A Szeged és Hódmezővásárhely között forgalomba állított Stadler Citylink motorvonatok soros- vagy párhuzamos hibrid meghajtásúak?
Két üzemmódja van: 600V egyenáram és dízel-villamos.
Szóval mindkettő vagy egyik sem vagy tudom is én.
Ha jól értelmezem, mire gondolsz, akkor egyik sem.
Nincs olyan üzemállapota, hogy egyszerre dolgozzon a felsővezetékről táplált villamos hajtás és a dízel meghajtás. A városi szakaszokon a felsővezeték egyenfeszültségéről táplálják az egyenáramű közbenső kört (aminek feszültségéből a főüzemi inverterek állítják elő az aszinkron motoroknak a megfelelő feszültségű és frekvenciájú váltakozó áramot), a vasúti pályán pedig ugyanezt a közbenső kört felsővezeték helyett a dízelaggregát táplálja (dízelmnotor, generátor, egyenirányító útvonalon).
Tehát olyan nincs, mint mondjuk egy Toyota Priusnál vagy hasonló hibrid autóknál, hogy a belsőégésű motor és a villamos hajtás mechanikai mapcsolatban áll, és összedolgozik például egy bolygóművön keresztül.
Köszönöm szépen, hogy akár a kérdező, akár más propellersapkás h.lyegyerek lepontoztak, biztosan nekik is gépészmérnöki diplomájuk van és a kötöttpályás közlekedésben dolgoznak, aztán jobban tudják.
Ja nem, valószínűleg f.ngjuk nincs, mi az az aszinkron motor vagy bolygómű, és amit nem értenek, az biztosan nem igaz.
2-es voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!