Hogyan kell elindítani az autót?
Tolni? Ezt nem értem.
Annyit még én is tudok, hogy ez bonyulultabb. Ott van a slusszkulcs, a fék, a gáz, a kuplung, a sebváltó. Mit és hogyan használsz?
Pl. beindítod a motort a slusszkulcsal, utána a sebváltót behelyezed 1esbe,2esbe, vagy akárhányasba. Közben nyomod a féket,felengeded a kéziféket, elengeded a féket és indulsz. Valahogy így értettem. Mit mikor és miért kell használni.
Lássuk jól értem-e? A slusszkulcsal beinditod az autót, lenyomva tartod a kuplungot, beteszed 1-esbe, a kéziféket felemeled (vagy lenyomod??),lassan felengeded a kuplungot és már indulsz is?
Tényleg a kéziféket felhúzni vagy lenyomni kell? - már bocs de tényleg nem tudom,és mielőtt beiratkozok egy autósiskolába szeretném ezeket az alapdolgokat tudni.
mucika, én sem voltam még autóssuli közelében, mégis tudom. de nem a neten bénáztam a kérdésemmel, hanem megkértem valakit, h mutassa be a gyakorlatban!
azért lehetőleg ne lopd el a fater kocsiját, mert őt is megbaxxák érte, és te sem mehetsz tanulni egy jóideig...
1. tükrök beállítása,ülésbeállítás
2.kulcs betesz,gyújtás-indítózás
3.SIKK (Sebességváltás,Irányjelzés,Körülnézés,Kézifék Kiengedése)
3.Surlódás pontig engeded a kuplu-t , tartod és mikor kiegyenlítődik a fordulatszám akkor nyomsz gázt és rakod 2-be (gázról le,kuplung tövig(ne lassan),2-be,kis gáz kuplung-ot ereszted megen és mikor jó leszállsz róla...
1: magadfelé húz+fel 2:magadfeléhúz+le 3:elengeded és simán fel ... üres-középállás(magától visszaugrik ha kiveszed sebességből)...
Nem nagy ördöngőssék ez így (majd nagyforgalomban az lesz) :D
Az én módszerem:
1. Kinyitod a garázskaput, hogy kapj fényt a munkákhoz.
2. Leellenőrzöd a gumikat, körbejárod a járművet, nem-e látsz szembeötlő durva dolgot rajta (pl nem-e áll ki belőle szokatlan helyről egy méretes acélrúd.
3. Kinyitod a motorháztetőt, és elkezdesz pumpáló mozgásokat végezni a tápszivattyú pedáljával, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag jusson a porlasztóba, ez által könnyű legyen az indítás.
4. Lecsukod a motortértetőt, beülsz. Beállítod az ülést MAJD hozzá a tükröket.
5. Az előző indítás messzeségének és az időjárás függvényének mértékéig kihúzod a szivatókart, miközben a lábad a gázon tartod.
6. Finoman rápumpálsz a gázpedállal, ez is az indítás könnyedségét segíti elő.
7. Benyomod a kuplungot a lábaddal, ezt végig lenyomva tartod.
8. Meggyőződsz, üresben van-e a sebváltó.
9. Elfordítod a kulcsot és indítózol. Két indítózás között hagysz legalább 10-15 másodperc szünetet (ha az első sikertelen).
10. Ha beindul a gép, AZONNAL elengeded a kulcsot, a túlindítózás az indítómotor legnagyobb ellensége.
11. Berakod hátramenetbe a váltót, finoman kiengeded a kéziféket (lefelé!), majd lassan felengedve a kuplungot, enyhén gázt adsz, s már érzed is hogy megindultál hátrafelé, a kijárat felé.
12. Menet közben óvatosan visszatolod a szivatót, ügyelve, hogy ne fulladj le.
Fentieket kizárólag akkor követed, ha orral vagy beállva a garázsba!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!