A profi sofőrök nem hibáznak soha, mivel ők nagyon jók?
Gondolok olyasmire ezalatt, hogy elmérnek egy előzést, nem adnak elsőbbséget vagy megpadkáznak egy felnit.
Mennyire gyakoriak az ilyen hibák a gyakorlott, jó sofőrök között?





A profi az, aki sokat hibázott már, és megszámlálhatatlan hibát látott és védett ki másoktól.
Ő már tudja hol mire kell felkészülni, a profi sofőr nem megy bele beláthatatlan előzesbe, nem nyomkodja a telefont, tartja a követesi távot. És igen, sokszor gyorsan hajt, de csak ott, ahol biztonságos. Egyenes országúton a 120 teljesen biztonságos lehet, míg egy zsúfolt belvárosi környezetben a 30 is dirván balesetbeszélyes sok helyen (pedig 50 a limit).










Hagyjuk már ezt a profi sofőr felszopkodást.
Ennél nagyobb hazugság a világon nincs.
Tucatnyi videó van a neten pl kamionosokról, akik fékezés nélkül rohannak bele kocsisorba, mert totál nem az útra figyeltek.
Vagy mindenen keresztül vágó taxisokról, akik nem néztek tükörbe/holtrérbe.










Szerintem nincs is igazán olyan, hogy "profi".
Őszintén szólva nem gondolnám, hogy egy kamionsofőrnek pusztán a levezetett KM miatt alanyi jogon jár egy "profi" plecsni, amikor orrvérzésig vezet autópályákon a külső sávokban, na meg arra is kíváncsi lennék hogy konkrétan egy kamionnal milyen manőver segítségével kerül el egy balesetet stb.
Buszsofőr, taxisofőr meg kb egy lapon sem említhető a profizmussal. Pont most műszakiztatom a kocsim, 2 napig busszal jöttem. Úgy, ahogy mondom elindulás után 70-80 méterrel már olyan hibát vétett a sofőr ami egy forgalmi vizsgán automatikus bukás. Most akkor ő profi mert buszsofőr?
Az oktatók is a dolgok elméleti részét vágják kegyetlenül, na meg a várost ahol oktatnak úgy kiismerték az évek alatt mint a saját tenyerüket. Én anno amikor vezetni tanultam, az elején kimentünk mindig vidékre. Na ott az oktatómnak sikerült majdnem egy balesetet összehozni pusztán figyelmetlenségből (kb leszarta maga körül a komplett forgalmi helyzetet, és satufékkel megállt, hogy most cseréljünk helyet).
A "jobb" sofőr lehet szerintem bárki. Nála a mentalitás, a helyzetfelismerés, és a rutin kombinálódik, ennek a segítségével tudja minimalizálni a balesetek esélyét, akár úgyis ha más hülyeségét védi ki. Folyamatosan figyeli a környezetét, tudja mi van mögötte, mellette, előtte. Így ha egy manővert kell véghez vinnie másodperceket tud megspórolni. Olyan triviális dolgokat talán ki sem kell fejteni, hogy tartja a követési távolságot, nem megy bele kockázatos előzésekbe, egy gyengébb autó esetén tisztában van annak a képességeivel stb. A sebességet nem tábla alapján választja, hanem a látási, időjárási viszonyok, és a környezeti tényezők alapján. A csont üres pályán nyugodtan megy 160al, de városban 50 helyett inkább 30-al ha úgy biztonságos stb.
Igazából használja az agyát. Ez a lényeg





Válasszuk külön a hivatásost a profitól.
Van aki átlátja a forgalmat, és segíti a többi közlekedőt, van aki meg hivatásosként is leszorítja a masikat, vagy raelőznszemből, meg nem adja meg az elsőbbséget





Először is, ki lehet az -és főleg milyen alapon- aki minősíteni meri a másik sofőrt?
Nekem pl. van olyan ismerősöm, akiről a család a barátok, az ismerősök egyhangúan állítják, hogy "profi" sofőr. Természetesen Ő is így gondolja magáról.
Érvei: sosem karambolozott, sosem büntették meg, sőt még a félénk nagymami is nyugodtan ül mellette, mert olyan "szépen, és nyugodtan" vezet.
Van egy sötét folt a profiznusa mögött: egy alattomos jégfolton megcsúszott...........ne tudjátok meg, szörnyű volt!
Aztán amikor az ellenkormányzás, a gázzal fordulás és más manőverek szóba kerültek, csak legyintett: hülyeség, ha akkor ott nem védi meg az őrangyala akkor mindennek vége.
Mellesleg évente kb. kettő és fél-három ezer kilométert vezet.
Hááááát, ennyit a profinak mondott sofőrökről........
Veterán vas!
Ezek amiket felsoroltál egy jégfolton való megcsúszáskor mindenkinek jönnek, csak van akinek nem éppen jól?
Mondjuk megcsúszik, és többet teker a kormányon mint kellene, túl sok gázt ad, vagy nem is ad mikor épp kellene, vagy csak elenged mindent, aztán bízik az őrangyalában mint a szóban forgó sofőr?





"Először is, ki lehet az -és főleg milyen alapon- aki minősíteni meri a másik sofőrt?"
Én például olyan alapon "merem" minősíteni a többi sofőrt, hogy napi szinten vezetve sokukkal kerülök pozitív vagy negatív kontextusba, ezért úgy vélem joggal mondhatok véleményt róluk.
Az meg, hogy egy jégfolton megcsúszott, miért releváns?
Attól még lehet továbbra is jó sofőr.





Mondjuk aki a jégfolton úgy megcsúszik, hogy pörög-forog mindenfelé, aztán a jóistenen múlik, hogy épp nincs senki a szembe sávba, vagy hogy nem csapódik fel a járdára, az valószínűleg nem igazán profi, de mégcsak jónak sem hívnám. Kapásból ott tartunk, hogy nem az időjárási/út/látási viszonyoknak választotta meg a sebességét. Tehát adott körülmények mellett semmit sem tett annak érdekében, hogy egy baleset kockázatát minimalizálja.
Szerintem a "profi" pont attól jó, hogy a rutinjának, mentalitásának, helyzetfelismerésének köszönhetően a balesetek kockázatát minimalizálja, vagy ha esetleg bekövetkezik akkor a súlyosságát nagyságrendileg csökkentse. Az aki eldobja a vasat a jégen az biztosan nem "profi"
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!