Számíthatok büntetésre a vasúti átjáró miatt az alábbi szituációban?
A falu előtt van egy lámpás vasúti átjáró . Nem mentem gyorsan , de éppen abban a pillanatban váltott pirosra a lámpa amikor már ott voltam előtte. Megijedtem , gyorsan befekeztem de már nem tudtam előtte megállni. Ahogy át értem újra átváltott fehérre a tükörből .
Ilyenkor mi van ?
Úgy tudom Piros vasúti lámpánál 60.000...friss jogsis vagyok
Köszi a válaszokat előre is.
A vasúti átjárót úgy kell megközelíteni hogy szükség esetén megkell tudni állni.
Nem kell megijedni, gyorsan se fékezni hanem normálisan menni.
3-as, nincs már általános 30-as limit, bár valóban reálisan ez az a tempó, ami mellett biztonsággal körül tudsz tekinteni.
Kérdező, ha féktávon belül kapsz pirosat vasúti átjárónál, haladéktalanul fejezd be az áthaladást. Vészfékezni tilos: csak azt kockáztatod, hogy a mögötted jövő belök a sínekre vagy megcsúszol és úgy maradsz a vágányokon. Na olyankor van még fél perced eldönteni , hogyan mented a bőrödet.
Az, hogy visszavált rövid időn belül fehérre , azzal lehet összefüggésben, hogy bizonyos fénysorompók rutinszerű ellenőrzésének része a próbaállítás.
A vasúti átjáró lámpájánál nincs sárga fény, tehát ha pont előtted vált pirosra és már nincs esélyed megállni, akkor fékezés nélkül menj át.
Ilyenért nem fog büntetni a rendőr sem, hisz nem várható el, hogy a féktávodnál rövidebb úton megállj.
"A vasúti átjárót max 30-cal szabad megközelíteni, és óvatosan kell rajta áthajtani."
Lakott területen kívül 40 volt az a 30, de ezt a szabályt 2010-ben kiszedték kreszből. Jelenleg nincs általános érvényű sebességkorlátozás a vasúti átjáróknál, tehát adott esetben akár 90-nel is át szabad hajtani rajta.
Nem lesz bünti. Ha féktávon belül van a sorompó akkor át kell menni. Van még idő a vonatig. Ha van csapórúd akkor is van még néhány másodperc, mert a piros elővillog néhányat, csak később kezdi lezárni a csapórudat.
Az ilyen rövid időre pirosra váltás és mindjárt vissza fehérre akkor van amikor megfordítják az irányt a vonalon. Tehát a berendezéseket, jelzőket át kell állítani, mert a következő vonat a másik irányból fog közlekedni mit az előző. Ilyenkor a rendszer teszteli a sorompókat úgy, hogy egy pillanatra felkapcsolja őket és figyeli folyik-e áram. A régi izzós sorompóknál nem volt ez feltűnő, mert mire felvillant volna már vége is volt a tesztnek. Csak sötétben lehetett látni az irányváltást ha nagyon figyelt az ember. A mostani LED-es lámpáknál persze azonnal teljes fényerővel felvillan a piros. Besz.ratva ezzel még a rutinos vasutasokat is néha! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!