Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha nincs buszra jogosítványom...

Ha nincs buszra jogosítványom ( D kategória), attól még letehetem a buszos GKI-t?

Figyelt kérdés
Teherautóra most csinálom a GKI-t, mindenhol azt látom, hogy ha 1 éven belül szereztem a teherautós GKI-t akkor elég a buszos GKI-ra egy továbbképzés. Letehetem anélkül a buszos GKI-t, hogy lenne D kategóriás jogosítványom?

márc. 23. 02:13
 1/6 anonim ***** válasza:
64%

Mégis minek akkor ha úgyse tudod használni, felesleges pénz kiadás lenne.

Vagy mire akarnád használni?

márc. 23. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
75%

" Teherautóra most csinálom a GKI-t, mindenhol azt látom, hogy ha 1 éven belül szereztem a teherautós GKI-t akkor elég a buszos GKI-ra egy továbbképzés. "


Szia! Ez a része igaz!


" Letehetem anélkül a buszos GKI-t, hogy lenne D kategóriás jogosítványom?"


Ez a része már nem. Meglévő D kategória kell hozzá.

márc. 23. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


1.kommentelő kommentjére reagálva: Majd szeretnék D kategóriás jogsit, aztán a GKI továbbképzés 100 ezer ft, az alapképzés pedig 400. Ezért gondoltam, hogy leteszem most buszra is a GKI-t.

márc. 24. 05:36
 4/6 anonim ***** válasza:

Szia, #2-es vagyok!


Még annyi, hogy ugye az első GKI-nak a neve nem véletlenül alapképzés. Azért is kell meglévő kategória hozzá, akár C akár D az adott GKI csoporthoz, mert alap dolgokra építkezik, amivel találkozol a két kategóriánál KRESZ-ből például. A teherautó és a busz pedig teljesen két különböző dolog. A teherautó mint ahogy a nevében is van a szállításra, fuvarozásra van kihegyezve, a busz pedig a (élőállat) személyszállításra. A busz mondjuk lényegesen könnyebb lesz már neked majd. Már csak azért, mert nem kell hozzá annyi óraszám, meglévő C kategóriával. Bár, mint tudjuk már bő másfél éve nem kell a D-hez a C, elég egy 2 éves B kategória is hozzá. Csak mondjuk míg nekem is meglévő C-vel jött ki a D kategória 600.000Ft-ra, addig annak akinek nincsen teherautós előképzettsége úgymond, annak csak maga a D jogsi olyan 750-800e Ft környéke.


Nekem ez a 600.000Ft úgy jött ki, hogy elsőre meglett minden. Tehát a KRESZ, RUTIN és a FORGALMI vizsga is. Kb 10-12 órával nagyjából kevesebb a forgalmi vezetési óraszám ha van C jogsid. És úgy kell számolni, hogy nekem 17.000Ft/óra volt egy vezetési óra, ami ugye mint tudjuk 45-50 perc környéke hivatalosan. Tehát sokszor nem fogsz menni 10km-t sem, de ezen nem kell meglepődni. Sz*rt se ér a pénzünk. 😆🤣


Én a buszt tavaly nyár közepén kedtem el, és szó szerint évvégén, az utolsó hivatalos vizsganapon, December 23-án lett meg a forgalmi vizsgám. A C kategória már megvan több mint 2.5 éve, lassan 3, de még nem dolgoztam vele. Én alapból teherautózni, kamionozni szerettem volna. Még mindig vonz a dolog, nagyon is, de az elmúlt 3 évben nem kezdtem el a C kategóriához a GKI-t, tavaly még az E kategórián agyaltam. Vagy az, vagy a GKI. Utána valami átkattant bennem, és beiratkoztam D-re. Ugye ez meglett, szóval jelenleg van B, C, D kategóriám. Közvetlenül az év első hivatalos munkanapján mentem a háziorvosomhoz és megújíttattam az orvosimat a jogsihoz, nekem most járt le az első 5 év a 102-es kóddal és mentem is a kormányablakba. Ott beleírták az új orvosit és a D kategóriát is. Utána 1-2 napra be is iratkoztam még januárba CE kategóriára. Ebből már szintén megvan a KRESZ vagy két hónapja, és be is fizettem a RUTIN tanfolyamot és a vizsgát is. Várom hogy menjek póttal vezetni a tanpályán. Viszont mivel most felmondtam a munkahelyemen (autóipar, 3 műszak) ezért a megtakarított pénzemből igyekszem megcsinálni valamelyik GKI-t. Legutóbb ugye buszra vizsgáztam, de mondjuk az én álláspontom az, hogy nagyon jó volt a busz vezetése. Jobban élveztem mint a teherautót. Viszont most ugye a CE kategóriának is a felénél járok úgymond. Megcsinálom attól függetlenül azt is. Most hadilábon állok én is azzal, hogy melyikkel kéne dolgozni. A C, CE kategóriákkal sokkal szélesebb a skála, ezt ne felejtsd el. Bármilyen munka közül tudsz választani.


Egyre több a kisebb-nagyobb buszos cég is, de még mindig jobban korlátokhoz vagy kötve. Cserébe viszont nagy vasat vezetsz, és minden nap otthon alszol. Ez is egy fontos szempont. Nekem is az lenne, bár tény és való, hogy én is itt vagyok 27 évesen, szóval most kéne menni világot látni, amíg nincsen család. :D


Nekem most évelején ~350.000Ft-ot mondtak a GKI-ra. És ez csak az egyik. Tehát vagy a C, vagy a D kategória. A kettő együtt súlyos összeg lenne, azt úgy nem is vállalták el, nem is tudom hogy mi célból. Nyilván én is örülnék neki, hogyha meglenne mind a kettőre már.


Még pár napot agyalok rajta, de valószínűleg sajnos nem a D lesz az, hanem a C kat-nak a GKI-ja majd. Pár évig inkább teherautózok, és majd utána buszuzok, én úgy érzem.

márc. 24. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! Most én is teherautózni fogok egy ideig, viszont a buszozás jobban vonz. Az a szerencsém, hogy a cégem fizette (aláírásért cserében) a teherautós GKI-t.
márc. 30. 06:01
 6/6 anonim ***** válasza:
Na gratula. Én is ezen filózom. Kitudnám fizetni saját zsebből a GKI alapképzést, de próbálok céget keresni, akár buszos akár teherautós céget, ahol dolgozni tudnék. Az se lenne baj ha kifizetnék nekem a GKI tanfolyam díját. Jelenleg csak ez az egy dolog választ el attól, hogy sofőrként dolgozzak. PÁV 2-őn is túl vagyok, azt letudtam Pénteken Pesten.
márc. 30. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!