Folyamatosan lefulladok a benzines autóval. Mit csinálok rosszul?
Nem rég lett meg a jogosítványom. Dízeles autóval tanultam meg vezetni (Toyota Corolla), szüleimnek benzines autója van (Ford KA) és akárhányszor én megyek vele, minimum 8x lefulladok.
Apukám mindig mondja hogy kuplungot csúsztassam, azt is teszem és mégis ugrik egyet az autó és végül nem indulunk el. Ha pedig a motort felpörgetem 3000-re és csak akkor engedem el lassan a kuplungot akkor bőg az autó és az a baj.
Mit csinálok rosszul?
Hogyan kéne egy benzines autót elindítani?
A váltásokkal is bajom van, teljesen más fordulatszámnál kell váltani a mi autónkat mint amin gyakoroltam. Ezzel még valahogy megküzdök, de az elindulás katasztrófa...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1700-nál enged a kuplungot, csak 1 kicsit lassabban mint a dieselnél.
Ahogy elkezd fogni, és megmozdul, pici gáz és enged fel. A lényeg, ne essen nagyot a fordulat és akkor nem lesz bakkecske.
Plusz funfact: gyakorold a kuplungját az autónak. Egy üres parkolóba! Tök egyszerű, jobb lábad félrerakod, és gázadás nélkül próbálj elindulni. Ha ez megy, minden menni fog!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Menj ki egy üres parkolóba és indulj el gáz nélkül annyiszor, míg nem megy 10x lefulladás nélkül.
Ha ez megy, akkor gázzal is csináld meg, úgy hogy ne üvöltsön a motor.
Ha ez is megvan, akkor keress egy emelkedőt és ott is indulj el 10x lefulladás nélkül.
Ha ez is megvan, akkor nem nagyon fogsz többé lefulladni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Menj ki egy üres parkolóba és indulj el gáz nélkül annyiszor, míg nem megy 10x lefulladás nélkül."
Van egy csomó benzines autó, amivel egyáltalán nem tudsz gáz nélkül elindulni.
Amúgy az tényleg jó tanács, hogy menj ki egy üres placcra, parkolóba, és gyakorolj. Először csak a kuplungot engedd fel lassan. Érezned kell, hogy hol kezd fogni. Na ott nyomsz hozzá egy kicsi gázt, aztán engeded tovább fel a kuplungot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Van egy csomó benzines autó, amivel egyáltalán nem tudsz gáz nélkül elindulni."
Nincs ilyen. Bármelyik jól működő autóval el lehet indulni sík úton alapjáraton.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kuplungengedés kezdetekor adagolod a gázt ugyanolyan folyamatosan, ha jó ütemben tetted, pont elég lesz a fordulatszám, hogy elinduljon az autó. Emelkedőn meg kézifék, kuplung fogáspontig és több gáz mint amúgy lenne, és amikor megindulna, kiereszted a kéziféket. Persze kuplung-gáz egyensúlyozásával is meg lehet tartani, de ehhez több gyakorlat kell és mellesleg a kuplung sem fogja annyira szeretni, ha sokáig úgy tartod.
A váltásproblémádat nem értem. Ne a fordulatszámmérőt nézd, egy csomó autóban nincs is, meg nyilván máskor váltasz városban, mint pl. egy gyorsítósávon besorolás előtt. Azért van a füled, hogy halljad, mikor kell váltani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!