Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen áram van a vasúti sínben?

Milyen áram van a vasúti sínben?

Figyelt kérdés
Amely a jeltovábbításra szolgál. Feszültség, áramerősség, frekvencia?
2009. júl. 21. 20:16
 1/6 anonim ***** válasza:
56%
Nem egészen értem amit írsz. A vasúti sínt nem használják jeltovábbításra.
2009. júl. 21. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
77%

Fogaskerék-áttételű motor nyitott szekrénnyel a hajtott tengelyről leemelve: A motortól az áram vagy a síneken, vagy külön vezetéken át záródik a központ felé. Amennyiben a sínek használtatnak fel visszavezetésre, azok jó fémes összeköttetésére különös gondot kell fordítani, mert máskülönben az áram a síneket elhagyva, a földrétegeken átmegy és így más, főképpen gyenge árammal működő villamos berendezést zavar, sőt a víz, gáz és más fémvezetékű csőrendszereket elektrolízis folytán megtámadja.


Alsóvezetékes rendszer, amint azt a budapesti városi V. alkalmazza: Az elől látható vasbak felső részein a kettős futó sínt tartja, amelyek között az áramszedő a csatornába nyúlik, és az ott szigetelten elhelyezett két szegletvasról veszi az áramot. Két-két egymást követő vasbak között a csatorna cement-betonból és téglából készül.


Újabban egyrészt, hogy az áramvezető síneket jobban lehessen izolálni, másrészt, hogy azokhoz hozzá is lehessen férni, a következő elrendezést választották: az áramszedő hajót, ha a kocsi felső vezetékes szakaszra fut át, egyszerű szerkezettel fel is lehet emelni. L. még Lokomotív.

2009. júl. 21. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

de használják. A biztosítóberendezések jeltovábbítására. Ld: [link]

Így bent a forgalmi szolgálattevő látja, hogy hol foglalt a vágány, hol szabad, sorompókat vezérelhet akár a vonat is, jelzők, váltók állítása miatt is fontos, stb.

2009. júl. 21. 20:44
 4/6 anonim válasza:
Én úgy gondolom, h ez a jeltovábbítás arra vonatkozik, h bizonyos pontokon súlyérzékelő van a sínbe építve vagy az alá, így a forgalmista tudja mikor halad el a vonat. De nem a sín vezeti az információt. ugyanez a megoldás van már forgalmasabb utakon, közlekedési lámpáknál, és ugye az aszfalt sem vezeti az áramot...
2009. júl. 21. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Amikor én szolgáltam a vasúton (15 éve) még 48 voltos biztosító rendszer volt kiépítve. Tehát a szigetelt sínszakaszokban is 48V volt, gondolom még ma is annyi. A mozdonyok részére a jelfeladás is a síneken keresztül történik. A foglaltság jelzés nem súlyérzékeléssel történik, mint előttem írták. A vágányoknál az egyik sínszál mindig földelt (ehez záródik a mozdony áramköre is) A másik ki van szigetelve, ha a kettőt fémesen összezárod foglaltságot jelez. Régen sokszor volt ott ahol dolgoztam olyan hiba, hogy télen "megsózták" a vasútátjárót, és a befolyó hólé miatt foglaltságot jelzett, és nem nyílt fel a sorompó.
2009. júl. 21. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm az utolsó válaszolónak a hasznos választ.
2009. júl. 21. 23:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!