Vonaton az éberség jelző mióta létezik? Milyen időközönként kell nyomkodni?
Figyelt kérdés
A kérdés adott, köszi a válaszokat.2021. okt. 24. 11:14
1/10 anonim válasza:
E.1 utasítás 7-es melléklet. Ott le van írva a 2. kérdésedre minden.
2/10 anonim válasza:
Hogy pontosan mióta, passz. Vonali dízel- és villamos mozdonyokon rendszerint már volt minimum éberségi. Az, hogy milyen időközönként kell kezelni, erősen a berendezés fajtájától függ, az EÉVB illetve EVM 120 megtett út és felvett előjelzés függvényében útarányosan ad éberségi felhívást, tehát a sebességtől is függ, mennyi időnként. Az Indusi PZB/LZB-vel vagy ETCS-vel együttműködő SIFA ezzel szemben jellemzően időfüggően ad felhívást, 30 másodpercenként, de lehet előkezelni.
3/10 A kérdező kommentje:
köszi
2021. okt. 24. 15:34
4/10 anonim válasza:
1-es nagyon köszönöm, érdemes volt beleolvasni a dokumentumba.
Mondjuk azt már Moldova is megírta, hogy az öreg vezérek, ha kcsit bebólintotrak, álmukban is nyomkodták a pedált, mert annyira beléjük ivódott a kezelése.
Nekem a folyamatosan nyomva tartandó, és jelzésre egyszer felengedendő szimpatikusabbnak tűnik, mert rövidebb idő alatt végzi el a "hullapótlást" már bocsánat a morbid kifejezésért. Másrészt nem lehet felkelni a kezelőszervek elől egy "csak kiveszem az uzsonnámat" idejére sem.
5/10 A kérdező kommentje:
4 nem fárasztó órákon át nyomni?
2021. okt. 25. 12:30
6/10 anonim válasza:
Miért lenne az? Ne egy szervó nélküli kuplungpedált képzelj el egy régi teherautón, csak egy kis kapcsolót. Ami a láb súlyától is lenyomódik, aztán ha jelez, lábfej megemel-visszaenged, csak lazán, bokából. Pont annyira fárasztó, mint az irányjelzőt kezelni egy autón.
7/10 A kérdező kommentje:
Elvileg gomb is van kézügyben nem? YOUTUBEon vannak mozdonyos filmbe abban láttam, hogy a vezető választhat, mi a kényelmesebb láb-kéz.
2021. okt. 25. 15:44
8/10 A kérdező kommentje:
természetesen filmek. :)
2021. okt. 25. 15:49
9/10 anonim válasza:
Ez megint járműtípustól függ, hogy van kialakítva. Gomb vagy plusz pedál az oldalablakok közelében szokott lenni, hogy tolatás közben el tudja kezelni onnan is, ha az ablakból kihajolva figyel. Korszerűbb gépeknél, pláne ahol DB egységvezetőállás vagy ahhoz hasonló van kialakítva, a menetszabályzó kar teteje gombként van általában kiképezve. Viszont több gépnél az olyan szempontból nem nyerő, hogy ha nem tartod nyomva a pedált, hanem a gombbal kezeled el az éberségit, kisebb megtett út után jön fel az újabb felhívás. Nem is igazán szoktam olyan mozdonyvezetőt látni, aki tolatást kivéve nem a pedált kezelné.
10/10 A kérdező kommentje:
köszi. A mozdonyvezető egy napja. SIEMENS VECTRON 2019 ebben filmben a srác meg is mutatta a vezérlő álláson is van a keze ügyébe 1 gomb, de azt hiszem a filmbe ő is azt mondja, pedálozni szeret.
2021. okt. 26. 17:23
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!