Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért bontották el a Petőfi...

Miért bontották el a Petőfi Sándor utcai autós aluljárót? Szerintem a város ékköve volt.

Figyelt kérdés
aug. 10. 06:34
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Ékköve? Nem inkább szégyenfoltja?

A metró 1970-es indulásával összefüggésben kezdtek el aluljárókat építeni. Nem merem kijelenteni, hogy előtte egy sem volt, de emlékezni nem emlékszem rá. A Petőfi Sándor utcai nem tudom, mikor készült, de hatalmas felfordulás volt hónapokig. Hogy mi indokolta, és hogy annak volt e valódi alapja, nem tudom. Levették a villamosforgalmat a Rákóczi útról, mert ott a metró. Ja, ott van. De akkor az a sok busz, ami szintén párhuzamos vele?

A Kossuth Lajos utcát keresztező jelentős forgalom nem tudom mikortól alakult ki és miért. Éltem már akkor, de gyerekként.

Tarlós korában kezdték el az aluljárókat kiiktatni. Ha nem is megszüntetni, de alternatív megoldásokkal kiegészíteni. Most már talán mindenhol van zebra is. Tk., ha nem metrózik valaki, felesleges lemenni.

Sokan berzenkedtek a kérdezett hely elbontása ellen, mondván, kibírhatatlan lesz ott közlekedni. Ez nem igazolódott be. Sokszor jártam arra gyalog, tömegközlekedve és autót vezetve is. Nem érezni a hiányát.

aug. 10. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 subrette ***** válasza:
100%

Mert a Károlyi Mihály utca - Ferenciek tere - Petőfi Sándor utca irányt a közforgalom számára lezárták, csak a BKK buszok és biciklisek mehetnek arra. Az a néhány jármű pedig átmegy a felszínen is, keresztezve a Kossuth Lajos utca forgalmát. Az Erzsébet-híd felé kanyarodást pedig a Március 15-ike térnél illetve a Szép utcánál oldották meg.

Ezzel együtt az Y-aluljáró egyedi volt Budapesten, csak elvesztette funkcióját.

aug. 10. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

Hát azt lehet hogy nem volt már funkciója de szerintem nemzeti kincs volt. Érdekesség, ilyesmi.

Nem minden a funkció legalábbis ez az én személyes véleményem én sajnálom hogy megszűnt nekem nagyon tetszett.

A nyugati kerüljárót is sajnálom hogy meg akarják szüntetni mert annak én nagyon komoly története van még ha nem is szép. Hogy úgye elkezdték építeni és nem ért össze. Olyan magyar csirkehangulata van hogy lehet hogy nem tökéletes de a miénk. Eltüntetik akkor ez a történet is a feledésbe fog merülni. Szerintem nemzeti kincs ez a történet is. Miért csak azt kéne megőrizni amire büszkék lehetünk miért nem lehet a hibáink történetét is megőrizni?

aug. 10. 08:28
 4/16 anonim ***** válasza:
Miféle nemzeti kincs volt az az aluljáró? Vagy trollkodsz, vagy nagyon tájékozatlan vagy.
aug. 10. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Hát ha nem ismered a történetét akkor olvass utána.
aug. 10. 09:21
 6/16 anonim ***** válasza:
0%
Mert módszeresen kúrják tönkre az autós közlekedést.. válogatás nélkül BÁRMIVEL.
aug. 10. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

5. Mit kellene olvasnom. 57-ben születtem, és pesti vagyok. Ismerem a városrészt, és a nemzeti kincs fogalmát is.

De te hihetsz amit akarsz.

A belváros visszakapta régi szerepét. A Váci utca is sétàlóutca lett. Senkinek nem hiányzik az a lyuk.

aug. 10. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
A felújuljáró történetét kéne egyszer elolvasni mert ahogy most is kiderült nem elég hogyha ott élsz...
aug. 10. 12:00
 9/16 anonim ***** válasza:
48%
Bocs, de elengedem a kérdést. Trollokkal nem vitázom.
aug. 10. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Itt egyedül te trollkodsz, és nagyon helyes ha befejezed
aug. 10. 12:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!