Létezik-e olyan weboldal, amelyik egy-egy szgk gyártmány egy-egy generációjához tartozó motorjait hasonlítja össze?
Nem a száraz, műszaki adattáblák adatok érdekelnek, azokat meg tudom nézni akár wikin is. Összehasonlító tartósteszteket és szerelői tapasztalatok gyűjteményét keresem.
Köszi a hasznos hozzászólásaitokat előre is!
Mielőtt elcsúsznánk egy olajfolton :) felteszem a kérdést újra, egy konkrét példa segítségével.
Skoda Fabia első generációjába a következő benzinmotorok voltak rendelhetőek:
1.0
1.2 HTP 40kW
1.2 HTP 47kW
1.4 MPI 44kW
1.4 MPI 50kW
1.4 16V 55kW
1.4 16V 59kW
1.4 16V 74kW
2.0 88 kW
2.0 85 kW
Van-e olyan weboldal, ahol pl. ezen motorváltozatok szerviztapasztalatairól lehetne olvasni?
Oké. Valóban én vagyok a hülye. Fogalmam sincs miért asszociáltam az olaj témára.
Hát ebben az esetben két eset játszik, népítélet és márka- vagy típusspecifikus fórumok, facebook csoportok.
Csak az a baj, hogy ilyen helyeken boldog-boldogtalan beír mindenféle marhaságot, szóval lehetetlen kimazsolázni, hogy melyik információ bír jelentőséggel és melyik f*szság. Mert ugyebár mint erre már utaltam, ezer dolog befolyásolja egy motor "tartósságát" és 10-ből 9 faktor a felhasználón múlik, azaz a motorhoz kvázi semmi köze. Például jancsipisti elkezd hisztizni facebookon, hogy az 1.2 HTP-ben a lánc megnyúlt 150 ezer kilométernél és hogy mekkora szarkupac ez az autó, de arról nem szól a fáma, hogy hidegen rúgta neki ötezres fordulaton, olajat meg 40 ezrenként látott, olyankor is összecsurgatott, nem bele valót. Tehát ez nem releváns, de nyilván a saját hibáit nem írja le, tehát soha nem fogod tudni, hogy tényleg ilyen szar, vagy a felhasználó a baromarcú.
Szóval én azt mondanám, hogy nincs ilyen. Van, de egyik sem szolgál megbízható infóval, szóval kár velük foglalkozni.
A saját tapasztalatom ezekkel a VW láncos motorokkal amúgy az (és ez sem fog segíteni amúgy :D), hogy vagy nagyon jó és mindent kibírnak, vagy semmit sem bírnak ki és a legnagyobb igyekezet előtt is összeszarják magukat. Mert mindkettőre láttam már nem egyszer példát. Láttam olyat, aminél 180 ezernél csörgött a lánc, pedig mindig 10-15 ezrenként cserélték az olajat minőségire és idősebb figuráé volt, aki nem racsézott vele, tehát finoman bántak vele. Eközben tudok olyanról is, amelyiknél a tulaj soha nem figyelte az olajszintet, egyszer felhívott, hogy megnézte és nem éri el a nívópálcát a szint, gyorsan kéne neki, milyet vegyen. Megmondtam neki, később visszahívott, hogy 2 litert kellett rá öntenie. A max kapacitás 2.9 liter. Tehát 1 liter sem volt benne és úgy taposta autópályán. Ebben 320 ezer kilométer volt. Most 370 és azóta is hibátlanul megy. Ez amúgy egy 1.2 volt. Teljesen kiszámíthatatlan.
Ezért nem szabad mások véleményére hagyatkozni. A fele vélemény irreleváns és hiányos, a másik fele meg teljesen a véletlenen/szerencsén/karmán/istenen/sorson/akármin múlik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!