A vonatokon mért van az a kattogó hang menet közben? Ott van össze illesztve a sin?
Ha arra a klasszikus zakatolásra gondolsz, akkor igen, ott vannak a sínvégek illesztve.
Van hézagolt és hézagnélküli pálya is. Elvileg az utóbbinál már nem kellene ezt a hangot hallani, de az elöregedett hézagnélkülin a sínvégek lehajlanak, így ott is ütni fog a futómű.
De egy frissen hegesztett vagy új pályán nincs ilyen zaj.
Dehogyis. Azért annyira nem durvák ezek a hibák.
A vasúti pályának 2 lényeges eltérése van: Irányhiba és fekszinthiba.
Az irányhiba okozza azt amit mondtál: oldalra billeg, riszál a kocsi. Ilyenkor az egyenestől eltérő irányban van kilengése a kocsinak a pálya hibája miatt.
A fekszinthiba az magassági hiba, pl meg van süllyedve egy kicsit a pálya. Ilyenkor döccenni fog a kocsi, bólintó mozgást fog végezni.
De kisikláshoz sokkal sokkal több kell.
Nem vagyok vasutas, de talán nagy csacsiságot nem írok. Vágányhiba lehet a kivetődés, ami a túlhevülésből adódó durva torzulása. Ilyenkor a szálak már teljesen kihajlanak egy-egy darabon, a rögzítő szegek, csavarok sem fogják.
Pl: [link]
Ha bodzaszedők kiszedik a rögzítőcsavarokat, az sem egészséges. Vagy ha a kerék sérül. Mint pl. az emlékezetes németországi balesetnél is volt.
Persze hogy nem tud, ahhoz extrém meleg kell - ráadásul a vasutasok figyelemmel követik a pálya állapotát, ha ilyen lenne (azért a 40 fokokban előfordulhat), akkor azonnali vágányzár és vonatpótló buszok..
Habár a MÁV dolgai miatt komolytalannak tűnhet a vasúti közlekedés, de valójában sok jó szakember ügyel az utasok és az áruk biztonságára, a járművek és a pálya karbantartására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!