A vonatoknál hogy oldják meg azt, hogyha egy másik országban más a nyomtáv?
Személykocsiknál forgóvázat cserélnek ( mint a fent említett záhonyi határ túloldalán Csapon). Vannak nyomtávváltós tengelyek is pl a spanyol Talgo motorvonatnál, de máshol nem nagyon elterjedt.
Tehervagonoknál sokszor átrakják az árut, de van amikor ott is forgóvázat cserélnek ( általában ott ahol bonyolult lenne az átfejtés, itthon is látni ADRes tartálykocsikat átszerelt forgóvázzal és közvetítőkocsival).
Simán átpakolnak egy másik vagonra.
Röviden ennyi...
úgytudom h szabvány 1435 mm!
és nem változik!
Rosszul tudod, ha csak európát vesszük figyelembe, akkor a normál 1435mm-en kívül van még:
1668mm - Portugália és Spanyolország
1600mm - Írország
1520mm - A Volt SZU, tehát Ukrajna, Fehéroroszország, Balti államok, Oroszország és a többi ( nem Európához tartozó egy szovjet tagköztársaság)
Ha már szabvány az 1435mm, akkor jobb ha tudod, hogy nagy sebsségű pályán ezt is csökkentik 1432mm-re ( a kocsik oldalirányú mozgásának csökkentése miatt) valamint ívekben sem állandó a nyomtáv ( bár leginkább régebben volt alkalmazott a nyombővítés, ma már csak kis sugarú ívekben használják) akár 1460mm is lehet. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!