Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan kell elindítani az autót?

Hogyan kell elindítani az autót?

Figyelt kérdés
Még sosem vezettem és nem is figyeltem meg, hogy mit milyen sorrendben csinálnak ahhoz, hogy elinduljon. Légyszi mondjátok el nekem is hogy hogyan kell.
2011. jún. 14. 08:05
 1/9 anonim válasza:
7%
Kiengeded a kéziféket és elkezded tolni.
2011. jún. 14. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Tolni? Ezt nem értem.

Annyit még én is tudok, hogy ez bonyulultabb. Ott van a slusszkulcs, a fék, a gáz, a kuplung, a sebváltó. Mit és hogyan használsz?

Pl. beindítod a motort a slusszkulcsal, utána a sebváltót behelyezed 1esbe,2esbe, vagy akárhányasba. Közben nyomod a féket,felengeded a kéziféket, elengeded a féket és indulsz. Valahogy így értettem. Mit mikor és miért kell használni.

2011. jún. 14. 08:15
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit gyanús a kérdés, de ha ilyen infókra van szükséged akkor remélem csak hátul a kiskertben akarsz vezetni... Amúgy lecsekkolod hogy a váltó üresben van-e (szigorúan lenyomott kuplunggal, ha nincs akkor betolod középre ahol szabadon mozog), aztán slusszkulcs elfordít, először gyújtás aztán ha tovább forgatod beindul az autó. Itt már jár alapjáraton a kocsi ha jól működik. Eztán kuplung benyom és egy határozott mozdulattal balfelfele elindítod a váltokart és berakod egyesbe. Utána szépen lassan el kezded felengedni a lábad a kuplungról, de nem teljesen, azon a ponton ahol az autó a lefulladás előtt van(fogáspont, majd érezni fogod, úgysem sikerülhet elsőre) adsz neki egy enyhe kis gázt és már méssz is. Ahhoz hogy kettesbe rakd meg kell várni még felpörögjön a motorfordulat (ezt a fordulatszámmérőn az ajánlott tartományban 3-4 ezer körül a legtöbb autónál látod, de a motor hangján is hallani), ekkor leveszed a lábad a gázról, gyorsan benyomod a kuplungot és lefele húzod a váltókart, aztán kuplungot felengeded és mehet tovább a gázadás már a fogásponttól, mert különben a motorfék nagyon erősen megfogná. Ennek a folyamatnak pár pillanat alatt le kell játszódnia hogy a kuplung se égjen szét meg hogy az autó se lassuljon le túlságosan amíg gurul. Többi váltás ugyanez, H-kulisszás váltónál látod a fokozatok kiosztását többnyire a váltóbot tetején. Visszaváltáskor nem muszáj egyesével visszaváltani, amit az épp szükséges sebességtartomány igényel, úgy kell megválasztani a fokozatot. Megállásnál benyomod a kuplungot és üresbe rakod. Ennyi.
2011. jún. 14. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
76%
Ha majd ott lesz az idő, és vezethetsz autót, akkor elmész egy autóiskolába, és ott az első óra biztosan arról fog szólni, hogyan kell elindulni, mindent elmagyaráz majd, és begyakoroltat.
2011. jún. 14. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Lássuk jól értem-e? A slusszkulcsal beinditod az autót, lenyomva tartod a kuplungot, beteszed 1-esbe, a kéziféket felemeled (vagy lenyomod??),lassan felengeded a kuplungot és már indulsz is?

Tényleg a kéziféket felhúzni vagy lenyomni kell? - már bocs de tényleg nem tudom,és mielőtt beiratkozok egy autósiskolába szeretném ezeket az alapdolgokat tudni.

2011. jún. 14. 09:12
 6/9 anonim ***** válasza:
83%

mucika, én sem voltam még autóssuli közelében, mégis tudom. de nem a neten bénáztam a kérdésemmel, hanem megkértem valakit, h mutassa be a gyakorlatban!


azért lehetőleg ne lopd el a fater kocsiját, mert őt is megbaxxák érte, és te sem mehetsz tanulni egy jóideig...

2011. jún. 14. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

1. tükrök beállítása,ülésbeállítás

2.kulcs betesz,gyújtás-indítózás

3.SIKK (Sebességváltás,Irányjelzés,Körülnézés,Kézifék Kiengedése)

3.Surlódás pontig engeded a kuplu-t , tartod és mikor kiegyenlítődik a fordulatszám akkor nyomsz gázt és rakod 2-be (gázról le,kuplung tövig(ne lassan),2-be,kis gáz kuplung-ot ereszted megen és mikor jó leszállsz róla...


1: magadfelé húz+fel 2:magadfeléhúz+le 3:elengeded és simán fel ... üres-középállás(magától visszaugrik ha kiveszed sebességből)...


Nem nagy ördöngőssék ez így (majd nagyforgalomban az lesz) :D

2011. jún. 14. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem kérdezd meg a kocsi tulajdonosát, hogy mutassa meg, ha akarja. Ha nem akarja, az azért van, mert fél hogy összerondítod a kocsiját. Előb szerezz jogosítványt/kezdd el az autósiskolát, utána szórakozz ezzel. Nem játék.
2011. jún. 14. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Az én módszerem:


1. Kinyitod a garázskaput, hogy kapj fényt a munkákhoz.

2. Leellenőrzöd a gumikat, körbejárod a járművet, nem-e látsz szembeötlő durva dolgot rajta (pl nem-e áll ki belőle szokatlan helyről egy méretes acélrúd.

3. Kinyitod a motorháztetőt, és elkezdesz pumpáló mozgásokat végezni a tápszivattyú pedáljával, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag jusson a porlasztóba, ez által könnyű legyen az indítás.

4. Lecsukod a motortértetőt, beülsz. Beállítod az ülést MAJD hozzá a tükröket.

5. Az előző indítás messzeségének és az időjárás függvényének mértékéig kihúzod a szivatókart, miközben a lábad a gázon tartod.

6. Finoman rápumpálsz a gázpedállal, ez is az indítás könnyedségét segíti elő.

7. Benyomod a kuplungot a lábaddal, ezt végig lenyomva tartod.

8. Meggyőződsz, üresben van-e a sebváltó.

9. Elfordítod a kulcsot és indítózol. Két indítózás között hagysz legalább 10-15 másodperc szünetet (ha az első sikertelen).

10. Ha beindul a gép, AZONNAL elengeded a kulcsot, a túlindítózás az indítómotor legnagyobb ellensége.

11. Berakod hátramenetbe a váltót, finoman kiengeded a kéziféket (lefelé!), majd lassan felengedve a kuplungot, enyhén gázt adsz, s már érzed is hogy megindultál hátrafelé, a kijárat felé.

12. Menet közben óvatosan visszatolod a szivatót, ügyelve, hogy ne fulladj le.


Fentieket kizárólag akkor követed, ha orral vagy beállva a garázsba!

2011. jún. 17. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!