Elektromos roller tömör vagy felfújható kerékkel? Melyiket ajánlod és miért.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyiket sem.
Az elektromos roller egy veszélyes és előnytelen "jármű". Idézőjelben, mert hát nem számít járműnek. Járdán kell vele közlekedni, amit a legtöbben nem tudnak.
Ráadásul akkor is minden padka előtt meg kell állni vele és felemelni. Nem valami kellemes.
Tölteni kell állandóan, mert ez is merül. Ráadásul a testmozgás elhanyagolását is magával hozza.
Egy bicikli sokkal előnyösebb. Az is gyors, úton is közlekedhetsz vele, és nem is merül.
Nem értem ezt az elektromos roller őrületet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Remélem, sportolsz azért, a testmozgást tényleg nem szabad elhanyagolni, és biciklizni azért nem olyan kimerítő.
Vagy egy helyi bérlet az sokkal olcsóbb például.
Én a te érdekeidet nézem.
Csak gondolj arra: mi okod lenne rollert venni? Mivel lennél több?
Fittséggel és pénzzel biztosan nem :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A tömörgumi nem lesz defektes és kb ennyi az előnye. Nehéz (a mozgó tömeg pedig háromszorosan számít) Meg tud lazulni a felnin vagyis a kerék megforog a gumiban. Elég kemény lehet az összetételük emiatt nem tapad jól.
A fújt gumi jóval könnyebb. Jobban csinállapírja az egyenetlenségeket. Figyelni kell a guminyomásra, rendszeresen ellenőrizni kell! A túl kicsi nyomás gondokat okozhat, kidörzsölődik a tömlő és az abroncs is, illetve felütéses defektet nagyon könnyű összeszedni lapos gumival.
A normálisabb, drágább rollereket kizárólat fújt gumival árulják.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attól függ, mire akarod használni, milyen utakat kell leküzdeni. Rücskös járdákon, töredezett kerékpárutakon kínlódás az egész, még rugalmas felfüggesztéssel is. Főleg, ha tömör a gumi.
Normál sima aszfalton szépen gurul a tömör is, ráadásul a kisebb súrlódási ellenállás miatt a gyengébb motor is könnyebben szalad.
(Most a járda legalitásán ne lovagoljunk, vannak osztott járdák és egyéb problémák, nem ez a kérdés.)
Egyébként van egy sajátos élménye a rollernek is, noha a kerékpár biztonságosabb természetesen.
Rolleren különösen fontos figyelni állandóan az utat, nehogy fejre állj. Megszokott útvonalon némileg más a helyzet, amit már ismersz.
Továbbá rossz időben nem tudod használni a rollert, vagy nem akarod, mert nem csak könnyebben megcsúszhat, de beázhatnak dolgok, nem nagyon tesz jót neki. Hidegben az akku is gyengébben teljesít, illetve kapacitásra is.
Mellesleg a padkára menés nem olyan vészes, hamar rá lehet jönni a trükkjére. Csak lassítani kell előtte, lelépsz az útra, gép is megy tovább, szinte felmászik a padkára, pár lépés és már megint rajta vagy. Megy, mint a "karikacsapás".
Bár én teleszkópos futóművel próbáltam óvatosan nekimenni ilyen kisebb padkáknak (ami kerékpárral megszokott), de rollerrel nem olyan kellemes, az embernek és a technikának sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a pár ezres, jó vicc...
Csak 25 km/h feletti gépekre kell, de igazság szerint mindenkinek érdemes (még kerékpárosnak is), mert egy balszerencsés eset és a gatyád elperelhetik, ha te voltál a hibás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem nem tomor gumis hanem racsos, ez elvileg rugalmasabb de ugyan ugy nem kell bele levego.
Ha nincs lengescsillapito akkor komfortosabb a felfujhato abroncs de cserebe elofordul hogy lapos, defektet kapsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!