A zárttárcsa mire való?
1 T! Zártárcsa. Pontosabban: Zárjelző tárcsa.
A vonat végének megjelölésére alkalmazott jelzőeszköz.
Itt a 157. oldaltól:
Igen, be kellene hogy fékezzen. De mi van ha nem fékez be?
A vonat végét meg kell jelölni, hogy mindenki tudja hogy az a vonat vége. Ahogy a j9zúti közlekedésben is minden járműnek megvannak a jelölésai, a repülésben és a hajózásban is minden járműnek van elöl, oldalt és hátul és jelzése. Ez így a normális. Ha ezt nem vágod, akkor nincs is értelme tovább menni. Van jogsid?
Az tolja a vonatot.
Valójában azt jelzi, hogy az a vonat vége, magyarul nem szakadt szét a vonat és nem maradt ott a mögöttes pályaszakaszon pár kocsi, amiről nem tud a forgalmi szolgálat.
Tavaly mondta egy oktatótiszt, hogy elvileg idén valamikortól az új utasításban már az lesz, hogy ha az utolsó kocsinak működő piros lámpája van, akkor nem kell tárcsát kirakni. Éppen azért, mert gyakorlatilag kizárt, hogy szakadás esetén továbbmenjen a vonat. A féktuskót a mozdony által termelt levegő tartja távol a keréktől. Ha szétszakad a rendszer, a levegő elmegy, és befognak a fékek. Egyetlen kocsinál még előfordulhat, hogy valami műszaki hiba (szennyeződés, kopás, stb.) miatt nem fog fékezni, de hogy több, egymáshoz kapcsolt rész mind rossz legyen, és ne álljon meg a szétszakadt vonat eleje, ez esélytelen.
(Ültem már szétszakad vonaton. Még valamikor régen, Isztambulban a törökök elbszták a kapcsolást, és induláskor kb. 10 km/h sebességről úgy megálltunk, hogy majdnem összeborult mindenki. Egy órába telt, mire kicserélték az elszakadt fékcsövet.)
"A féktuskót a mozdony által termelt levegő tartja távol a keréktől"
Téged meg az internettől kellene távol tartani hogy ne írkáld tele ostobaságokkal!
Zárt motorvonatnál - flirt, kiss, talent, uzsgyi, dezső tényleg nincs értelme. Ha ott szétszakad a vonat, akkor az mindenképpen benne lesz a hírekben este.
Egyes mozdonyvonatnál dettó.
De ha már két olyan jármű van összekapcsolva amik külön-külön is tudnak mozogni, gurulni, ott már megvan az esély a szakadásra és még arra is hogy az önműködő fék ne fékezzen ben - ahogy láttuk ezt az osztrákoknál.
Egyáltalán nem biztos, hogy megáll a vonat, ha szakad. Régebben történt Ausztriában, hogy egy emeletes autószállító tehervonat légvezetéke a szerelvény elején, tehát igen közel a mozdonyhoz megsérült. Szétszakadt, de mivel a normál tehervagonnál ezek alacsonyabb építésűek az emeletesség miatt, a levegőcsövet elkapták a talpak, és szépen visszahajtották a vagon alá, és a vezeték ott ahol megtört, hermetikusan lezárt. A szerelvény 8/10-ed része fékezhetetlenné vált. A bajt észlelte a mozdonyvezető is, és egy véleményes megoldást választott: a "nagy piros gombbal" kiütötte a mozdonyt, így a mozdony lehúzta a szedőt, és gyorsfékkel fékezett. A mozdony kiütésével elengedte visszatáplálásos fékezés adta lehetőséget, hogy valamennyire lassítsa a szerelvényt. Így amikor siklott, előtte "kicsit" arrébb tette az ívet, totálisan tönkretette a felépítményt, a mozdonyt pedig javíthatatlanul leantikolta a siklás, borulás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!