Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért vannak ilyen értelmetlen...

Miért vannak ilyen értelmetlen és logikailag érthetetlen kérdések KRESZ vizsgán?

Figyelt kérdés

Annak idején, mikor én vizsgáztam, akkor egy bizonyos kérdés nagyon szemet szúrt. A kérdés az volt, hogy alvázmosás után kell-e számítani a fékerő csökkenésére/megszűnésére. Olyan kérdésnek éreztem, amit azok tudnak jól megválaszolni, akiknek fogalmuk sincsen. Mert aki nem ért hozzá, az a biztonságból fog kiindulni, azaz "igen". Én meg abból indultam ki, hogy a fékrendszer egy zárt rendszer és oda nem tud víz bejutni. Ha nem lenne zárt, akkor persze bejuthatna, viszont akkor már korábban is beesett volna a fékpedál. Szóval "nem". És ez a helytelen. A helyes válasz "igen". A mai napig nem tudta ezt nekem megmagyarázni senki. Egy választ kaptam csak, amivel FÉLIG egyetértek: a víz csökkenti a súrlódóerőt. Oké, ez alapvetően megkérdőjelezhető, de tételezzük fel, hogy így van. Ha így van, akkor esőben is így kell, hogy legyen. De hogy KRESZ tanfolyamon ilyet nem tanítanak, hogy "esőben rosszabb a fékhatás", az biztos. Azt nyilván tanítják, hogy megnövekedik a fékút, de ezt kizárólag az abroncs-aszfalt tapadásával indokolják, a féktárcsa-fékbetét súrlódásáról egy szó sem esik. És ha már itt tartunk, az alvázmosás utáni fékerőcsökkenésről sem találtam semmit az oktatóanyagokban, ez kizárólag a vizsgán létezett. Arról meg már nem is beszélek, hogy miért van ennyire kiemelve az ALVÁZmosás, mikor egy átlagos karosszériamosásnál is víz éri a fékeket.


Egy szó, mint száz, semmi értelmét nem látom. Látom benne a logika halvány szikráját, de túl sok minden szól ellene.


Most pedig megcsináltam pusztán kíváncsiságból egy online tesztet, csak úgy. Ez a kérdés jött velem szembe: "Mi a helyes magatartás akkor, ha éjjel, országúton, a távolsági fényszórók fényében erdei vad (pl. szarvas) tűnik fel?"


A) Intenzíven fékez, tompított fényre kapcsol és hangjelzést ad.

B) Kikapcsolja a gépjármű összes lámpáit és hangjelzést ad.

C) Továbbra is távolsági fénnyel halad és hangjelzést ad.


A helyes válasz az 'A'. Szóval azt akarja nekem megmagyarázni, hogy az egyik kezemmel a világítást babráljam, a másikkal a kürtöt, szóval effektíve egyik kezemmel sem fogom biztosan, szorosan a kormányt, miközben vészfékezek és potenciálisan kitérő manőverre is szükség lehet. Ez aztán a biztonságos megközelítés.


Régen lehet volt értelme, mert a kormány középrésze a kürttel elég messzire kinyúlt szélre és hüvelykujjal elérhető volt, de manapság ez nagyon ritka a multikormányok világában.


És amúgy a problémám nem a kürttel van, mert nekem is volt már húzós szituáció, ahol a vészfékezés és kitérés mellett a kürttel is figyelmeztettem a másikat (külső sávban voltam, ő belsőben, tükröt nem nézte és rám húzta) és hiszem, hogy a kürt mentett meg, mert visszarántotta a kormányt. Kitérni nem tudtam eléggé, mert a jobbomon szalagkorlát volt, fékezni meg nem tudtam annyira, hogy időben kiérjek mellőle. Szóval a kürt oké. De mi az istenért olyan fontos az a rohadt lámpa, hogy azt kapcsolgassam? Nehogy kivakítsam segény bambit? Kéz nélkül vészfékezzen és manőverezzen az illető, aminek a következményeként jó eséllyel az árokban/fában köt ki, DE NEM BAJ, MERT BAMBI SZEMEVILÁGA ÉP MARADT!


Mi a fene ezek a kérdések, most komolyan?


2022. máj. 15. 11:49
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

"Én meg abból indultam ki, hogy a fékrendszer egy zárt rendszer és oda nem tud víz bejutni."

A többire már reagáltak helyettem is, de ez nagyon szemet szúrt. Már hogy lenne a fékrendszer zárt?

2022. máj. 16. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
30%
Ameddig ez a nyomorult elektonikus gázpedál nem jött divatba, egy hosszabb, mélyebb vizen átgázolás után eléggé lecsökkent a fékhatás, utána ilyenkor egy vissza kettőbe nagy gáz, nagy fék "vasalás" pár másodperc alatt kiszárította, és lett fékhatás. Ma ha az ember egyszerre nyomja a kettőt, elveszi a gázt, az autó megáll, és lefullad a motor.
2022. máj. 16. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
#12: Mi köze az elektonikus gázpedálnak a fékhez?
2022. máj. 17. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
0%

Nagyon betámadtátok itt a kérdezőt, pedig van bőven igazság abban, amiről ír. Pl. az alvázmosós-fékes téma. Oké, dobféknél tényleg okozhat problémát. De abban totál igaza van a kérdezőnek, hogy nem normális dolog, hogy a vizsgába (meg mondjuk az e-learning próbavizsgába) csak úgy be van dobva egy ilyen kérdés, az oktatási anyagokban meg sehol egy büdös szó sem szerepel róla. Miközben nem a kérdések alapján kellene tanulni...


A másik példája meg, amire valaki ezt írta... "Valójában az ilyen kérdéseknek csak a gyenge elmék kiszűrése a célja. A jó válasz csak félig jó, de sokkal jobb mint a többi. Ha ez neked problémát okoz, akkor nem az erősek közé tartozol."

Hát ez elég nagy marhaság, már ne is haragudj, hogy félig jó válaszokkal szórakoznak. A kérdező példájában is nyilvánvalóan az A lesz a jó válasz mert, csak abban fékez. De attól még egyáltalán nem jó az a válasz, méghozzá a hangjelzés miatt. A hangjelzés egyáltalán nem feltétlenül indokolt, mert az is pont úgy megzavarhatja a vadat, mint ha távolságin hagyja a fényszórót.

2022. máj. 19. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

"A hangjelzés egyáltalán nem feltétlenül indokolt, mert az is pont úgy megzavarhatja a vadat, mint ha távolságin hagyja a fényszórót."

Na most akkor egyáltalán vagy nem feltétlenül?

De komolyra fordítva: nem indokolt? Komolyan mondod, hogy ha eléd ugrik egy szarvas, nem az az első dolgod hogy beletaposol a fékbe (az ABS teszi a dolgát), és ráhasalsz a dudára? Mennyire életszerű már, hogy jaj, nehogy megzavarjam szegény párát a dudával, még azt hiszi, előzési szándékot jelzek?

2022. máj. 19. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!