Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sok vagy tényleg kevés a...

Sok vagy tényleg kevés a budapesti kerékpárút? Kihasználtak a jelenlegiek?

Figyelt kérdés
Fölösleges pénzpocsékolás vagy ésszerű beruházás a kerékpárút-hálózat fejlesztése?
2007. júl. 6. 17:50
1 2
 1/19 anonim válasza:
100%
Igazán kerékpárút fejlesztést nem látok,pedig szívesen bicajoznák többet és messzebbre is,de az autók mellett nem érzem jól magam.A járdára festett kerékpárút pedig veszélyezteti a bicajosokat és a gyalogosokat egyaránt.Ezt nem nevezném fejlesztésnek.
2007. júl. 11. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%

Nem egyszerű a kérdésed, amennyiben jobban elmélyedünk benne.


Először is pozitív ha építenek, mert valószínűleg így egyre több ember fog kerékpározni.

Másodszor a kerékpárutak többsége életveszélyes, és erről sajnos az emberek többsége semmit nem tud. A rendőrök sem, akik "mé nem a kerékpárúton megy, maguknak építették!" szöveggel jön nekem ha nem vagyok hajlandó az életemet kockáztatni és inkább az autók között megyek.

Harmadszor: minél több a bringás, annál kevesebb a kerékpárosbaleset. És nem csak relatív, százalékos értelemben, hanem abszolut értelemben is!! Az ok egyszerű: ha egy autós még sose látott bringást, akkor ha egyszer véletlen összefut vele egy kanyarban, könnyen elütheti. Ha naponta lát vagy százat, akkor tök természetesen kialakul benne, hogy léteznek bringások, beletanul hol kell rájuk figyelni stb.

És bár mint mondtam, a bringautak többsége életveszélyes, mégis jobb ha építenek, mintha nem. Mert ha építenek, azzal növelik a bringások számát. És össztársadalmilag nagyobb a nyereség a sok egészséges bringáson(egészségügyi kiadások csökkenése, forintosítható), mint azon, hogy az életveszélyes bringautak miatt meghal 1-2 ember(ez is forintosítható nemzetgazdaságilag, mégha morbidan hangzik is) plusz nyereség, mint írtam, hogy a meglévő bringások minden plusz bringás megjelenésével egyre nagyobb biztonságban vannak.


És hogy a kerékpárutak többsége miért életveszélyes? A kérdés nem erre vonatkozott, így inkább csak egy linket adok, amit viszont nagyon tanácsos áttanulmányozni, mert életszerű példákon mutatja meg, hogy érdemes kerékpározni és mi történhet ha csak a közvélekedésre meg saját csalfa ösztöneinkre hallgatunk...

Tehát... HOGYAN NE ÜTESSÜK EL MAGUNKAT?

[link]

2008. dec. 1. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%
Nem pénzkidobás.
2015. jan. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%
Biztonsági szempontból kell.
2015. jan. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván Pesten van a legtöbb út.
2015. jan. 15. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%
És a legtöbb biciklis is.
2015. jan. 15. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%
Kerékpáros.
2015. jan. 15. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk jobb mint autóval.
2015. jan. 15. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
100%
Gyorsabb a dugókban.
2015. jan. 15. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
100%
Fürgébb.
2015. jan. 15. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!