Addig nem lesznek elektromos autók, amíg nem engedik a nagy kőolaj vállalatok?
Ismerősöm szerint. Addig nem fognak elterjedni az elektromos autók amíg a kőolajban ekkora pénz van.
Nem engedik a nagy vállalatok mint az Axon, Shell, BP hogy az emberek átváltsanak egy másik erőforrásra.
De, ezt hogy gátolja meg egy kőolaj társaság?
> Ismerősöm szerint.
Sajnos igaza van...
> De, ezt hogy gátolja meg egy kőolaj társaság?
Lobbizással.
Az ismerősöd idióta....
A kőolaj és származékainak legnagyobb felhasználója az ipar és az energiaszektor, nem pedig a közlekedés...
Mit érsz el egy elektromos autóval, hogyha az áramot amivel feltöltöd ugyan úgy hőerőművel állítják elő?
Illetve ha az előállítási költsége annyira magas, hogy nem éri meg megvenni?
Ez szerintem nem ennyire egyszerű. Ugyan én totálisan összeesküvés-elmélet párti vagyok, de ebben a témában kivételesen nem, ez nem csak az olajcégeken múlik.
Az autógyártók jelen pillanatban (az autókereskedők meg pláne) nem csak az autó eladásából élnek, sőt! Az alkatrészben, szervízelésben talán nagyobb pénz van, mint magában az eladásban. Az autógyárnak tehát valamennyire érdeke az, hogy időnként legalább a kopó alkatrészeket el tudja adni, még egy megbízható autó esetében is (olajszűrő, levegőszűrő, féktárcsa, kuplungtárcsa, lengéscsillapító, szilentek, stb...).
Az elektromos autó sokkal egyszerűbb mint a benzines/dízel, kevesebb kopó alkatrészt tartalmaz. Most az autógyártóknak az egy tök jó szlogen és ürügy, hogy a fogyasztáscsökkentés jegyében azért vetessenek veled új autót, mert a legújabb modell 2-3 literrel kevesebbet eszik mint az elődje (lsd. most terjedő hibridek). Ha elterjednek az elektromos motorok, azoknál ezt már nem igazán lehet megcsinálni. Egy elektromos motor alapból baromi jó hatásfokú. Egyedül az akkun lehet optimalizálni, de azt meg úgysem az autógyár csinálja, tehát neki az végülis közömbös. Tehát ha tömegesen elterjednének az elektromos autók, az autógyárak kis túlzással éhen halnának, ez pedig nem céljuk.
Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a mai kapitalista világban minden cég addig futtat ki egy technológiát és annyi bőrt húz le róla amenynit csak tud. Off: még évekkel az 1 terrás vinyók megjelenése előtt mesélte a tanárunk, hogy volt egy vinyó gyárban, és az igazgató levette a polcról és mutatta neki az 1T-sat, hogy ezt akár holnap tudnák gyártani. Csak éppen amíg el lehet adni a 200 megásat, nem fogják gyártani. Amíg csak lehet futtatni kell a régit. Ha már nem megy tovább, akkor állnak csak át.
Vannak K+F fejlesztési költségek is. Amíg legalább az nem jön vissza (lsd. ügye most a hibrid technológia) addig pláne nem szívesen váltanak, mert akkor tul. képpen az új fejlesztés csak veszteséget termelt. A VW is próbálta erőltetni a PDTDI-t és csak akkor adta fel a küzdelmet, amikor már lehetett látni hogy nagyon nem fognak elmenni az autók...
Tehát akármelyik szempontot is nézem az autógyáraknak az az érdekük hogy amíg csak lehet, életben tartsák így vagy úgy a benzines/dízel autókat, mert ez jelent nagyobb profitot. Az új modell kevesebb üzemanyagot fogyaszt szlogen pedig álságos. Simán lehetne csinálni egyszerű, kis fogyasztású autókat, de amíg a telepakolt extrákkal próbálják eladni az új autókat, addig nincs miről beszélni. Egy normális kisautó normális benzin motorral simán ehetne 4 litert mindenféle trükkök nélkül. Amúgy az is érdekes hogy megszűnt a Vankel motoros autók gyártása, amikor elvileg az optimálisabb. Ok, bonyolultabb is, de talán további fejlesztésekkel... na mindegy.
Véleményem szerint a mai elektromos autók még nem használhatók autóként. Vannak már ilyen kisebb városi cirkálók, de azok pl. nagyobb távú utazásra nem jók. A max. hatósugár 100 km, ami azt jelenti hogy a balatonig már nem jutsz el vele plusz töltés nélkül. A tököm se akar fehérváron azért ácsorogni 1 órát, hgoy aztán éppen le tudjak vele csurogni siófokig. A mostani elektromos autók borzasztóan drágák, és nem egynek a max. sebessége is le van korlátozva mondjuk 40-5km/h-ra ezzel pedig már fel sem mehetsz a pályára. Tehát hiába is van egy "autód" kell mellé egy pályázásra is használható. Az is röhej hogy az elektromos autóknál az utóbbi 100 évben gyakorlatilag semmi nem történt. Pontosan ugyanazt tudják mint 100 évvel ezelőtt, semmivel se többet.
Ezen okok miatt egy átlag embernek ma még nem valós alternatíva. Akinek sok pénze van az lehet poénból vesz egyet, meg van neki még 2 másik autója, így bármi van, át tud ülni. De egy hétköznapi embernek ez még nagyon nagyon macerás...
És akkor térjünk rá az olajlobbira:
A politikusok csak bábuk, dróton rángatják őket nagy hatalmú cégek és emberek, akikről sosem fogsz tudni. Olyan dolgok vannak a háttérben amiről talán jobb is ha nem tudsz.
Anélkül hogy nagyon elvinném a dolgot összeesküvés elmélet felé (ami talán nem is annyira elmélet, egyre inkább valóság, csak nem divat róla beszélni, akik meg beszélhetnének róla, be vannak kussoltatva), de még ha csak az 1%a igaz, már akkor is rossz:
Javaslom hogy vegyél nagy levegőt mielőtt ezeket megnéznéd, nem lesz könnyű megemészteni:
http://www.youtube.com/watch?v=esNCU0R7Hx8
http://www.youtube.com/watch?v=JcbMW5Y5HxY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=HB3DcHN0JCQ
Elektromos autó?
Még egy tisztességes telefon akkumulátort sem tudnak jelenleg gyártani.Egy okos telefon 1-2 napig bírja egy töltéssel.Akkor gondolj bele, hogy egy autó hajtása mennyi energiát igényel.Ez csak az összeesküvés elméletek egyike.Hú de izgalmas beszélgetni róla, a haverokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!