Na, kinek nem tetszett az 1-es válasz? Mutasd màr meg , mégis hol foglalkozik ezzel a KRESZ vagy egyáltalán mi a franc bajod-bajotok van a válaszommal?
A balra kanyarodáshoz egyirányú úton az úttest bal szélére kell húzódni. Ennyit ír elő. Nem foglalkozva azzal, hogy szemből kerékpáros érkezhet pontosan ott, ahová behúzódtál. Na ez idióta szabály.
A gyalogosok elsőbbsége zebran viszont kûrva fontos, aki ezt megkérdőjelezi, az egy igazi gyökér. Nem a szabállyal van a baj , hanem azzal, ahogyan a többség a zebrát megközelíti járművezetőként vagy gyalogosként.
És a kerékpársáv is egy jó találmány, mert a látóteredben marad a bringás, legrosszabb esetben is jobb tükörből látod. Szemben a bokor, parkoló autó stb mögül, holttérből erkezovel , amikor szeparalt kerékpárút van kialakítva.
Azért elgondolkodtató, hogy valakinek a legnagyobb problémája, hogy át kell engedje a gyalogost és mi az már, hogy a "köcsögnek" elsőbbsége van a zebrán.
Pont ez a zebra lényege, hogy ott relatív biztonságosan kelhet át a gyalogos, feltéve, hogy az autósok nem szarnak magasról az elsőbbségadási kötelezettségükre.
Ha nem lenne elsőbbségük akkor a büdös életben senki nem is állna meg, innentől meg nyilván szarna a gyalogos is a zebrára hiszen pont ugyanúgy átkelne máshol zebra nélkül.
#13 Nem azzal van a gond, hogy át kell engedni, én megállok szivesen. Csak az nem jutott el egyes gyalogosok fejébe, hogy ott nekik egy virtuális Stop táblájuk van, vagyis meg kellene állni, és csak ha látja, hogy megadják az elsőbbséget akkor léphet az úttestre. Ezzel szemben meg mit látni, hogy megy a csávókám nagy léptekkel, és még csak meg sem áll, úgy lelép, rádásul takarásból
Tehát ezt a szabályt úgy kellett volna eleve bevezetni, hogy külön felhívni a figyelmet arra, hogy mint előtte is, hogy meg kell álnia, és csak akkor van elsőbbsége ha azt az autós egyértelműen megadta, mondjuk egy kézmozdulattal. Amennyiben pedig körülnézés nélkül lelép és elütik, akkor nem az autós lesz a hibás, akinek ettől függetlenül lassítva kell megközelíteni a gyalogátkelőhelyet.
A hozzászólás lényege meg nem az volt, hogy baj, ha meg kell állni és elengedni a gyalogost, hanem az, hogy rosszul vezették be, mert van akinek csak az jutott el a tudatáig, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége, de az már nem, hogy abban az esetben ha ott áll, és nem léphet le csak ha biztonságosan át tud menni, mert megálltak neki.
#16: nem kell megállnia. elsőbbsége van.
Pont úgy jépzeld el az elsőbbségi helyzetet, mintha egy rosszul belátható alárendelt útról hajtanál át a főútvonalon.
Ha nem látod be a zebrát, neked kell lassítani.
A gyalogosnak azt felróni, hogy zebrán féktávon belül lépett le, pont ilyan, mintha te sírnál, hogy a védett úton közlekedő személyautósnak miért kell megadnod az elsőbbséget teherautóval, hiszen ő is megállhatna "neki könnyebb"
17-et folytatva Na és pont itt a bibi a szabályozásban. Hogy ezt úgy kellett volna bevezetni, hogy amennyiben a zebránál ÁLL, Tehát köteles legyen megállni, és meggyőződni a biztonságos áthaladás tényéről.
Nem az, hogy minden esetben neki van elsőbbsége, még ha körül sem nézett, csak ment szemellenzővel. Vajon miért festegetik az aszfaltra is a "Nézz fell" feliratot a zebra előtt? Mert egyesek annyira bújják a mobiljukat, hogy fel se néznek belőle, és úgy mennek át az úton.
#18 Az ő érdeke, csak sok autós szereti elfelejteni, hogy ez nem mentesíti őt az elsőbbségadási kötelezettség alól.
Ráadásul nincs "feltételes elsőbbség". Pont ezért elsőbbség az elsőbbség, hogy azt köteles vagy minden esetben megadni. Attól, hogy a gyalogos nem néz körbe, még pont ugyanúgy az autós aki elüti, ő az akinek ebben az esetben úgy kellett volna közlekednie, hogy meg tudjon állni.
Bírom az ilyen "takarásból kilépett" szöveget is, tekintve, hogy az autósnak is úgy kellene közlekedni, hogy ha várhatóan takarásból is kiléphetnek elé, akkor ott nem 65-el rongyol végig, hanem ha kell akkor lépésre lassít.
Nyilván lehet a fingot reszelni és vannak hülye gyalogosok is, ettől még sajnos a balesetek nagy része az autósok figyelmetlenségén, vagy egyértelmű agresszióján múlik.
Na meg ne vicceljünk már, nem az autósnak kell integetnie a gyalogos részére, hogy átmehet, az autósnak egy dolga van, meg kell állni. És ez az amire sajnos nagyon sokan magasról szarnak.
Autósként mondom, hogy zebra felé közeledek, vagy megállok, nem takar semmi, nagydarab, észrevehető ember vagyok, egyértelműen ráutaló magatartással tervezek átkelni. Mégis rohadt sok autós elmegy előttem.
Az elsőre még rá lehet fogni, hogy oké, nem tud megállni. Viszont a második-harmadik aki hirtelen gázadással erősen beleállva az előtte közlekedő seggébe "szélárnyékban" megy át, arról már nem mondható el, hogy ne tudott volna megállni.
De igazi kedvencem a tudatos szempontaktus kerülő. Mivel vezetek, ezért gyalogosként is felveszem a szemkontaktust a sofőrökkel. azaz felvenném, de nem néznek oda, csak mereven bámulnak előre és "ha nem látom akkor nincs ott" alapon úgy mennek át előttem, mint annak a rendje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!