Miért nyavalyog mindenki, hogy 400 forint lesz a benzin?
1. Oroszország az én térképemen nem határos Magyarországgal.
2. attól hogy a sváboknál másfél a literje a képlet nem változik mivel a svábok átlagbére is jócskán meghaladja a magyart.
3. igen a "testvíreinkhez" gyakorta szállít a MOL is, a gondolatmenetemet ez sem befolyásolja.
4. A szlovákok (mivel EUR van ottan is) tankolhassák 1 valamennyiért literjét, az ottani átlag(!) munkabér 751eur (210 ezer forint) na nálunk ez 191 ezer forint. Ami ha tovább gyengül akkor még kevesebb Eurót fog érni. Ha megnézed ez a 19 ezer azért eléggé fáj.
Ezt hívják, tárgyi pontatlanságoknak. Illetve hibaháton belüli számításnak. Ha ELVI hibát találtál volna benne az lett volna a nagy baj. Hál istennek ilyen nincsen.
A tárgyi hibákért elnézést kérek, kapkodtam és kicsit késő is van.
Oroszország nálam sem határos Magyarországgal. Viszont elég sok Lukoil benzinkutat láttam Magyarországon. Tisztában vagyok vele, hogy ugyanazok az adók terhelik a benzint bárki is árulja, viszont ha nem akarnak részt venni a MOL rabló árképzésében hozhatnak házúrról benzint a benzinkutaikra. Ugyanerre céloztam a Magyarországon (és Szlovákiában) működő OMV kutak esetében. Nekik a szállítás is lényegesen olcsóbb volna.
Indirekt módon azt állítottad, hogy Szlovákiában 200-250 Ft a benzin. Ehhez képest a 380-390. Azt hiszem ez azért túlmegy a hibahatáron belüli számításon. De nem kötözködöm tovább...
Barátomnak az ukrán határ közelében volt dolga, gondolta ha már ott van, akkor átugrik tankolni, hiszen ott olcsóbb az üzemanyag. Másnap reggel a vasnak nem volt kedve elindulni. Kicserélte magyar üzemanyagra és csodák csodájára fél fordulatra beindult.
Ezek után én inkább tankolok itthon ennyiért.
Utolsó:
Ez ismerősömmel itthon is megesett SHELL üzemanyaggal.
Elmondása szerint egyszerűen lenullázta a vezérlést és kész.
Szóval ez nem megszokott se ott se itthon, kivételek akadnak..
1:02es. Ügyes lenne ha....
1. Vám, és válságadó. Ez épp elég volt hogy kiüsse a Lukoilt. A kiskereskedelmi üzemanyagimport pedig nem igazán tud befolyásolni.
2 szlovákiában 390? A super 100biztos. a 95ös 320 és 348 között változott az elmúlt időszakban kúttól függően. [link]
Amúgy pedig, ne felejtsd el hogy NEKÜNK az is növeli a külföldi üzemanyagárakat, ha gyengül a forint az Euróhoz képest. Pl ha 260 lenne a forint akkor 325 lenne a szlovákoknál. De ha 290es Eurónál lennénk (és lehet mire leírom leszünk is) már egyből 362. EZ így becsapós mivel számunkra drágult, a szlovákoknak Pont ugyan annyi maradt.
Az osztrákoknál 351 nos, én ennyiért tudok legolcsóbban tankolni Magyarországon. Náluk ez az ÁTLAG
A táblázat mellé meg rakd oda a havi átlagbér táblázatot. Vicces, hogy az egyikben az elején vagyunk a másikban meg a végén nem?
1:09.köszönjük a napi urban legendet.
Kicsit beljebb kell menni. A srácok naponta járják Mercedessel és Passattal a határt. Sose volt probléma a tankolt üzemanyag minőségével. És szerinted az UKRÁN mivel jár? Otthon finomítja a sufniba? vagy Magyarországra jár át JÓ benzint tankolni?
Ez csak afféle megszokás. Minden drágul, de milyen jó lenne annyiért, amennyi a taxis sztrájkot kirobbantó ár volt?
Én dolgozom kanadában. Két órai béremből teletankolom az autóm. És ugyanúgy sírnak a kanadaiak is hogy drága a benzin mint itt.
a véleményem ezzel kapcsolatban a következő:
Egyrészt a magyar ember szeret panaszkodni, ez tény.
Viszont:
- a benzinár nagy része adó, amiért cserébe ha kapnánk is valamit, nem is lenne baj. De az, hogy a románoknál jobbak az utak minősége, az felháborító, miközben nálunk meg milliárdokat lopnak el
- a brent nyersolaj világpiaci ára is csak mesterségesen generált folyamat, ugyanaz mint a válság. Nincs valós oka, csak "játszanak" a világ vezetői, úgy hintáztatnak ahogy akarnak, ahogy nekik éppen jó lesz. A MOL meg nyílván azért tartja magát a piaci árhoz, mert számára ez a legegyszerűbb. És amikor az ember tudja azt, hogy most azért emelkedik megint 10 ft-ot, hogy valamelyik arab vagy orosz multimilliárdos köcsögnek legyen még plusz egy arany bently-je, akkor valahogy nem igazán tudja ingerültség nélkül elviselni.
- míg régen az emelések félévente, havonta történtek, akkor az ember kibosszankodta magát és kész. De most már heti, sőt napi rendszeressséggel emelgetnek 1-2 ft-ot, és az hogy hetente emelnek 5-10 forintokat, az már átlépi az emberek ingerküszöbét. Szóval ennek van egy pszichológiai háttere is.
- és azt se felejtsük el, hogy ezért az árért a magyar benzin az egyik leggagyibb, "vizezett" szar minőségű, nem véletlenül mondják hogy az osztrákoknál jobb a benzin minősége.
- a magyar állam a benzinből és az élvezeti cikkekből él (pia, cigi). Így az állam hülye lenne csökkenteni az adótartalmat, miért tenné. Leszarja mennyi üzemanyag fogy, amíg a kiszámított bevétel bejön. Ugyanez igaz a MOL-ra is. Amíg nem lesz egységes felkelés ezek ellen, addig itt nem lesz változás. Viszont a magyar meg birka nép, és ezt ők is tudják...
18:20-as..
Ez hülyeség.
Egyébként szegény Törökök, ott 517Ft a benzin :O
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!