Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az autópályán helyenként több...

Az autópályán helyenként több kilométer hosszú enyhe ívek vannak. Hogyan csinálják őket? Hogyan mérik ki az ívet, hogyan húzzák például a sávot olyan szépen?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 18. 15:09
 1/10 anonim ***** válasza:
Talán géppel?Nem is kézzel...
2011. ápr. 18. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

teodolittal


____

egy dicső építőmérnök

2011. ápr. 18. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

gps geodéta mérőberendezésekkel kijelölik.

ha egyenletlen lenne a talaj akkor kamionok , teherautók, dömperek , úthengerek , dózerek,, munkások ásói csákányai segitségével. ha elkészült az útalap , akkor meg erre jön a csík.

2011. ápr. 18. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Hasonlóképpen mint az M6-os hegyei alatt húzódó alagút hálózatot ...
2011. ápr. 18. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

a sávot pedig ilyen:

[link]


kis gépekkel festik fel, illetve a különböző jeleket pedig sablonokkal. Ki van vágva egy nagy karton szerű anyag, és ráfújnak.

2011. ápr. 18. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Én nem úgy látom, hogy a görbe törött vonalakból épülne fel, azaz sok apró egyenes szakaszból. Senki nem válaszolt rendesen a kérdésemre. Egyáltalán nem könnyű feladat.
2011. ápr. 18. 20:12
 7/10 anonim ***** válasza:

Most mi nem volt egyértelmű?

Először megtervezik az utat, papíron, számítógépen. Akkor már megvannak az adatok. Kimennek terepre, viszik a kis tahimétert, teodolitot, aztán kimérik, hogy hova kell építeni.


A sávot pedig egy autóval húzzák. Ugyanúgy, ahogy a rendes utakon is festik. Sosem láttál még ilyen festőtautót? Be is linkeltek neked egy komolyabb darabot, amit nyilván nem a mucsaröcsögei főutca elválasztó vonalának használnak, hanem egy autópályán. Az autó meg tud ívesen kanyarodni, nem pedig darabosan. Mi ebben érthetetlen?

2011. ápr. 18. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
A kérdésem a pontosság. Elmondva nagyon szép. De hogyan tudsz pl. egy autóval olyan szép enyhe íven kanyarodni kilómétereken keresztül? Be van építve erre egy funkció a speciális autóba? A földmérés is nagyon szép, de milyen pontosan csinálják? Méterenként vagy 50 m;terenk;nt pontokat helyeznek el, és azok között töröttvonallal húzzák a betont meg a korlátot?
2011. ápr. 19. 08:41
 9/10 anonim ***** válasza:
Csak nézd meg a belinkelt képen a festőautót működés közben. Eléggé törtvonal az... Autóban 130-cal nem olyan feltűnő.
2011. ápr. 19. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Egyrészt a festő autó nem 100al megy, hanem kb 5-el. Ilyen kis sebességnél pedig azért még lehet manőverezni.


A másik pedig, hogy jellemzően előre kimérik a festés helyét, bejelölik bójákkal meg krétákkal, és a festő autó ezekhez igazodik. Ahogyan te is tudsz egyenesen menni és kanyarodni is a kocsival, úgy ők is tudnak. Amúgy akkor már az sokkal érdekesebb kérdés, hogy amikor huzamosabb ideig tartó forgalomterelés van, akkor felfestik sárgával a terelő sávokat. De valójában ezeket nem festik, mert egy egy matrica, ami nagyon erős. A kérdés hogyan tudnak ilyen hosszan ilyen pontosan lefektetni matricát :)

2011. ápr. 19. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!