A pesti házak miért vannak olyan messze egymástól? Miért fér el 2*3 sáv is az utca 2 fele közt egyes helyeken?
Azok a széles utak tudatos tervezés részei, még akkor is, ha akkoriban nem voltak autók!
Az Andrássy út megépítését pl. 1870-ben határozták el, 6,7 millió koronás költségvetéssel. A nagykörutat 1871-ben kezdték tervezni...
hát igen, remélem majd gyalog vagy biciklivel jár az összes 15 km-re a körgyűrű melletti munkahelyére, mert minden normális cég menekül a belvárosból,mert:
1. az ügyfelei nem tudják megközelíteni és parkolni
2. a dolgozók nem tudnak beérni időben dolgozni
3. a cégautókat nem tudják hol tárolni,nehézkes a logisztika
Ugyanígy vannak a boltok is. Lehet sírni,hogy bezárt minden bolt a Rákóczi úton, csakhát mivel nincs parkolóhely mert minden be van buszsávozva, a kutya se fog odamenni, inkább kimennek a külvárosba megvenni ugyanazt.
Marad hát a kritikálmasszássá vedlett hardcoreBMes belvárosi lakosság meg a romkocsma
Ne gondold, hogy az autód körül forog a világ, az autós munkábajárás kisebbségben van az egyéb közlekedési formákkal szemben a legtöbb európai városban, így Budapesten is. A Rákóczi út elsivárodását a rázúduló átmenő forgalomnak köszönheti, amely folyamatos zajjal és szmoggal veszi el az emberek kedvét az itt vásárlástól. Ezen az se változtatna, ha a buszsáv (amely jóval több ember ide közlekedését oldja meg, mint egy esetleges parkolósáv) helyén még több autó lenne. A logisztikát a boltok nagyon egyszerűen oldják meg, mert a szállító leb*ssza a furgont a szélső sávba vagy a buszsávba vészvillogóval, aztán kerüljön, aki amerre tud. De a sétálóutcákba is eljut valahogy az áru.
Egyébként az én munkahelyem valóban 14 km-re van, de ez akár BKV-vel, akár bringával tökéletesen abszolválható. Ha nem lenne az, kiköltöznék én is a külvárosba.
Egyébként ne gondold, hogy a budapesti városvezetés valami őrült ámokfutást rendez az autós közlekedés ellen, Nyugat-Európában bevált módszereket alkalmaznak itt is a város közlekedési és környezetszennyezési gondjainak orvoslására.
andrássy út: lehet parkolni, vannak boltok
körút: lehet parkolni, vannak boltok
rákóczi út: nem lehet parkolni, nincsenek boltok
érdekes összefüggés,nem? Az áruszállítót meg megbüntetnék a térfigyelőről a rákóczin, azt elnézik ha simán tilosban áll meg, de a buszsávot nem
hát a -10ben jó biiklizést kívánok neked, tudod akinek pénze van általában autóra is telik, akinek meg nem az nem fog a 7es buszról leszállva vásárolgtni, főleg hogy nincs miben hazavinni. Tetszik, nem tetszik, ez van, ha friss levegőt akarsz, költözz ki pilisborosjenőre
"Oké, majd ha pilisborosjenőn lesz munkahely, egyetem, színház, uszoda és melegbár, oda fogok költözni"
Addigra ott is akkora lesz a forgalom, hogy az lesz élhetetlen város!
Tudomásul kell venni, hogy vagy nagy a népsűrűség és egy km-en belül ott van minden, ennek megfelelő mértékű kosszal-zajjal, vagy 5km-re van az első bolt, de cserébe csend van és jó levegő!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!