Az autópályán helyenként több kilométer hosszú enyhe ívek vannak. Hogyan csinálják őket? Hogyan mérik ki az ívet, hogyan húzzák például a sávot olyan szépen?
teodolittal
____
egy dicső építőmérnök
gps geodéta mérőberendezésekkel kijelölik.
ha egyenletlen lenne a talaj akkor kamionok , teherautók, dömperek , úthengerek , dózerek,, munkások ásói csákányai segitségével. ha elkészült az útalap , akkor meg erre jön a csík.
a sávot pedig ilyen:
kis gépekkel festik fel, illetve a különböző jeleket pedig sablonokkal. Ki van vágva egy nagy karton szerű anyag, és ráfújnak.
Most mi nem volt egyértelmű?
Először megtervezik az utat, papíron, számítógépen. Akkor már megvannak az adatok. Kimennek terepre, viszik a kis tahimétert, teodolitot, aztán kimérik, hogy hova kell építeni.
A sávot pedig egy autóval húzzák. Ugyanúgy, ahogy a rendes utakon is festik. Sosem láttál még ilyen festőtautót? Be is linkeltek neked egy komolyabb darabot, amit nyilván nem a mucsaröcsögei főutca elválasztó vonalának használnak, hanem egy autópályán. Az autó meg tud ívesen kanyarodni, nem pedig darabosan. Mi ebben érthetetlen?
Egyrészt a festő autó nem 100al megy, hanem kb 5-el. Ilyen kis sebességnél pedig azért még lehet manőverezni.
A másik pedig, hogy jellemzően előre kimérik a festés helyét, bejelölik bójákkal meg krétákkal, és a festő autó ezekhez igazodik. Ahogyan te is tudsz egyenesen menni és kanyarodni is a kocsival, úgy ők is tudnak. Amúgy akkor már az sokkal érdekesebb kérdés, hogy amikor huzamosabb ideig tartó forgalomterelés van, akkor felfestik sárgával a terelő sávokat. De valójában ezeket nem festik, mert egy egy matrica, ami nagyon erős. A kérdés hogyan tudnak ilyen hosszan ilyen pontosan lefektetni matricát :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!