Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A 98-as benzin más hőfokon ég...

A 98-as benzin más hőfokon ég el az égéstérben, mint a 95-ös? Illetve más az égési ideje is?

Figyelt kérdés
Sokan mondják hogy jobban megy vele az autó, sokan mondják hogy semmi sem változik mert csak a kompressziótűrése a jobb. A kompressziótűrés tényleg jobb, de az égési tulajdonságai különböznek a két benzinnek??
2010. okt. 16. 19:34
1 2
 11/14 anonim válasza:

"Nem kezdem el leírni a műkodési elvet,hiszen a kérdező elmondása szerint jártas a témában, de kizárolag a folyamatos ROBBANÁSOK miatt tudja a dugattyú meghajtani a főtengelyt.Ha égne az üzemanyag a hengerben és nem robbana, a kipufogó szelepen keresztül az összes energia eltávozna a hengerből,illetve hőenergiává alakulna."


Ez a kedvenc részem...

Kíváncsi volnék, melyik egyetem az, ahol egy ilyen ismeretekkel rendelkező embert alkalmaznak tanárként. Nyilván nem is ebből a témából szerzett doktori címet.


"hőenergiává alakulNA"? A benzin az égéstérben elég, és nem robban (nem is tud robbanni szegény benzin folyékony állapotában). Az égés mint exoterm folyamat hőt termel, így a gáz kitágul, és ez a táguló gáz mozdítja el a dugattyút. Tehát ha energetikai szempontból nézzük, a benzin kémiai energiája az égés következtében hőenergiává alakul, majd ez a a hőenergia a dugattyún és a forgattyús mechanizmuson keresztül mechanikai energiává. Ez ilyen pofon egyszerű.

"Folyamatos robbanások" következtében egyszerűen tönkremenne a motor.


Az egyetemi hallgató kollégának igaza van ebben a tekintetben.


Ami pedig a kérdést illeti: attól függ, milyen motorról van szó. Egy modern keverékképző rendszer az üzemi jellemzőket a kopogásos égés alatt, a határán tartja. Mivel a kopogásos égés függ a benzin kompressziótűrésétől, így egy nagyobb oktánszámú benzin kedvezőbb égésfüggvényt produkálhat, ami jobb hatásfokot eredményez. Egy régi, karburátoros motorba viszont nem érdemes az előírtnál drágább benzint tankolni, az nem tud ilyet...

2012. máj. 31. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 DaveV6 válasza:

Bár a kérdés régi, de hátha valaki erre jár és érdekli egy pontosabb válasz. A robbanás kifejezés helytelen, mivel a belső égésű motorok égésterében a lángfront terjedési sebessége 15-40 m/s. Robbanásról akkor beszélünk, ha az égés sebessége meghaladja 100 m/s értéket. Ezen belül : explózió, ha 100-1000 m/s és detonáció, ha >1000 m/s. Utóbbi történik egyébként kopogásos égésnél, valamint a Diesel motorokban.


Az eredeti kérdésre a válasz: a 98-as benzin égésekor alacsonyabb a lángfront terjedési sebessége, mint a 95-ös esetén. Ennek oka, hogy több benne az elágazó láncú szénhidrogén (izooktán). A többszörösen elágazó láncok hőközléskor kevesebb helyen szakadnak fel, mint az egyenes láncok (n-heptán), így égésük kevésbé vehemens. Épp emiatt is nyomhatóak össze jobban.

2013. szept. 15. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:

Gyors égés van a dugattyúban!

A robbanás gyors égés amihez nem kell oxigén!


Vagy hallott már bárki is olyat, hogy bányában pl: dinamitot úgy robbannak, hogy mellétesznek egy oxigénpalackot?

2017. aug. 3. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:

Az első teljesen jól írta!

ROBBANÁS van amúgy a kopogásos égésnél!


Javaslom kicsit nézz utána!

2017. aug. 5. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!