Normális szerintetek amit az oktató rutinon csinált?
Eddig 4 rutinórám volt, amiből az első óra az a papírmunkára ment el, 2.on végig mentünk a műszaki elméleten.
A következő dupla órára kimentünk a pályára de össz-vissz egy előremenetet meg egy tolatást csináltam az óra végén mert ezt is vezetéselmélettel töltöttük.
Szerintetek normális? Mert szerintem nem!! Panaszt ez ügyben lehet tenni?(azon kívül h oktatót v akár iskolát i fogok váltani)
Köszi a válaszokat!
Megadjam az én első oktató elérhetőségét?
Első óra elmélet, másodikon már irány a rutinpálya - két óra egyben, természetesen. Után ÉN vezettem haza a kocsit, már sötétben, de még az öt óra utáni csúcsforgalomban.
Azt hittem, besz...ok, mikor mellettem ment a csuklósbusz, mögém bemászott 2 centire "emberkedni" egy kamion.
Frankó volt...
Második alkalommal csak rutinpálya, végigmenni az egészen. Ha valami nem ment, ordított, mint az állat.
Aztán hazavezettem, miközben folyamatosan telefonált!
Sztem beszéld meg az oktatóval, hogy te gyakorlatban teszed le a vizsgát, az elméleten túlvagy, úgyhogy szeretné gyakorolni.
Ne itt pattogj, meg legyen nagy szád arc meg név nélkül, hanem az oktatónak a kocsiban!
Ha nem megy a dolog, akkor lecseréled, nem te leszel az első, meg nem az utolsó.
De ha ilyen bátor vagy, akkor vidd magaddal anyukádat az autósiskolába, hogy elintézze, ha te nem mersz megszólalni, csak neten mered kinyitni a szádat. ;)
Teljesen igazad van, mikor én tanultam, első alkalommal rutinpálya, de mindent elmagyarázott előtte, másodszorra én vezettem haza. Soha nem ment boltba, postára, sehova. Sosem kiabált velem, ha forgalomban mentünk, menet közben tanácsokat adott, mire figyeljek, vizsga előtt mondta, hogy vegyem úgy, hogy hazavisszük az ő egyik ismerősét (a vizsgabiztost). Azóta is mindenkinek őt ajánlom.
A lényeg: Te kifizeted azt az összeget amit kértek, nekik meg kötelességük azzal tölteni az időt, amiért Te fizettél. Ez pont olyan, mint mikor az ápolónő fütyül a betegre, mert kevés a fizetése, a másik meg kedves, rendes ugyanannyi fizetésért.
Hát ez tényleg nem normális, én a legeslegelső rutinórámon már körbe-körbe mentem a pályán és tolattam, a papírmunkát úgy intéztük, hogy fél órával előbbre hívott, és azt az időt rászántuk. Órán vezettünk.
Igaza van az előttem szólónak, te oktatásért fizettél, nem azért, hogy a papírmunkád végezhesd egy kocsiban.
Azért mielőtt lecseréled, beszélj vele, mondd meg nneki nyugodtan, hogy el akarsz kezdeni vezetni, órákért fizetsz, nem a papírmunkáért, és szeretnél a jogsiig jó rutint szerezni. Ha akadékoskodik, vagy tojik rád, lecserélheted, szólhatsz is valakinek. De csak akkor, ha a hátad mögött nem írta be az órákat.
Nekem olyan oktatóm volt, aki két vizsgán is megbuktatott forgalomból (a vizsgabiztosokkal szövetkezve), mire a harmadikon átmentem. Az első bukás jogos volt, a második viszont abszolút nem, átláttam a szitán, és beszéltem vele. Ő meg bevallotta :( Ezen kívül úgy ordított velem a kocsiban, hogy a járdáról néztek minket a gyalogosok. Szétcincált idegekkel mentem haza. A harmadik vizsga előtti pár óra, és a vizsga már örök haragban telt (amiatt, hogy lebuktattam). Még kicsit rosszabbul is ment, mint a második vizsga, mégis átengedtek... Olyan átlátszó lopás az egész...
A mai eszemmel én sokkal jobban a sarkamra állnék, és ezt tanácsolom neked is. Nagyon el lehet kú.rni az egészet, rossz emlék marad, ráadásul kicsit a vezetéstől is van rossz érzésem a mai napig (5 éve van meg a jogsi). Attól a pasitól meg ráz a hideg.
Szóval csak keményen! Te fizetsz, ők szolgáltatnak!
Nezd, a papirmunka resz orakent felszamolasa tenyleg gaz. A vezeteselmelet, muszaki dolgok nem, elvegre kezdo vagy, most ulsz eloszor kormany moge, o honnan tudna hogy egyaltalan tudod e melyik pedal melyik? Ha mondjuk otthon van autotok es nagyjabol tisztaban vagy muszaki dolgokkal akkor ezt mondd meg neki, hogy rendben van, ez a resze megy, a gyakorlatot csinaljatok.
Nalam elso oran korbekorbe menes volt, meg elindulas-megallas-elindulas-megallas. Utana mentunk ra a palyara, eloszor csak a negy alapfeladatot, kovetkezo oran ment a tobbi is. Vettem potorat otot, mert ugy ereztem hogy kell meg, de meg is lett elsore a rutin.
Nekem első órám volt elméletezés, és egy kicsit megkóstolhattam a kicsikét :)
Aztán folyamatosan jöttek az instrukciók, miközben igyekezett az oktató gyakorlatban tanítani( a felkapcsolásra, visszakapcsolásra is).
Már a rutinvizsga előtt többször is kinn voltam forgalomban,hogy szokjam, és lássam, hogy amit a pályán kell majd csinálni, az hogy működik a gyakorlatban, és én legalábbis az órák legalább 90 %-át vezetéssel töltöttem.
Viszont mindez rendkívül kivételes dolog! Még az iskola többi oktatója is olyan 40%-ot vagy kevesebbet vezettet, benn a pályán, így mikor a diákok kimennek a forgalomba, alig tudnak valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!