Mért van az, hogy csak egy halálos baleset után? (folyt. )
jön egy jó sofőr beveszi a kanyart 90el jön egy tapasztalatlanabb sofőr 80el elszáll(pl)
amikor sietett apám egy kanyart bevett 150körül vissza fele 110el nem mertem...ugye a tapasztalat meg az évek...
Utolsó:
Már ne is haragudj, de ez NEM ÍGY VAN! Sőt!
Leveleztem már közútkezelővel, és sajnos ismerem a hozzáállásukat (bár ne ismerném). Szoktam is itt őket szídni rendszeresen :)
Amíg a jogszabályban leírt minimális feltételeknek megfelel az adott út, a közútkezelő tesz rá magasról, hogy mi (vagy mi nem) történik az adott úton. Hiába jössz ész érvekkel, lepattintanak, mondván a jogszabályban foglaltak szerint ők elláták a kötelességüket, tehát nem perelhetőek.
Ha emberek meghalnak, akkor már talán veszik a fáradtságot és hajlandóak lesznek kitenni plusz egy táblát, addig nem. De a halál hírre is csak azért, mert bekerülnek a hírekbe.
Vannak olyan kereszteződések, ahol köztudottan havonta történik 1-2 baleset, mert annyira lehetetlen az egész forgalomszervezés, táblázás, stb...
A megoldás roppant egyszerű lenne:
A rendőrségtől, biztosítóktól (jogszabályba fektetném hogy ezeknek kötelességük legyen lejelenteni) évente megkapnák minden sarokra vonatkozóan hány baleset történt. Ahol ez a szám nagyobb mint 5, már felül is kéne vizsgálni miért. Amúgy pedig csak simán józan ész kéne hozzá. Valaki autóval végigmenne az adott útvonalon, és szépen jegyzetelne, hogy hol milyen hülyeségek vannak.... (későn kitett táblák, értelmetlen táblák, betarthatatlan szabályok, láthatatlan útburk. jelek, stb...)
De mondom már írtam nekik, és baromira nem hatotta meg őket. Lehet fogok még írni, csak ténleg bosszantó, hogy veszem a fáradtságot arra hogy megírjam, és még arra sem hajlandóak hogy legalább elgondolkozzanak rajta, egyből csak a jogszabályt bújják...
Namost hogyan működik ez külföldön? Bármilyen olyan helyen ahol veszély lehet (zebra, veszélyes kanyar, kereszteződés, stb...) alapból már teszik is ki az összes biztonságot növelő forgalomszabályozási eszközt (tábla, útburk. jel, stb...). Ha esetleg utólag kiderülne hogy az ott túl veszélyes, azonnal finomhangolnak rajta.
21:06
Igazad van, de a balesetek nem új úton történtek és nem is lett volna mit ellopni mert egyáltalán nem volt kitáblázva. Elhiszem, hogy nehéz felderíteni a veszélyes szakaszokat, de azért az mégis abszurd, hogy egy-egy ember halála kell ahhoz, hogy kitegyenek egy táblát, vagy felfessenek egy terelővonalat.
"
Velem is volt hasonló, mentem az úton nem láttam a táblát, nem is volt egyébként mégis olyan éles kanyar tűnt fel előttem hogy egyszerűen csak úgy tudtam a kanyart bevenni hogy átkerültem a másik sávba, csak a szerencsém az volt hogy pont akkor üres volt az út teljesen így megúsztam a helyzetet. Meg ugye a táblákat többnyire ellopják
"
Na hát ez itt a baj!
Normális kultúr országban veszélyes helyen nem spórolnak, mert ez nem lehet spórolás tárgya. 90-100-as úton spórolnak 20e ft-on (amikor mellesleg a pályát meg 5*ös áron építik?). Nonszensz..
Úgy kell megcsinálni a forgalomszervezést és táblázást, hogy ne csak egy nyüves táblán múljon, amivel bármi történhet!
A veszélyes kanyar előtt már jó előre kitenni a lassító táblát (mondjuk 100-ra) mindkét oldalra!, utána a következőt 90-re, a kanyar előtt az úttesten keresztbe a sárga csíkok, a kanyar ívénél a szalagkorlátra pedig fényvisszaverős nyilak amik egyértelműen jelzik a kanyar ívét. Új építésűnél ma már elvárnám, hogy a záróvonalba is építsenek ilyen fényvisszaverő elemeket. Na kb. ezt hívom én veszélyes kanyar normális jelzésének. Ezt még esetleg meg lehet spékelni az angliában oly jól bevált záróvonal veszélyes hely előtti "hullámoztatásával".
Nem azt mint ami nálunk divat, hogy kib*nak egy 90-es táblát a kanyar elé 10m-re, aztán oldd meg, ha meg nem láttad, akkor te vagy a gyökér... Ez nem táblázás, ez lószar...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!