Óceánjáró hajókra ha nem pakolnának fel tizenöt szintet, maximum pl. csak kettőt - olcsóbb lenne az építési összköltség?
Szerintem te alapvetően félreérted ezeknek a hajóknak a célját. Ezek nem közlekedési eszközök, hanem úszó szállodák. Pontosan annyi rajtuk a flanc, amennyit a vendégek hajlandók megfizetni. Azért építik őket ilyen drágán, mert úgyis van, aki megfizesse az árát. Aki költséghatékonyan akar utazni, repülővel megy.
Ami a motorokat illeti, mit gondolsz, a teherszállításban miért nem használnak már vitorlákat? Mert több macera van vele, nagyobb kiszolgáló terület, személyzet, karbantartás stb. szükséges hozzá, mint amennyit az üzemanyagon spórolnának. Ugyanez igaz ezekre a hajókra is, egyszerűen nincs rá igény.
Illetve egy hatalmas óceánjáró két szinttel nem lenne hatalmas óceánjáró, hanem egy apró komp. Ha meg hatalmasra csinálnád, két szinttel, nem lenne meg a biztonságos merülési mélység, és egy apróbb hullám felborítaná.
Hidd el, értenek azok hozzá, és azért építik őket, mert megéri. Vannak kisebb hajók is, de azok meg nem luxus óceánjárók.
Alacsonyabb lenne az összköltség, mert kevesebb anyag kellene a hajóba és kevesebb munka lenne vele.
Csakhogy az ilyen hajókon nem a víz fölötti 15 szint és a flanc olyan rettenetesen drága. A víz alatti rettenetesen nagy motorok, a több tízezer kilowattos teljesítményre képes elektromos erőátvitel, a vastag, "óceánálló" hajótest és a többi irdatlan méretű gépészet az, ami roppant drága. Ha ezekre nem tizenöt szintet építesz, csak kettőt, alig spóroltál valamit.
Viszont akkor ezek a bődületes gépek a maguk nem elhanyagolható fogyasztásával nem tudnak egyszerre több ezer embert szállítani, hanem csak pár százat. Tehát annak a pár száz embernek kellene "összedobni" az út költségeit, így még drágább lenne az utazás. Úgy meg a kutya sem utazna, hiszen most sem olcsó mulatság az ilyesmi. Végeredményben tehát veszítene a hajótársaság.
Illetve ha nem lenne a hajón az a rengeteg flanc, senki sem utazna vele. Ha az a cél, hogy eljusson Londonból New York-ba, felül egy repülőre és pár óra alatt ott van. Teljesen felesleges ezért hajóra szállni, a távolsági személyszállításban ma már a repülőgép nyerő helyzetben van. Ezekre a dögökre azért vesznek jegyet az utasok, mert luxuskörülmények között kirándulhatnak egyet. Ez már nem a század eleji óceánjáró gőzösök harmadosztálya, ahol nincstelen európaiak várják a Szabadság-szobrot. A mai luxushajók már kirándulásokra, szórakozásra épültek.
A vitorla pedig nem is rossz ötlet, pár évvel ezelőttről rémlik egy kezdeményezés, miszerint kellene valamiféle könnyű, egyszerűen kezelhető, gyorsan eltüntethető vitorlát építeni a nagyobb hajókra, hogy lehessen vele spórolni.
Csak ez nem annyi, hogy "kiteszek két lepedőt, azt belekapaszkodom", hanem erős, évtizedeken át időjárásálló, kellően nagy méretű (hogy bírja húzni azt a dögöt), de szükség esetén teljesen eltüntethető vitorla kellene. Ez a tervezési cél most még eléggé sok ellentmondást rejt magában, így várhatóan hosszú idő alatt sikerül csak megfelelő kompromisszumokkal megoldani a problémát.
Sir Butcher és a hetedik kommentelő adta a legértelmesebb válaszokat - nektek köszönöm! Hetedik: a Máltai Sólyom vitorlái nem tűntethetők el gyorsan? Ja jól tudom szeltek már át ezzel a három emberrel is működtethető modern high-end géppel bőven óceánokat.
Első és hatodik viszont többet ért volna, ha meg sem szólal. Hogy is tartja a mondás - ha csöndben maradtál volna, okosabbnak _látszottál_ volna. Nem is ismeritek a másikat, azt sem tudjátok mit akar, de már megy a személyeskedés. Hmmm... Kik is szoktak személyeskedni?... Ennyit rólatok. Igénytelenséghez pedig csupán annyit: szerinted hatodik két szinten nem lehet luxus körülmények között lakni? Nem ismesz, hát ne kommentelj rólam valótlan hülyeségeket.
Utolsó: kösz! Régen viszont (motorok nélkül) hogyan tudtak manőverezni a vitorlásokkal? Nem csak kisebbekkel, a legnagyobbakkal is?
Amúgy légyszi felejtsétek már egy a "jegyeket"! Nem ez volt a kérdés, hanem csupán annyi -> spórolhatnak-e milliárdokat a szintek és flanc kihagyásával (persze flanc van, csak nem tizenöt, hanem maximum két-három szinten), vagy nem? Ám ha valóban ennyire meg kell erősíteni a hajó alját, ill. kell bele a súly, amire a sok szint pont jó, akkor ugye ezt nem lehet(ne) kivitelezni a fent válaszok alapján.
Vagy esetleg mégis?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!