Tehervonattal melyik a nehezebb feladat, és miért? Hegyre felmenni, vagy hegyről lejönni?
Magyarországon felfelé a nehezebb, trükkösebb. Ahogy mondani szokták "lefelé a sz.r is elgurul ha elég kemény".
Mivel nincsenek nagyon komoly esésű, nagyon hosszú lejtők mifelénk ezért nem okoz különösebb gondot a Bakonyban vagy a Mecsekben lefelé csorogni, mivel nem tud olyan hosszann gurulni hogy nagyon felgyorsuljon és baleset legyen belőle.
Személyvonattal lehetnek meglepetések lejtőben taknyos, leveles sínen. Ha kicsit később fékez az ember akkor el lehet véteni a peront könnyen. De tehervonattal ha nem kell megállni sehol akkor csak legurul az ember sebességtartó fékezéssel, ha szükség van rá. Modern gépeknél pedig a gép villamosan tud annyit fékezni hogy megfogja a szerelvényt.
Felfelé nagyon könnyű elkapartatni a gépet. Szakzsargonban úgy mondják: megtörli a talpát a mozdony. Erre a kis Bz motorkocsi is képes és többször el is szoktak akadni még ezekkel a tyúkólakkal is. Hosszabb vonatoknál nem csak az emelkedő a probléma hanem a vonat hosszából és a pálya kanyarulataiból adódó menetellenállás is gondot okoz. Kísérlet: a cipőfűződet minden lyukon átfűzve egyre nehezebben tudod húzni. A vonat is így működik, minél hosszabb és minél több kanyaron kell vele menni annál jobban kell húzni. Ha elfogy a lendület és megcsúszik a mozdony akkor nagyon könnyen el lehet akadni a szerelvénnyel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!