A KA-26-os helikoptert miért szinte csak mezőgazdasági munkára használják/ták?
Bár An-2-el repültem a mezőgazdaságban nagyjából 35 ezer felszállást, annyit tudok a Ka-26-ról is, hogy eredetileg sokkal nagyobb teljesítményű gázturbinákkal tengerészeti felderítő célra tervezték az akkori Szovjetunióban. A Varsói Szerződés országai a kétdarab, 325 lőerős csillagmotorral szerelt változatot kapták.
Hazánk mezőgazdaságában rendkívül nagy kockázattal használták, ugyanis volt olyan üzemállapota, amihez 96% motorteljesítmény, és max. 25 fok levegőhőmérséklet tartozott 300 l üzemanyag és 500 l permet terhelés mellett. A nagy igénybevétel, és az "üzemszerűen akrobatikus használat" következtében a MÉM Repülőgépes Szolgálat évi repülőeseményeinek kétharmada, katasztrófáinak nagy része köthető hozzá.
Legnagyobb előnye, hogy fordulóidejét "szórástól-szórásig" 7 másodpercre is le lehetett vinni. A Mi-2-nek ez kb 50 másodperc volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!