C+E jogsi+ GKI kártya tényleg nem jön már ki 1 millió forint alatt?
Szia.
Én a C kategóriát 2 éve szereztem meg, akkor jött ki olyan 430-440.000Ft közötti összegre a vége úgy, hogy mindenből átmentem elsőre. KRESZ+BÜ+RUTIN+FORGALMI vizsga.
Mostmár nincsen külön BÜ tanfolyam és vizsga sem a C , E , D kategóriáknál, hanem bele van építve úgymond a RUTIN vizsgába. Tehát kihúzol egy tételt, és mielőtt vezetnél a rutinpályán elmondod / mutatod a teherautón a tételben feltett kérdésekre a dolgokat. Tehát tulajdonképp nincsen BÜ, de mégis van, érdekes ez. Nekem még külön volt erre tanfolyam és vizsga, aminek végülis semmi értelme nem volt.
Sajnos az E kategóriát (még) nem csináltam meg, az kimaradt egyenlőre.
Helyette a D kategóriát csinálom jelenleg, ami ugye a busz. KRESZ + RUTIN vizsga megvan, majd 1-2 héten belül szeretném kezdeni a városi vezetést is. Meglévő C kategóriánál 550.000Ft-ra jön ki a vége a jogosítványnak úgy, hogyha minden vizsga megvan elsőre. Ha nem lenne C kategóriám és B kategóriával csinálnám a D kategóriát, akkor pedig 750.000Ft-ra jön ki a vége a jogsinak. Ami horribilis, hiszen ezzel még munkát sem tudsz vállalni, hivatalosan.
Kérdésedre a válasz:
C kategória jelenleg biztos vagyok benne hogy már alulról súrolja az 500.000Ft-ot.
E kategória olcsóbb volt mindig is valamivel, de nincs is annyi vezetés városban mint C kategóriánál. Viszont általában ennek ellenére mivel plusz pótkocsival vezetsz, még dobnak a vezetési óra árán 1.000-3.000Ft-ot az autósiskolák. Ez sincsen 300-350.000Ft alatt, az biztos.
És akkor neked még mielőtt C kategória egyáltalán beiratkoznál, szükséged van egy 2-es orvosira ami a jogsidban 102-es kódot jelöl. Háziorvosnál megcsináltatod, és onnantól fogva neked 5 évig érvényes a jogosítványod, pontosabban az orvosi alkalmasságid. Ez kb olyan 7200Ft környéke.
Ha megvan a C+E kategóriád, akkor mehetsz GKI-ra. Elvileg ennek is az alapdíja ha még nem volt korábban valakinek GKI kártyája, ez is 300.000Ft környékén mozog legalább.
Magyarországon még kötelező a PÁV vizsga is, ami egy A4-es papír. Ez olyan 10-15.000Ft körül mozog, de általában "örökre" adják.
Közúti fuvarozáshoz a PÁV 3 minősítés kell, de ha biztosra akarsz menni, akkor csináld meg a PÁV 2-t, ugyanis ezzel már veszélyes árut (azaz ADR-t) is szállíthatsz. Ezzel pedig csak még széleskörűbben tudsz munkát vállalni.
Szinte biztos, h nem jön ki 1 milka alatt, még a relatíve kedvező árakkal dolgozó pesti Csigavérnél sem, ahol én anno (5 éve) csináltam a C-t, GKI-t, amikor még 100 ezer volt a GKI, és ami ma már 400 ezer. Aztán ott vannak az egyéb költségek, amiket 1-es írt. A PÁV is 21 ezer. Ez sokáig 8-9000 volt, szóval combos mutatvány az egész.
Ha nagyon akarod ezt a munkát csinálni, és nincs rá kereted, alá tudsz írni fuvarozó cégekhez, pl. Waberers, WSZL, stb., és tanulmányi szerződés (X év) keretében meg tudod szerezni a szükséges papírokat.
5. Senki nem írta hogy döntő, de azt is megkell fizetni.
De nekem elkellett menni 70 km-re csináltatni akkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!