Olyan vasúti átjáróknál, ahol nincs vonatközlekedés, miért szerelik le a sorompót/fénysorompót?
Figyelt kérdés
Pl. itt, 2018-ban volt még sorompó is meg fényjelző is, 2021-ben már csas andráskereszt. [link]
Mi az oka, hogy ha egy vasútvonalon megszűnik a vonatközlekedés, biztosító eszközöket eltávolítják, és utána már csak andráskereszt lesz ott?
Oké, hogy ha nem jön vonat, úgysem ad pirosat, de attól még miért nem maradhat kint?
febr. 7. 15:04
2/6 anonim válasza:
Mert ha kint van, akkor működnie kell. Ha esetleg valamiért nem működne, akkor ugye stop táblának minősül, ami értelmetlen és balesetveszélyes.
4/6 anonim válasza:
Egyrészt azért, mert - ahogy írták - ha kint van, akkor karban is kell tartani, másrészt a leszerelt biztosítóberendezést vagy annak részeit fel lehet máshol használni vagy értékesíteni, nem áll fölöslegesen az infrastruktúrában a pénz. Az ilyen zsákvonalakat meg úgysem fogják soha újraindítani, szerintem csak idő kérdése, hogy mikor szedik fel a síneket is.
5/6 anonim válasza:
Ha valami közlekedés van arrafelé akkor jelzőőrrel megoldják az átjáró biztosítását.
6/6 anonim válasza:
Most nem tudom hol, de Kőbányán találkoztam olyan működő (!) fénysoromóval, ami a semmit fedezte.
1,2,3 előjelző és fénysorompó. Balról kerítés, mögötte térdig érő gaz. Jobbról kerítés, szintén gazos. Talán vágány sem volt meg már. Na, ilyeneket szeretnél sokat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!