Hogyan kell repülőgépet vezetni?
De vissztérve a pedálokra: a pilóta és a másodpilóta előtt is kettő van - ugye lábanként egy. Úgy vannak összekötve, hogyha az egyiket benyomod, akkor a másik feléd jön, közben valamilyen összeköttetéssel (mechanikus, pl. rudazat vagy bowden; esetleg fly-by-wire) mozgatod az oldalkormányt.
Legtöbbször a pedálokkal végezheted a fékezést is, azok billentésével. Persze ez alól vannak kivételek, pl. orosz gépek, mint az Antonovok, ahol a botkormányon van fékkar, amivel a levegős fékrendszert működteted - már ha jól emlékszem... :P
Még azt írja nekem egy csög hogy el vagyok tévedve!
Leszakad a pofám....
Versenyszerűen ÉPÍTETTEM és terveztem sugárhajtású többmotoros és sikló/vitorlázó rc- távirányítású repülőgépmodelleket vagy 6évig. Itt van 4 érem meg 2 oklevél a fejem fölött a falon.
A sógorom mezőgazdasági pilóta.
Néha még passzóból játszok is ilyen fly szimulátorral meg hasonlók.
-És ennek ellenére beszól valaki ,hogy az nem úgy van ahogy én tudom..!!
Felmegy az agyvizem.
Volt olyan ,hogy egy komolyabb repülőgépnek a szárnyát mire megterveztem kiszámoltam kivágtam a merevítőket bordákat éleket csiszoltam egy gépbe 300nál több munkaórát öltem bele.(az laza olyan 8 hét) Sose vettem bolti szutykokat. Ami bolti volt a gépekbe az csak esetleg pár minimális alkatrész meg a távirányító)
A szárny meg nem egy egyenes lap,, komoly aerodinamikája van hogy clját ellássa.
"De én hülye vagyok biztos nem értek hozzá igazad van.
Bár kérdés nincs olyan a témában amire ne tudnék
válaszolni de én hülye vagyok sajnálom hogy belepofáztam. Legközelebb nem teszem!
Ezek a gépek Bizzzztos nem úgy működnek mint a valódiak ezek varázslattal és imával mennek meg más fizikai szabályok nem pont ugyanúgy hatnak rá mint egy igazira.
Szerinted mennyi idő egy ilyet összedobni??
"kormány balrahúzásánál az egyik oldali (flaps) le a másik ugyanannyira fel mozdul el a húzás mértéknek megfelelően.
Ha hátra húzza a kormányt mindkettő fleps felemelkedik és felfelé megy a gép orra. ha lefelé tolja a flaps"
öreg, a flaps egész más dolog, semmi köze nincs a csűrőlapáthoz, amit írsz. a flaps a fékszárnyak, nem azért vannak, hogy forduljon a gép.
"Azt mondják, hogy a gépeken van pedál is. Igazából én erre vagyok kíváncsi. A pedálra. Mikor használják és egyáltalán hány van belőle?"
Van pedál, az oldalkormányt lépik be vele, de db számot nem tudok.
Pedálból kettő darab van, egyiken a bal lábad nyugszik, a másikon pedig a jobb. A kettő libikóka szerűen ellentétesen jár, ha az egyiket benyomod a másik felemelkedik és vissza. Igazából itt a pedálok nem függőlegesen járnak fel-le mint az autóban, hanem inkább előre-hátra.
Az oldalkormány szerepe kettős:
A levegőben a gép orrát térit el balra-jobbra annak megfelelően hogy "melyik oldalra léped el". Fordulóban szokás használni, hogy szebben lehessen vele kanyarodni.
A földön pedig a kerekeket kormányozza, amerre elléped, arra fog menni a gép. A földön nincs elég levegő áramlás, ezért csak simán a szárnyon keletkező erő nem lenne erő a gép elfordítására, ezért vezérli a pedál magát a kereket.
Kérdező: menj ki egy reptérre, vitesd fel magad, és 10 perc alatt látni fogod hogy működik a gyakorlatban. Kicsit bele is tudsz kontárkodni, ha úgy alakul. Ha érdekel, tudok segíteni benne...
simán a szárnyon keletkező erő = itt természetesen a függőleges vezérsíkra gondoltam.
Egyébként:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!