Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A vonatokon mért van az a...

A vonatokon mért van az a kattogó hang menet közben? Ott van össze illesztve a sin?

Figyelt kérdés
2012. okt. 6. 22:19
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Ha arra a klasszikus zakatolásra gondolsz, akkor igen, ott vannak a sínvégek illesztve.

Van hézagolt és hézagnélküli pálya is. Elvileg az utóbbinál már nem kellene ezt a hangot hallani, de az elöregedett hézagnélkülin a sínvégek lehajlanak, így ott is ütni fog a futómű.

De egy frissen hegesztett vagy új pályán nincs ilyen zaj.

2012. okt. 6. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Aham értem ma jőttem haza vonattal csattogot mozgott oldalra is meg recsegett Gyseves volt motorvonat
2012. okt. 6. 22:45
 3/11 anonim ***** válasza:
Ahogyan előttem írták. Váltókörzetekben meg egészen érdekes "muzsikát" is adnak a sínek. Fém fut fémen, így ott, ahol nem folyamatos, ilyen hangot ad. A fékezéskori csikorgás is a fém-fém párosból származik. A riszálás oka más. Ott a sínek nem teljesen egyenesek, vagy az ívben vannak kisebb eltérések.
2012. okt. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Aham értem de ilyenkor ki tud siklani? mikor beriszál?
2012. okt. 6. 23:10
 5/11 anonim ***** válasza:

Dehogyis. Azért annyira nem durvák ezek a hibák.

A vasúti pályának 2 lényeges eltérése van: Irányhiba és fekszinthiba.


Az irányhiba okozza azt amit mondtál: oldalra billeg, riszál a kocsi. Ilyenkor az egyenestől eltérő irányban van kilengése a kocsinak a pálya hibája miatt.

A fekszinthiba az magassági hiba, pl meg van süllyedve egy kicsit a pálya. Ilyenkor döccenni fog a kocsi, bólintó mozgást fog végezni.


De kisikláshoz sokkal sokkal több kell.

2012. okt. 6. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Értem amugy érdekelnek ezek a dolgok engem :) :) és a kisikláshoz mi kell? :) mennyi erő?
2012. okt. 6. 23:14
 7/11 anonim ***** válasza:

Nem vagyok vasutas, de talán nagy csacsiságot nem írok. Vágányhiba lehet a kivetődés, ami a túlhevülésből adódó durva torzulása. Ilyenkor a szálak már teljesen kihajlanak egy-egy darabon, a rögzítő szegek, csavarok sem fogják.

Pl: [link]


Ha bodzaszedők kiszedik a rögzítőcsavarokat, az sem egészséges. Vagy ha a kerék sérül. Mint pl. az emlékezetes németországi balesetnél is volt.

2012. okt. 6. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Ez a kép durva :) de nem tud könnyen nem?
2012. okt. 6. 23:28
 9/11 anonim ***** válasza:
82%

Persze hogy nem tud, ahhoz extrém meleg kell - ráadásul a vasutasok figyelemmel követik a pálya állapotát, ha ilyen lenne (azért a 40 fokokban előfordulhat), akkor azonnali vágányzár és vonatpótló buszok..


Habár a MÁV dolgai miatt komolytalannak tűnhet a vasúti közlekedés, de valójában sok jó szakember ügyel az utasok és az áruk biztonságára, a járművek és a pálya karbantartására.

2012. okt. 7. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Vannak már olyan pályaszakaszok M.o-n, ahol jelentős sebességkorlátozás van érvényben ezek miatt, mert ha ott gyorsan menne a vonat, kisiklana, olyan rossz állapotú a pálya. Ezért tart pl. Nyíregyházáról Miskolcra azt a 88km-t másfél órába megtenni (személlyel, az ic valamivel jobb) A síneken egyébként rajta van a gyártás éve. Én láttam 1979-est is. Hát asszem egy ilyen megérett a cserére.
2012. okt. 7. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!