Milyen érzés egy nagyobb teherautót vezetni?
...amit csak C vagy C+E kategóriás jogosítvánnyal lehet.
Miben más mint egy kisautót irányítani?
Nyilván nagyobb felelősség. De mi egyéb amiben különbözik?
Magasabban ülsz. Kátyukat nem igazán tudod kerülni, mert túl széles a teherautó, ha a felező mellett mész, akkor is átmész jobb kerékkel a lyukakon. Fáknál óvatosan kell, mert szétszedheti a felépítményt, vagy becsukja a tükröt a fa. Egyébként ugyan úgy fordul, ha jobbra tekered, jobbra mész. Buszt is vezetek, az sem nagy szám. Mind a kettőnél a hátsó tengelyt nézed állandóan, az a fontos, hogy elférjen a padka mellett, és a fák ágait. A busznál még van a kaszálás, ami éles kanyarban elég veszélyes, a hátsó tengely kinyúlhat a járda fölé vagy a szembe sávba bő fél métert is, aztán így elvihetsz autót vagy közlekedési táblát is a busz sarkával.
És még a busznál lehet számításba venni komolyabban, hogy az első tengely jóval messzebb van mögötted, ez a rövidebb buszmegálló öbölbe beállásnál jelentősebb tényező, mert nagyobb szögben állsz be és jobban belóg a busz eleje a megálló fölé, és arra is figyelned kell, hogy a gumi oldalfalát ne daráld le.
Amúgy a játékok nagyon jól visszaadják az élményt. Én is azt hittem, hogy nagyon új lesz, de semmi különös, úgy mozog, ahogy az ember számít rá, és csak az volt a meglepetés, hogy mennyire sok akadály nyúlik be az út fölé, ennyi volt új.
Teherautónál semmi olyan nincs, ami annyira feltűnően más lenne. Sík a teherautó eleje, nem is gondol arra senki, hogy előtte van a kerék, mert előtte csak az út van. Ugyan úgy fordul, mint egy autó vagy bármi más, csak a nagyobb tengelytávolságot kell észben tartani, ami miatt nem fordul sávon belül. Tehát nincs jobbra kisívben kanyarodás, a szembe sávba is át kell menni, de senkit nem érdekel, hogy hol fordul a kerék, csak az számít, hol fordul a hátsó kerék. Busznál már számít, mert ezek a járművek a legforgalmasabb csomópontokon is átmennek a városban, és ott muszáj rámenni a járdára. Vagyis a sofőr a járdasziget fölött van, de az első kerekek még az úton vannak, ilyen a teherautónál nem nagyon van.
Buszos tanuló voltam, jobbra kisívben kellett menni belvárosban. Háromszög alakú járdasziget fölött kellett elhúznom az elejét, de ott gyalogosok vártak a zebra miatt. Oktató mondta, hogy lassan, de menjek ráfele az elejével, hogy elférjek, a nyugdíjas néni válláról majdnem lekaptam a táskát a busz orrával, pedig a járdasziget közepén állt. Na ez volt szokatlan nagyon. Elvileg a busz és a teherautó közel áll egymáshoz, szinte azonos tengelytáv, sőt, a busz és a teherautó rutinpálya azonos (csak vizsgára húzzák szét a busznak), de mégis érzésre a teherautó közelebb állt az autóhoz és a busz adott egy nagyon új vezetési élményt.
Miért ír le valaki akkora nettó kreténséget, hogy ugyanúgy fordul, mint egy személyautó?
Dilettáns hazugság.
7. Hát nem olyan könnyű azt megszokni, főleg annak aki még egy személyautó méretétől is fél.
Persze az ilyen kis 1.5 tonnás az nem olyan hűde nagy és azt könnyű vezetni még forgalomban is, de egy nyerges kamion már nagyonóbb próba tétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!