Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sebesség váltásnál a kuplungot...

Sebesség váltásnál a kuplungot lenyomva kell tartani?

Figyelt kérdés
auto vezetés közbe amikor váltok pl: 1-böl 2-esbe a kuplungot tövig benyomva kell tartani és ugy vátani
2009. jún. 1. 09:20
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
persze, hogy benyomva kell tartani. Hogy szeretted volna másképpen?
2009. jún. 1. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Kinyomott kuplungnál szét választod azt a tárcsát(kuplung) ami össze kapcsolja az állandóan forgó motort a kerekekkel.

Ezt 2 tárcsaként képzeld el amit egy fura szerkezet (kinyomószerkezet)1-2 mm-re széjjel választ. így ha nyomod a kuplungot az autót nem hajtja a motor ereje.

A váltó meg ugyanaz mint a sebváltós bicajnál..ha legnagyobb fogaskerékre rakod induláskor,nem bírsz elindulni. Csak itt a váltó a kerekek és a kuplung közé van rakva és az autó sebességnek megfelelően váltunk felfelé,vagy lefelé.

Azt a pontot ahol a kuplungtárcsák "összeérnek" mindig finoman engedjük össze,különösen induláskor,hiszen az álló autó tárcsája még áll, a motor tárcsája forog és óvatosan összecsúsztatva engedjük össze. Tömören ennyi..

2009. jún. 1. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Sok-sok rutinnal már nem. Mert ha meg tudod azt oldani, hogy ne legyen terhelés alatt a váltó, tehát úgy veszed ki sebességből,hogy nem gyorsul az autó, de nem is motorfékkel megy, hanem úgy, mint amikor üresben gurulnál, akkor nincs a váltón terhelés, tehát nyugodtan kihúzhatod üresbe. Amikor magasabb fokozatba kapcsolsz akkor ugyanez érvényes. Visszakapcsolásnál szintén, váltás előtt fel kell pörgetni a motort úgy, hogy a váltó kimenő és bemenő tengelyének fordulatszáma megegyezzen. Ez a módszer mindig működik, kivéve elindulásnál, hiszen ott a bemenő tengely forog, de a kimenő áll, tehát itt nyilván meg kell állítani a bemenőt azzal hogy oldod a kuplungot és megszakítod az erőátvitelt a váltó és a motor között. Persze amit fentebb leírtam annak mindennapi használatban nincs túl sok értelme, de egy olyan autón amit nem sajnálsz mindenképpen érdemes begyakorolni, mert akkor annyira fogod érezni a váltásoknál a gázadagolást, hogy azon az autón, amit tartósan is használni szeretnél gyakorlatilag alig veszed igénybe a kuplungot és a váltó szinkrongyűrűit, hiszen nem azoknak kell kiegyenlíteni a fordulatszámot, hanem elvégzed a profi gázadagolással ezáltal jelentősen megnövelve az élettartamukat. Bocsi, ha hosszú lett...
2009. jún. 1. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

MIelőtt sebességet váltasz, lenyomod a kuplungot tövig. Váltasz a váltóval, majd lassan felengeded.


A lassan persze a váltótól ,meg a te tapasztalatodtól függ, lehet izomból is rugdosni, ha már eléggé sokat gyakoroltál, jó a kuplung-váltó és nem félted az autód :)

2009. jún. 1. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Amikor kiveszed sebességből nem muszáj nyomni a kuplungot de mikor beteszed akkor igen. Értelmét a hétköznapokban a fentebb említett kuplung nélküli váltásnak nem látom, de a versenysportokban az úgynevezett egyenes fogazású váltóknál nem kell kuplungolni a váltáshoz.
2009. jún. 16. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Visszaváltásnál pedig vagy adj egy kis gázt hogy kiegyenlítsd a váltó és a főtengely köti sebességkülönbséget, vagy finoman engedd fel a kuplungot mert ha leugrasz róla, megcsúsznak a kerekek
2009. jún. 16. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!