Tényleg nem kötelező hátul bekötni magam a kocsiba?
23:35 ösnek írnám, hogy nem kell leidiótázni... énis ugy tudom h bekell magam kötni.. innentől kezdve...
lelettél pontozva;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sajnos kötelező ez az övhülyeség!
Jó kifogás a dézsmaszedésre a különböző kormányoknak!
Fejni az autóst!
Felnőtt embernek kellene nézni a magyarokat, hogy mindeki eldönthesse be akarja e magát kötni!
Ez egyébként is csak egy dézsmaszedés, hogy legyen mit ellopniuk a rendszeruraknak.
Maga a biztonsági öv sokszor kifejezetten életveszélyes vagy halálos. Pl. nem tudsz miatta kiszabadulni időben az autóból.
Maga a helyzet dönti el, hogy hasznos-e vagy sem.
Mert frontális ütközéseknél hasznos, de lesodródásoknál már árt. Különösen ha menekülni kell simán benn lehet a kocsiban égni miatta. Egy rokonomék órákig lógtak benne fejjel lefelé és e miatt lettek nagy sérültek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem hiába találták ki a biztonsági övet. Egy bárhonnan érkező ütközés hatására a test a tehetetlenségi erők miatt arra akar továbbmenni, amerre addig haladt és olyan sebességgel, amennyivel addig ment. Ha szemből jön a bumm, akkor nekirepül az első ülésnek, a lábai azonnal széttörnek és ha nincs szerencsére, a hátrabicsakló feje miatt elszakad a gerincvelő is a nyakában. Ha hátulról jönnek a kocsinak, akkor fejtámla híján azonnali halál lehet (a nyakcsigolyák többfelé törnek, ahány darabra a hátsó szélvédő). Ha meg oldalról, akkor megeshet, hogy az oldalsó ablakon kirepülve a kocsi alá kerül az ember, és ez még a jobbik eset.
Az öv használata kötelező, mert az autók biztonsági berendezéseit úgy alakították ki, hogy az utazók RÖGZÍTVE vannak az üléshez. Lehet akármilyen király autód, ha a tested egy ütközésnél más utakon jár, mint a mechanikai védelmet nyújtó karosszéria, akkor megszívtad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem azt állitom, hogy bizonyos esetekben ne lenne hasznos az öv becsatolása,De saját tapasztalat:Ütközés (nem kocc!)
Az autó - talál dupla szaltó - után az árokba, és kigyuladt, megsérültem és pillanatnyi agyzavar de az autóból kitudtam mászni(nem voltam bekötve) a melletem ülőt az öv rabságában tartotta és bennégett.Ha be vagyok kötve, dupla szertartás. Én soha nem kötöm be, mert...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
14:02 - Biztos nem voltál még olyan pánikhelyzetben, amikor a legjobb megoldás, ami életet menthet, a pánik miatt nem jut eszedbe, én kerültem már olyan pánikhelyzetbe, ahol az én lélekjelenlétem mentett életet, de ha nem vagyok ott, mivel a többiek bepánikoltak, az illető, aki életveszélyben volt, meghalt volna, kb. ennyi, valóban, egy gombnyomás, de eszedbe jut-e vajon egy pánikhelyzetben?
Ezzel nem azt mondom, hogy nem kell bekötni az övet, be kell kötni, ahova be van szerelve gyárilag, de vannak helyzetek, ahol az ment meg, hogy nem vagy bekötve, mint az előtted író égő kocsis története (én is ismerek egyébként ilyent, lehet, hogy pont ő írt?), egyébként sokszor a lélekjelenléten múlhat egy baleset kimenetele, ami nem elég erős mindenkiben, hogy abban a percben tudjon gondolkodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!