Igaz amit a sportlégszűrőkről írnak ezen a weboldalon?
Olyanokra gondolok, hogy "jót tesz a motornak", "gazdaságos", évekig jó, 5-25 ezer kilométerenként kell csak tisztítani...?
szóról szóra minden igaz
semmi túlzás nincs
kicsit sem reklám
mindent maximálisan el kell hinni,hisz ők csak neked akarnak jót
:-)
Képzeld el,ha nem is teszel fel légszűrőt!
A levegő 100!!! ismétlem SZÁZ százalékát át fogja engedni!
Milyen jó ez a motornak!
Szóval a hülyeséget félretéve utcai használathoz inkább hanyagold. Főleg mert igényes a karbantartásra és kényes a sok porra.
Igaz. Valóban több levegőt engednek át, kisebb a szívási ellenállásuk és többször lehet őket használni, mert tisztíthatóak.
Csak azt nem írják oda, hogy a beáramlott levegő mennyisége mellett a szívóhang is megnő velük (főleg, ha dobozon kívül szerelt, ún. direktszűrőt használsz), ez nagyon kellemetlen, ha nem "nídforszpíd" jellegű autót építesz. Illetve a tisztítás, olajozás nagyon gyakori: sok városi használat mellett pár ezer km megtétele után már lehet is abajgatni a szűrőt, mert annyira poros a levegő (néha még az 5.000 km-t sem éri el telítődés nélkül a szűrő).
Egyébként nincs baj az olajozós szűrőkkel. Jó dolog, motorokon is használják, elsősorban a terepre szánt gépek kiváltsága ez, hogy ne kelljen minden egyes nap után légszűrőt cserélni. Autóban sem lenne rossz, mert kisebb ellenállás mellett több szennyeződést tud megkötni (akár kisebb méretű részecskéket is megköt, mint a papírszűrő), valamikor használták is (aki emlékszik rá: a Volgákon, UAZ-okon volt fémforgáccsal teli olajosbödön légszűrő címszó alatt). Ma már viszont nem jók a gyakorlatban: a sofőröknek nincs idejük, türelmük vagy kedvük megfelelő gyakorisággal tisztítani és olajozni a légszűrőt, ami így funkcióját veszti. A papírszűrőnél nem olyan nagy baj, ha nem cserélik, legfeljebb kormolódik a motor, de az olajfürdős szűrőnél bejut a por.
Az univerzális akár otthon, egyedül is beszerelhető, csak arra figyelj, hogy lehetőleg ne nagyon térjen el a szűrő csonkjának a mérete attól a csőtől, amire szeretnéd ráhúzni.
Akkor van baj, ha a légtömegmérőt is meg kell bolygatni a beszereléshez, mert mondjuk a gyári légszűrőház környékén van. Olyankor inkább érdemes műhelyre bízni a dolgot, mert ha nem a gyári szívósoron át megy a levegő a motorba, akkor a légtömegmérő által mért értékek meglepően el tudnak térni a valóságtól. A motoron nem biztos, hogy kell állítani, ha szerencséd van, az ECU tud mit kezdeni a többletlevegővel. Ha nagy szerencséd van, akkor karburátoros az autó és otthon is át lehet hangolni. Ha nagyon nincs szerencséd, akkor kicsit dúsabb keverék kell neki, de ahhoz már nem árt a gázelemző.
Tisztítani úgy kell, hogy megveszed a hozzá tartozó tisztítókészletet (tisztítófolyadék és olajzó egyben), aztán követed a leírásokat. A por nagyját kirázod a szűrőből, a finom, beágyazódott szereket kiáztatod. Hogy hogyan, az a tisztítófolyadéktól függ. Utána megszárítod és beolajozod a hozzá adott olajjal. Aztán kész is az "új" szűrő, lehet használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!