Magyarországon a szigorú (világviszonylatban a hatodik!) KRESZ-oktatás ellenére az emberek zöme miért idegbeteg az úttesten, illetve ÉPP csak tudnak vezetni? Az utóbbi genetikai lemaradás?
Nincs a vérünkben a vezetés!
Sopronban az inkubátorház és a kosárház közti egy-két úton tíz ember lelte halálát!
Azt nem tudom honnan jön, hogy a miénk a hatodik(!!!), ez olyan lehet mint az az tévedés, hogy a magyar a kínai után a második(!!!!) legnehezebb nyelv.
A másik, hogy a kresz(!!!) oktatásnak semmi köze nincs a közlekedési morálhoz, annak ahhoz van - illetve lehet - köze, hogy ismerjük-e a közlekedési szabályokat.
Hogy miért ilyen a közlekedési morál annak több oka van, ezek közül néhány:
1. katasztrofális minőségű úthálózat
2. lopás / spórolás miatti szűk utak
3. a párhuzamos közlekedésre alkalmas utak száma (= alacsony)
4. általános kelet európai frusztráltság, türelmetlenség
5. mi magyarok nagyon indiviualisták vagyunk ("nekem ne mondja meg senki, nekem JOGOM van hozzá"), amiből egyenesen következik, hogy mindenki az ellenségem az utakon
6. a fentiekből fakadó rossz tapasztalatok a többi autóssal kapcsolatban
7. sokszor pedig tényleg a józan ész és a belátásra való képességek hiánya
Marha egyszerű: azzal, hogy a szabályokat megtanítod, nem biztos, hogy azok miértjét is érteni fogják az emberek.
Egyszerű példa, nem is tekintik általában olyan nagy szabálytalanságnak, aztán mégis mekkora balesetek vannak belőle, ha valaki nem veszi komolyan: a kötelező megállás a stop táblánál. Rengetegen nem vágják, mire jó, full feleslegesnek tartják azt, hogy még a kereszteződés előtt megálljanak. Pedig milyen hasznos tud lenni!
1. MO-on átlagos a KRESZ oktatás, nem extrém szigorú.
2. A közlekedést meg nem a szabályok ismerete határozza meg, hanem az emberek belsö morálja és ez az, ami MO-on a béka feneke alatt van.
Kezdjük ott, hogy Magyarországon a KRESZ oktatás egyáltalán nem szigorú. Nagyjából általános iskolás szint. Akinek van alapvető intelligenciája az megcsinálja. A vizsga sem szigorú, olyan mint egy általános iskolás dolgozat.
De összességében nem az oktatással van a gond, hanem azzal, hogy nincsen komoly pszichológiai vizsgálat, brutális büntetési tételek mind anyagiakban mind börtön szempontjából.
Gyakorlatilag sokszoros visszaesőként sem ér semmi retorzió amíg meg nem ölsz valakit. De még igazán az után sem.
Amúgy én autósként azt látom, hogy bár erősen nagy a szórás, de a többség az "alapvető" szabálytalanságokon kívül viszonylag udvarias, odafigyelnek egymásra, legalábbis Pesti viszonylatban azt látom. Gyalogosként is figyelnek úgy-ahogy.
Nyilván ezek az "alapvető" szabálytalanságok néha jó szarul jönnek ki, lásd M1 tömegbaleset, amihez azért egy kicsit kellett mindenki aki ott volt.
Szerintem inkább a látványos szélsőségeket kellene büntetni és kivenni a forgalomból. Jogosítvány bevonás, közmunka, börtönbüntetés, szigorú pszichológiai alkalmassági ÉS a gépjármű elkobzása/értékesítése/megsemmisítése. Ez utóbbi fájna szegénynek is, gazdagnak is.
Így van megbüntetni aki nem tud levizsgázni még ötödikre sem.
Nincs szükség az úton az ilyenekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!