Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért mondják, hogy az M6-os...

Miért mondják, hogy az M6-os autópálya kihasználatlan?

Figyelt kérdés

Sokfele találkozom ezzel a véleménnyel, főleg ellenzéki oldalról, meg hogy pénzkidobás volt (az alagutakkal kapcsolatban egyet is értek velük).


Viszont a párhuzamos 6-os főút nagy részéről továbbra is ki vannak tiltva a lassú járművek. Nyilván azért, mert 1) megakasztanák a még autópálya mellett is nagy forgalmat 2) ez a nagy forgalom veszélybe sodorná őket, főleg a bicikliseket.


Összehasonlításképp: a sokak szerint legforgalmasabb, legjelentősebb autópályánk, az M1 mellett haladó 1-es főúton csak ott vannak kitiltva a lassú járművek, ahol van valami használható mellékút számukra.


Arról van szó, hogy az M6 mentén élő és közlekedő emberek jellemzően kispénzűek, akik nem veszik meg a matricát, helyette a régi országutat használják, ezért továbbra is indokolt a lassú járművek kitiltása?


2023. aug. 31. 09:42
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Bullshit.


Csúcsidőben Pest és Dunaújváros között van rajta szépen forgalom de az is igaz, hogy éjszakára meg teljesen kihalt lesz.

2023. aug. 31. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Keversz dolgokat. A kihasználtság, az valóban alacsony. Autópályához mérten elenyésző a forgalom rajta (Nyilván az M1 szembeállítása csalóka, mert az már rég 2x3 sávért kiált, minimum). Az egy másik kérdés, hogy a 6-os útra fűzött városokban milyen változásokat generál, pozitívakat egyértelműen. Azt lehetne esetleg mérlegelni, hogy M6 helyett mi lett volna, ha 2x1 sáv főút marad, városi elkerülőkkel, esetleg 2x2 sáv autóút. Plusz ugye ott van az a kérdés, hogy a déli régió gyorsabb elérése tranzit és belső forgalom szempontjából is indokolt volt már. Ami meg ugye csak később lassan fejti ki a hatását
2023. aug. 31. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem annyira forgalmas.

Igaz, régebbi adatok, de van napi forgalmi adat a kirán:

[link]

Napi forgalom:

M6: 25000

4: 30000

M1: 94000

M7: 63000

M3: 66000



Szvsz elég felesleges volt autópálya minőségben megépíteni, miközben pl. a forgalmasabb 4-es csak autóút minőségben épült meg évekkel később.

2023. aug. 31. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Mert kihasználatlan. Budapest és Dunaújváros között persze, hogy van forgalom, az agglomerációban tulajdonképpen bárhol lehetne úgy autópályát építeni, hogy kihasznált legyen. Onnan lefelé viszont, különösen Szekszárd alatt pang az ürességtől és vidéki másodrendű főutak forgalmával vetekszik, sok helyen alulmúlva azokat.

És nem az alagutakkal van a legnagyobb probléma, hanem azzal, hogy papíron Pécs elérése miatt épült, de közben 40 kilométeres kerülőt és 5 perccel lassabb utat jelent nem elhagyni a pályát Szekszárdnál a 6-os úton továbbhaladva.

Jelen formában viszont eléggé értelmezhetetlen nyomvonala van: Pécs bekötésére többnyire alkalmatlan, ahhoz más nyomvonal kellett volna Szekszárdtól, csak félünk átvinni az autópályát egy hegységen. A nemzetközi forgalomnak viszont egyszerűen nincs oka használni: a Balkánról az M5 / M43-ason érkeznek Magyarországra, vagy a már kiépült A3-ason mennek Horvátországon keresztül, itt egyszerűen nincs értelme az M6-ost használni. És ezen felül nagyvárosok sem igazán vannak az útvonal mentén lefelé, Eszéken 100 ezren laknak, Szarajevóból (400 ezer) pedig már megint érdemesebb (lesz) a horvát A3-ason menni nyugat felé. Összességében tehát épült egy autópálya egy 150 ezres város bekötésére, de arra sem jó, hiszen az út egy részét gyorsabb főúton megtenni. Nemzetközi viszonylatban pedig semmi, tulajdonképpen ugyanúgy halad végig a pusztában alacsony népességű városok mellett, mint a Budapest - Belgrád vasútvonal, csak az M6-os esetében még a másfélmilliós nagyváros is hiányzik az útvonal másik végéről.

Talán ha egyszer Bosznia-Hercegovinában elkészül az autópálya legalább az ottani szakasz 65-70%-án, nyaranta kihasználtabb lesz az M6-os az Adriára utazóknak köszönhetően, most viszont még úgyis jelentősen gyorsabb Split - Makarska - Dubrovnik környékére Zágráb felé menni, hogy az 150-200 kilométeres kerülőt jelent a boszniai útvonalhoz képest. Meg persze a tranzitforgalomnak is hasonlóak lesznek az adatai.

És végül: ahol az 1-es főútról nincsenek kitiltva a lassú járművek, ott többnyire alternatíva nélküli, településről településre vezető útról van szó. A 6-os főút viszont többnyire eleve korszerű, töltésen vezetett, számos települést elkerülő útvonal, ahol eleve gyorsabb a forgalom zajlása.

És mivel Magyarországról van szó, figyelembe kell venni azt is, hogy az M1-es első önálló szakasza 48 éves, az utolsó pedig 27, míg az M6-os első szakasza 17, az utolsó (eddig megépült) pedig 13 éves, így az M1-esen jóval több idő állt rendelkezésre a tiltások felülvizsgálatára, plusz sok helyen eleve nem is volt ilyen, hiszen a 2000-es évek forgalmának töredéke zajlott egy elsőrendű főúton mondjuk 1975-ben.

2023. aug. 31. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!