Hogyan kell a hegyekben vezetni?
A barátom autót vett romániából és megkért, hogy vigyem el. Elmentünk, odafelé ő vezetett, és hazafelé már én. Valami hegyekben voltunk, 25km végig kanyargós hegyes szerpentin, nagyon rossz volt vezetni. Ő mögöttem jött és egy kanyarban oldalról látta, hogy már izzanak a fékjeim és felhívott, hogy azonnal álljak meg. Mikor megálltam valóban pirosak voltak a tárcsák és valami fura égett szagot árasztottak. Majdnem egy órát álltunk a parkolóban mire kihűlt, aztán tovább mentünk.
A párom azt mondja, hogy azért történt mert rosszúl vezeték és nem használok motorféket.
Nem tudom elképzelni hogyan lehet egy ilyen úton végigmenni fékezés nélkül. Egymás után jönnek az élesebbnél élesebb kanyarok és közben még az út erősen lejt is.
mi a kérdésed? A barátod elmondta mi a baj: nem használsz motorféket.
Nem csak ilyen úton, hanem bármilyen hosszú lejtőn a lábfék folyamatos használata nélkül kell közlekedni, más esetben túlhevülnek a fékek.
1-es jól írta.
"Nem tudom elképzelni hogyan lehet egy ilyen úton végigmenni fékezés nélkül."
Sehogy, és nem is ez a cél. Hanem, hogy időnként fékezz csak, ne folyamatosan. Olyan seb.fokozattal menjél, amiben a motorfék elég erős ahhoz, hogy ne kelljen folyamatosan fékezni melléje. Azt szokták mondani, hogy lefelé olyan fokozatban menjél, amin felfelé. Felfelé ugyebár azért kell visszaváltani, hogy több erő legyen az autóban, lefelé meg azért, hogy a motorfék hatása erősebb legyen.
Lejtőn általában ugyanaz a fokozat kell, vagy egy fokozattal alacsonyabb, mint amilyen fokozatban a kocsi felfelé fel tud menni.
Csak aki nem szokta a motorféket, az hideglelős pánikrohamot kap, amikor meglátja, hogy a fordulatszámmérő elhagyja a komfortzónáját (mármint a sofőrét, a motor komfortzónája kb. ott kezdődik), és már 2500, jajmilesz, szétesik. Miközben ilyenkor felmehet akár 4-5000 környékére is a fordulatszám.
Hidd el, elmegyek neked Gyöngyösről Parádsasvárra és vissza, hogy alig, vagy egyáltalán nem érek a fékhez, és a váltó végig kettesben vagy hármasban lesz. És a fordulatszám soha nem lesz 3000 alatt. De az út végén nem fog visszaköpni a féktárcsa, ha ráköpök.
Amíg nem lesz nyúlós a pedál erzete, addíg nagy baj nincs.
Ahogy előttem írták, motorfékkel minimum rá kell segíteni, úgy lesz jó! Azt, hogy hányadik fokozatban, arról meg csak annyit, hogy abban ahol már csak ra kell segíteni a lassulásert, a javát a lejtőnek a motorfék leküzdi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!