Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mivel lesz jobb ez a MÁV-nak?

Mivel lesz jobb ez a MÁV-nak?

Figyelt kérdés
Mi benne a jó a MÁV-nak hogyha több vasútszolgálatást szüntetnek meg? Pl: 147, 146 (Lakitelek - Kunszentmárton megszűnt), 113, 87 és a 35 stb... vonalak mért szűnnek meg, tudja jól a MÁV is hogy a csőd tetején lavíroz...

2023. aug. 21. 13:14
 1/9 anonim ***** válasza:
43%
Magyarországon már régen nem az a kérdés, hogy mi lesz jobb valaminek, hanem az, hogy mi lesz jobb Valakinek.
2023. aug. 21. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
86%
A MÁV az csak végrehajtja az állam által előírtakat. Az állam meg azt hiszi, hogy ezzel meg is oldotta a problémát. A vasút olyan, mint egy lakóház. Állagmegóvást akkor 8s kell időnként végezni, ha látszólag jóvanazúgy. Az ország jelentős részén csak maszatolás volt, még az átépített fővonalak sem úgy sikerültek, ahogyan az elvárható, ha már fizettünk érte. Most pedig összeomlik a kártyavár, amit eddig is a szentlélek tartott össze.
2023. aug. 21. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
68%
Következetesen MÁV-ot írtok. De nem arról van szó, hanem a MÁV-Startról. A MÁV a szolgáltatását (pályavasúti szolgáltatások) fenntartja (tehát mindenféle vonat közlekedhet-ne- arrafleé), csak a MÁV-Start szünteti meg a személyvonatok közlekedését.
2023. aug. 21. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
40%
Nem egészen. Legtöbb helyen a pálya állapota miatt nem közlekedtetik a személyszállító vonatokat, ahol ez az ok, ott a teherszállítást még inkább nem engedik .
2023. aug. 21. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
49%

"Legtöbb helyen a pálya állapota miatt nem közlekedtetik a személyszállító vonatokat"

Akkor tisztázzuk!

Ez a kérdés melyik vonalbezárásos akcióról szól?

A 2023. augusztus 1-ével hatályba lépettről? Akkor melyek azok a vonalak ahol a pálya állapota miatt szünetel a személyforgalom?

2023. aug. 21. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Igaz nem nekem szólt a tisztázzuk, de:

A kérdés általában a vasútvonalak bezárásáról szólt. Nincs is értelme konkrét vonalat írni. A legtöbb olyan vonal, ahol 40-60 km távolságot 1-2 óra közötti menetidővel tesz meg a vonat. Ráadásul nem egy olyan van köztük, ahol a menetidő jelentősen nőtt a 20-40 évvel ezelőttihez képest. Azon kívül, hogy a menetrendi idő adatok növekedtek, folyamatosan szórják ki a lassú jeleket is a pálya állapota miatt. Ez még hozzáadódik. Egy rutinosabb kerékpáros tempójával tud haladni egy vonat. Egy kis bz nem tud rajta menni, csak 20-30-as tempóval, napi néhányszor, néha utas nélkül. Erre hogy engednének rá pl 30-40 túlpakolt teherszállító vagont? Arra sincs pénz, hogy pár apró javítást elvégezzenek, nemhogy egy kétvágányú villamosított pályát kiépítsenek. Akkor lenne érezhető változás és ha lennének járművek is hozzá. Pár csöves busz, egy kis állami támogatás és nesze busz van. Olcsóbb, mint az elmúlt évtizedek elmaradt dolgait megoldani. Ettől függetlenül nem ez az egyetlen tényező, de ez legalább egy logikus és érthető szempont mindenkinek. Az meg kit érdekel, hogy a busz hosszútávon drágább, gyakran hosszabb menetidővel közlekedik. De valaki jó pénzt keres rajta, akiket meg sem kell nevezni. Kivéreztetik az egészet, aztán majd valaki átveszi a hasznot hozó részét. Az állam meg módosít egy két rendelettel olyan dolgokat, hogy ami eddig kötelessége volt, az már nem az. Nyújt egy elégséges szolgáltatást, legyen az bármi is és mindenki mehet panaszra ahová akar.

2023. aug. 21. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
6... a komlói és a nagyatádi vonalon van rendes teherfogralom. 1500-2000 tonnás tehervonatok közlekednek. Ezek megmaradnak a személyforgalom leállítása után is.
2023. aug. 21. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Senki nem mondta, hogy kizárólag ez az egyetlen ok. A Start gép és létszámhiánnyal is küzd. Elsősorban ezzel indokolta a döntést, meg a nemlétező megtakarítással.
2023. aug. 22. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Justinianus ***** válasza:

"tudja jól a MÁV is hogy a csőd tetején lavíroz..."

Nem a csőd tetején lavíroz.

De ha egyébként - a te szavaiddal - a csőd tetején lavírozna, akkor az mentené meg ettől, hogy feneketlen zsákként önti bele a pénzt ezekbe a vonalakba?

2023. aug. 23. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!