Mennyivel környezetkímélőbb?
30 éves Ikarusok nem járnak, az átlag életkor a buszoknál 15 év. A régebbi Ikarusok (260, 280) többnyire 18-22 évesek. Maga a konstrukció viszont már van 30 éves.
A buszok fogyasztása a fent említett, régebbi modelleknél:
Szóló: 37-38 l / 100 km
Csuklós: 46-47 l / 100 km
Azt viszont, hogy mennyire környezetkímélő, nem a fogyasztás határozza meg, hanem a szennyezőanyag-kibocsátás.
A Volvo buszok például többet fogyasztanak 100-on (kb 55 liter), mert a motorjuk jóval kisebb az Ikarusokénál, és emiatt "erőlködik", ami megdobja a fogyasztást, nem beszélve a légkondiról. Mégis kevesebb káros anyagot engednek ki.
A lényeg tehát, hogy milyen károsanyag-kibocsátási osztályba tartozik (Euro I/II/III/IV/V).
Ez pedig a bennük lévő motortól függ. Ikarus 260-asok például Euro 0-tól Euro II-ig léteznek.
Vegyünk egy Euro II-t, a legtöbb bkv busz ez a kategória. Ez szénmonoxidból legfeljebb 4 grammot bocsáthat ki egy kilométeren.
Ugyanilyen kategóriájú dízel autó 1-et, benzines 2,2-t.
Magyarán: ha ülnek ketten egy Euro II benzines kocsiban, akkor fejenként maximum 1,1g/km CO-t küldenek a levegőbe, míg egy Ikarus utasai, 40 emberrel a fedélzeten fejenként max. 0,1-et.
Így dióhéjban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!