Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A KA-26-os helikoptert miért...

A KA-26-os helikoptert miért szinte csak mezőgazdasági munkára használják/ták?

Figyelt kérdés

2022. júl. 11. 14:02
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk a Néphadseregnek volt 22 darabja, börgöndi bázissal. Ezek a gépek kifejezetten polgári célra készültek, katonai feladatokra alkalmatlanok. A magyar katonaság is futár, és más hasonló feladatokra alkalmazta.
2022. júl. 11. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
arra tervezték
2022. júl. 11. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Erre lett tervezve, minden másra volt optimálisabb típus. Ráadásul alacsony az utazósebessége, teherbírása sem nagy.
2022. júl. 11. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
#3 Milyen más optimálisabb könnyű szocialista helikopter volt? Nekem egy sem jut eszembe...
2022. júl. 11. 18:10
 5/14 A kérdező kommentje:
Bocs, ez talán egy kicsit offenzív volt. A szerelvényen kívül a gyenge (?) motor miatt emlegették ezek szerint a mezőgazdaságot?
2022. júl. 11. 18:22
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Mi-2-es. Amiből nagyságrendekkel többet is gyártottak.
2022. júl. 11. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Azt éppen nem mondanám könnyűnek. Sejtettem, hogy szóba kerül.
2022. júl. 11. 19:05
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Attól, hogy te nem mondod annak, a Mi-2 még könnyű helikopter marad. Nagyságrendileg azonos az üres és terhelés alatti tömegük is...
2022. júl. 11. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Rendben. Köszönöm a válaszokat.
2022. júl. 11. 20:07
 10/14 tambi3 ***** válasza:
100%

Bár An-2-el repültem a mezőgazdaságban nagyjából 35 ezer felszállást, annyit tudok a Ka-26-ról is, hogy eredetileg sokkal nagyobb teljesítményű gázturbinákkal tengerészeti felderítő célra tervezték az akkori Szovjetunióban. A Varsói Szerződés országai a kétdarab, 325 lőerős csillagmotorral szerelt változatot kapták.


Hazánk mezőgazdaságában rendkívül nagy kockázattal használták, ugyanis volt olyan üzemállapota, amihez 96% motorteljesítmény, és max. 25 fok levegőhőmérséklet tartozott 300 l üzemanyag és 500 l permet terhelés mellett. A nagy igénybevétel, és az "üzemszerűen akrobatikus használat" következtében a MÉM Repülőgépes Szolgálat évi repülőeseményeinek kétharmada, katasztrófáinak nagy része köthető hozzá.


Legnagyobb előnye, hogy fordulóidejét "szórástól-szórásig" 7 másodpercre is le lehetett vinni. A Mi-2-nek ez kb 50 másodperc volt.

2022. júl. 12. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!