Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mire szolgálnak a MÁV-nál a...

Mire szolgálnak a MÁV-nál a villamos fűtőgépek és fűtőkocsik?

Figyelt kérdés
2011. júl. 29. 05:35
 1/7 anonim ***** válasza:
68%
Vannak olyan mozdonyok,amik nem tudják a szerelvényt fűteni. Ebben az esetben fűtőkocsit csatolnak hozzá.
2011. júl. 29. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
88%

A villamos fűtőgép olyan szerkezet, amivel az állomáson éjszakázó kocsikat a reggeli első indítás előtt felfűtik. Ehhez normális esetben a mozdony kellene, mert ott van a fűtőgenerátor, de azoknak más dolguk is van éjszaka. Így rákapcsolják a fűtési vezetéket a villamos fűtőgépre és a kocsik reggel már melegen kezdik a szolgálatot.

A fűtőkocsi - ahogy előttem is írták - egy olyan kocsi, amit be lehet sorozni a szerelvénybe a személykocsik mellé és csak egyet tud: fűteni. Van benne egy jókora fűtőgenerátor, arról melegíti a személykocsikat. Azoknál a mozdonyoknál használták, amiknél nincs (M62 "Szergej") vagy nem elektromos rendszerű (M61 "NOHAB") a fűtés.

2011. júl. 29. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
És a kocsikat miért kell felfűteni? Mit jelent ez a kifejezés?
2011. júl. 29. 14:58
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
A felfűtés azt jelenti,hogy előfűtik a kocsikat,hogy az induláskor már elég meleg legyen bennük. Az utasok ne jéghideg kocsikban kezdjék meg az utazást.
2011. júl. 29. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Jók az eddigi válaszok, annyival kiegészíteném még, hogy nem csak előfűteni hanem előhűteni is kell a kocsikat természetesen a nyári idényben.

Szintén ugyanaz a metódus: a mozdony nélkül várakozó szerelvényeket energiával látják el, hogy a klímaberendezés működni tudjon. Szintén azért hogy az utasok ne 40 fokos kocsiba szálljanak fel.



De az előfűtés és az előhűtés energiaellátása nem különbözik ugyanúgy a fűtési fővezetékről kapja az energiát.

2011. júl. 30. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Szergej mozdonyokhoz kellett a fűtőkocsi (amit Rezsó kocsinak hívnak:), gyakorlatilag egy dízelgenerátor, ami áramot termel és erről fűtik a kocsikat. Szergejt ma már ha nem muszáj nem osztanak be télen mikor fűteni kell személyvonathoz, amúgy se gazdaságos max. nagyon hosszú vonatokra. 5 kocsinál nem hosszabb vonatokra bőven elég a Csörgő (M41) is, az meg tudja fűteni a kocsikat. A villanyvonatoknak meg nem okoz gondot a fűtés.
2011. aug. 1. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Ezek régi, nyugdíjba küldött mozdonyok (v41, 42, újabban már v43 is), melyeket átalakítottak, kivezették belőle az 1500 voltos fűtési feszültséget. Ezzel fűtik a kocsikat, illetve nyáron hűtik, hogy ne hideg/meleg kocsiba szálljanak be az utasok. ezen kívül a fűtési csatlásról megy a kocsik akkutöltője is.
2012. máj. 26. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!