Hogy működik az autóbuszokon a fűtés?
Figyelt kérdés
Sokszor hallom a buszsofőröktől, hogy be kell kapcsolni a kályhát. Ez egy külön egység? Azt hittem úgy van, mint az autókban, hogy szimplán a motor hőjét használják.2021. okt. 21. 16:14
2/6 anonim válasza:
Van egy külön kényszerlégbefúvásos gázolajégős fűtőegység, ami szintén a vízkört melegíti. A régebbi csukós Ikarusokban a hátsó részben még volt egy levegőt közvetlenül melegítő kályha is. Ez volt a "száraz" Sirocco (a vízkört melegítőt vizes Sirocconak becézték)
Valami ilyet képzelj el, csak forrólevegő kimenet helyett vízcsővekkel:
3/6 anonim válasza:
Bocs, lemaradt, a villanymotorja csak 120 wattot vesz fel, viszont a fűtőteljesítménye majdnem 7kW
4/6 anonim válasza:
Gyakorlatilag van egy kicsi dízelmotor, ami csak azért jár, hogy meleg levegőt termeljen. A fő motor, ami hajtja a buszt, nem bírja befűteni az egész utasteret. Főleg a modern Euro 6 buszoknál, amelyek takarékosabbak.
5/6 anonim válasza:
Nem dízelmotor, hanem gázolajégő, ami vagy a vízkört fűti, vagy levegőt, amit egy ventilátor fúj be az utastérbe. Ezt szokták kályhának nevezni, vagy az egyik legismertebb európai gyártó cég után Webastonak. Ha így rákeresel, utána tudsz nézni.
6/6 anonim válasza:
Igen, kályha van ami meleget csinál, de nem kismotor működik.
Webasto vagy Ebersprecher.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!