Milyen áram van a vasúti sínben?
Fogaskerék-áttételű motor nyitott szekrénnyel a hajtott tengelyről leemelve: A motortól az áram vagy a síneken, vagy külön vezetéken át záródik a központ felé. Amennyiben a sínek használtatnak fel visszavezetésre, azok jó fémes összeköttetésére különös gondot kell fordítani, mert máskülönben az áram a síneket elhagyva, a földrétegeken átmegy és így más, főképpen gyenge árammal működő villamos berendezést zavar, sőt a víz, gáz és más fémvezetékű csőrendszereket elektrolízis folytán megtámadja.
Alsóvezetékes rendszer, amint azt a budapesti városi V. alkalmazza: Az elől látható vasbak felső részein a kettős futó sínt tartja, amelyek között az áramszedő a csatornába nyúlik, és az ott szigetelten elhelyezett két szegletvasról veszi az áramot. Két-két egymást követő vasbak között a csatorna cement-betonból és téglából készül.
Újabban egyrészt, hogy az áramvezető síneket jobban lehessen izolálni, másrészt, hogy azokhoz hozzá is lehessen férni, a következő elrendezést választották: az áramszedő hajót, ha a kocsi felső vezetékes szakaszra fut át, egyszerű szerkezettel fel is lehet emelni. L. még Lokomotív.
de használják. A biztosítóberendezések jeltovábbítására. Ld: [link]
Így bent a forgalmi szolgálattevő látja, hogy hol foglalt a vágány, hol szabad, sorompókat vezérelhet akár a vonat is, jelzők, váltók állítása miatt is fontos, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!