Bicikliversenynél hogyan oldják meg a vasúti átjárókat?
Szóval amire gondolok: biztos sokan tudtok róla, hogy van most is valami országos bicikliverseny. Hosszú szakaszokat tesznek meg a biciklisek.
Nyilván a közúti forgalmat meg tudják oldani, hogy azokat az utakat addig lezárják, ez érthető, de egy ilyen egész országon átmenetnél biztosan van jópár vasúti átjáró is az útvonalban. Na és ezeket hogy biztosítják be, hogy ne kapjon a mezőny sorompót esetleg mikor odaér?
Leszerveződik a rendőrség a MÁV-val is, hogy ott és akkor biztosan ne érkezzen vonat azoknál az átjáróknál, vagy egy ilyen akár "ketté is szakíthatja" a mezőnyt, ha pont akkor vált pirosra? Hogyan oldják meg ezeket?
Nincs ilyen hogy majd a vonat megáll a bicikliverseny miatt. Megvárják a kerékpárosok amig elmegy a vonat.
Az ilyen hosszútávú kerékpárversenyek nem csak arról szólnak hogy ki a leggyorsabb (van olyan szakasz is a versenyen amikor ez számít). Lehet hogy aki nyer az végig a mezőny hátsó részében volt egész verseny alatt, hogy a többiek tudjanak neki segíteni és a szélárnyékban nem fáradt el. Nagyon nagy taktikai játék a kerékpározás!
Amikor a mezőny megáll pisikélni akkor is bevárják egymást, és ha vonat van akkor is lassít a mezőny eleje ami még átért hogy a többiek felzárkózhassanak.
Emellett igyekeznek a szakaszokat is úgy összeállítani hogy sok szintbeni kereszteződés ne legyen benne. Illetőleg a szakasz végén a hajrába nincs sorompó, azt úgy jelölik ki.
Pedig a vonatokat állították meg, nem a versenyzők igazodtak a vonatokhoz.
Normális országokban nem állítják meg emiatt a vasúti közlekedést, a legnevesebb versenyeknél is látsz olyat, hogy ott tobzódik a fél mezőny az átjárónál. Ez nem pályaverseny, itt a mezőny egyik felét elkapja a vihar, a másikat nem. Ugyanígy az átjáró is egy rizikó.
Namost, Magyarorszagon ezek presztízsrendezvények, így itt bizony megkésetik a fél országot átszelő távolsagi vonatokat is e célból.
És miért a lepontozás oka okostojások?
Általánosságban kérdezte a kérdegő, hogy ilyenkor mi van? Én meg azt mondtam el, hogy általában hogyan van ez megszervezve. Arról nem tehetek, hogy a mi kis tróger ku.a országunkban semmi nem úgy működik mint más, normális helyeken.
Amúgy amatőr szinten versenyzem, pontosan tudom hogyan mennek ezek a dolgok. hogyan működik a szervezés. Még egy ici-pici versenyt is hónapokig szoktak tervezni és rengetegszer van pályabejárás, kockázatok, veszélyes helyek felmérése stb. Egy normális országban nem b.nak ki többezer emberrel azért, hogy a peloton lassítás nélkül át tudjon haladni egy átjárón. Ami ráadásul nagyjából 10-20 perces időközben tervezhtő is. Nem kell órákra lezárni a vasutat.
Főleg úgy nem, hogy itt nálunk egyetlen átjárón volt probléma. Kiskorpádnál nem kellett semmit lezárni, Böhönyénél meg évek óta nincs vasúti közlekedés. Csak a balatonedericsi átjáróval kellett - volna - foglalkozni... és ráadásul ott sincs 10 perces követésű menetrend mint mondjuk Budapest környékén.
Az szép, hogy itt megállítják :D
Tour de france-on sem állítják le a vonatokat pedig az azé' mán' bringaverseny!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!