Kaphatok így jogsit?
"(fékbetét sokkal jobban kopik mivel piros lámpánál pl folyamatosan fékezni kell"
Ezen jót röhögtem. :D
Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna.
Kedves kérdező,
Igazából mit szeretnél tehát? Vezetni is, vagy csak jogosítványt?
Mert itt már le vannak irva a helyes válaszok, ha neked sérült a jobb kezed, és ez megakadályoz a menet közbeni sebességváltásban, akkor ideális lehet az automataváltós autón megtanulnod. Nem is tudnál másképp.
És hidd el, ez a realitás. Egy jogosítványt megszerezni egyébként is nehezebb, mint egy autót elcserélni, eladni, és venni automataváltóst. Ha vezetni akarsz, a megoldásokat kell keresni, nem a meglévő autókon problémázni.
"fékbetét sokkal jobban kopik mivel piros lámpánál pl folyamatosan fékezni kell"
Ha-HA! :D Ebből ltászik hogy olyanok osztogatnak tanácsokat (nem bántásból írom) akik nem igazán vannak képben a témával. Csak halkan megkérdezem, tudod-é hogy hogy működik a fék, és ha áll az autó akkor vajon mitől kopik?
Egyébként igen, fent leírták a kérdésre a választ, lehetséges.
Arra lennék márcsak kíváncsi, ha megjavul a kezem (nincs rá sok esély, de én optimista vagyok) akkor a jogsit újra le kell tennem hogy vezethessek olyan autót ami nem aut.váltós?
Szeretnék jogosítványt, hogyha lesz munkahelyem, akkor veszek magamnak autót. Fiatal vagyok tehát az autóvásárlásra még ráérek, de attól még szeretnék jogsit.
OFF: Én vezettem sokáig automatát, de alig vártam, hogy visszatérjek a manuálra. Ebben egyetértek 12:27-el.
De tényleg érdekelne engem is, hogy miért kopna a fékbetét, amikor áll az autó?
Kopás lassításnál lép fel, értelemszerűen a súrlódásból kifolyólag.
Legújabb kérdésedre a válasz, kedves Kérdező, hogy igen, újabb 30 óra vezetés, és új forgalmi vizsga vár rád, ha manuálváltós autót is szeretnél vezetni. A kuplungolás, illetve a váltás manuálváltóval sokkal-sokkal nehezebb, mint az automata váltót kezelni (logikusan). Szinte össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Nekem pl. plusz tíz vezetési órát kellett vennem, mert az oktatóm úgy találta, hogy néha túl gyorsan engedem fel a kuplungot, illetve hogy "erősen" váltok kettest. Az igazság az volt, hogy az autójában rossz volt a sebváltó (szériahiba, mint utóbb kiderült), a kettes mindig kattogott, hiába bántam a sebváltóval hímes tojásként... Aztán a kuplung sem egy egyszerű téma, mert manuálváltós autónál a fékezésben is szerepet kap többek között.
A vége egyébként az lett, hogy bár az oktatóm megesküdött volna, hogy egy "leugrásért" megvágnak, a forgalmi vizsgámon az történt, hogy lefullasztottam az autót egy kereszteződésnél, ehhez képest átmentem elsőre. De annyira beparáztattak a kuplung meg a kettes miatt, hogy azt hittem, bennem van a hiba...
Nos, szóval igen, újra kell csinálnod az egész vezetői tanfolyamot. A manuálváltós autó vezetése egyharmadrész kormány, egyharmad kuplung és egyharmad váltókezelés. Ha tudsz vezetni automata váltós autót, akkor kb. egyharmad részben tudsz vezetni manuálváltós autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!