége, hanem a milyensége mérvadó.
Ennyi erővel felesleges volt kivonni az ólom-tetraetilt a forgalomból, mert a mennyiségen nem változtat...
A kipufogógázban a szén-monoxid, nitrogén-oxidok, szén-hidrogének, kén-dioxid, nehézfémek, korom számít igazán károsnak. Ezek összesen a kipufogógáz max 5-10%-át adják.
Buta példa:
feltételezzük, hogy a fogyasztással egyenes arányban nő a kipufogógáz mennyisége.
Legyen egyik motor régi, kütyüktől mentes egyen 5 litert ennek a kipufogógázában mondjuk 10%-a káros anyag.
A másik motorunk 10 litert kajál, de már közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti keverékképzéssel, vezérlő és kontroll lambda szondával, légtömegmérővel,egr-rel katalizátorral stb stb, ennek kétszerannyi kipufogó gáza lesz, de ha ebben csak 5% a károsanyag, akkor hiába eszik többet, semmivel nem lesz több a károsanyag kibocsátása.
Így előfordulhat, hogy egy 20 éves kis fogyasztású autó sokkal környezetkárosítóbb, mint egy új 200+ lovas prémium autó. Jó mi ?
A dízelek meg más lapra tartoznak.
Na had írjak valamit.. Amíg az 1.9 PDTDI vel foglalkoztok,addig én kimegyek a rosszabbik traktorral,és 200 liter gázolajat égetek el napi szinten.. Hány mezőgazdasági gép van kicsiny országunkban? Rengeteg. Náluk csak füstölést mérnek,(vagy azt sem) a kutya nem foglalkozik a károsanyag kibocsátásukkal. Magyarán nincs "zöldkártya". Egy 30 éves traktor olyan füstöt okád magából,ami szerintem legalább 10 dízel autó kipufogógázának felel meg..
Persze az újabb gépek modernebbek,kevesebbet esznek,tisztábbak,de azért mégis... Seeeenkit nem érdekel..
Ne haragudjatok,lehet a válaszom nem illik ide,de azért megírtam.
A kérdésre pedig a válaszom: én személy szerint ezzel nem foglalkozom. Ne legyen a plakett fekete,azon kívül mindegyik másik megfelelő. Ez a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!