Az autópályán helyenként több kilométer hosszú enyhe ívek vannak. Hogyan csinálják őket? Hogyan mérik ki az ívet, hogyan húzzák például a sávot olyan szépen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
teodolittal
____
egy dicső építőmérnök
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
gps geodéta mérőberendezésekkel kijelölik.
ha egyenletlen lenne a talaj akkor kamionok , teherautók, dömperek , úthengerek , dózerek,, munkások ásói csákányai segitségével. ha elkészült az útalap , akkor meg erre jön a csík.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a sávot pedig ilyen:
kis gépekkel festik fel, illetve a különböző jeleket pedig sablonokkal. Ki van vágva egy nagy karton szerű anyag, és ráfújnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Most mi nem volt egyértelmű?
Először megtervezik az utat, papíron, számítógépen. Akkor már megvannak az adatok. Kimennek terepre, viszik a kis tahimétert, teodolitot, aztán kimérik, hogy hova kell építeni.
A sávot pedig egy autóval húzzák. Ugyanúgy, ahogy a rendes utakon is festik. Sosem láttál még ilyen festőtautót? Be is linkeltek neked egy komolyabb darabot, amit nyilván nem a mucsaröcsögei főutca elválasztó vonalának használnak, hanem egy autópályán. Az autó meg tud ívesen kanyarodni, nem pedig darabosan. Mi ebben érthetetlen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyrészt a festő autó nem 100al megy, hanem kb 5-el. Ilyen kis sebességnél pedig azért még lehet manőverezni.
A másik pedig, hogy jellemzően előre kimérik a festés helyét, bejelölik bójákkal meg krétákkal, és a festő autó ezekhez igazodik. Ahogyan te is tudsz egyenesen menni és kanyarodni is a kocsival, úgy ők is tudnak. Amúgy akkor már az sokkal érdekesebb kérdés, hogy amikor huzamosabb ideig tartó forgalomterelés van, akkor felfestik sárgával a terelő sávokat. De valójában ezeket nem festik, mert egy egy matrica, ami nagyon erős. A kérdés hogyan tudnak ilyen hosszan ilyen pontosan lefektetni matricát :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!