Volánbusszal "D" kategóriás jogosítvány?
Nézegettem a Volánbusz oldalát, ahol láttam, hogy "B" kategóriáról is át tudnak képezni téged "D"-re.
"Amit nyújtunk:
[...]
– képzés „C”, sőt, akár „B” kategóriáról is „D” kategóriára,
[...]
Elvárásaink:
[...]
– PÁV II. (hiánya esetén segítünk)
– D kategóriás jogosítvány (ennek hiánya esetén a képzések költségét mi álljuk tanulmányi szerződés megkötése mellett)
– GKI kártya (megszerzését támogatjuk)
[...]"
Gondolom úgy csinálják, hogy nekik is megérje, hogy kifizetik az átképzést. Arra gondoltam, hogy x ideig kötelezően náluk kell dolgoznod. Nem tudom még mit szeretnék majd dolgozni (középiskolás vagyok, előre tervezgetek), ezért (szerintem) nem ártana a jövőben, ha meglenne a "D"-s jogsi. Ezért érdekelne, hogy mégis mi benne a "buktató", mert nem hiszem, hogy csak jófejségből nekik ez megérné. Megéri így megcsinálni a jogsit?
"(középiskolás vagyok, előre tervezgetek)"
Akkor ezzel ne tervezz.
Nem diákmunkaként, vagy másodállásként meghirdetett állás.
Le szerződsz velük, vállalják az átképzést, de már az átképzés alatt is az állományukban leszel, max. szakmunkás minimálbérért.
"Arra gondoltam, hogy x ideig kötelezően náluk kell dolgoznod."
Jól gondoltad, de az "x" idő a szerződés aláírásával indul. Nem úgy, hogy majd, valamikor suli után jövök.
Ha pedig nem sikerül a vizsga, mindent te fizetsz.
Nincs ebben semmi buktató, csak te értelmezed rosszul.
Köszi!
Nyílván nem arra gondoltam, hogy majd szabadidőmben néha beugrok és délutánonként letolok pár órát... Tudom, hogy ez főállás és nem csak egy kiegészítés. És mivel 21 év a minimum korhatár, ezért nem tudom honnan vetted, hogy "valamikor suli után jövök."
Egyébként hány évről van szó? 2-3 vagy több?
Jól írják előttem, ott kell dolgoznod amig lenem telik a szerződésben megállapított idő.
Meg aztán nem a legjobb fordát fogod megkapni, hanem amivel szívás van.
Például reggel 4-kor kezdel, majd 7-kor megállsz és délután folytatod kb 13 órakor.
Úgy hogy 6-7 óra munkával az egész napod elvan ba..va.
És nem nagyon lehet szólni, mert kussba van a kezdő zöldfülű.
B kategóriáról lehetséges a D1 kategória megszerzése, ami 16+1 fős (kis)autóbuszra jogosít téged. Viszont! Erre is ugyanúgy kell külön KRESZ, BÜ tanfolyam, RUTIN és forgalmi tanfolyam és vizsga is.
A D1-hez mindösszesen két éves B-s jogsi kell. Tehát akár már 19-20 évesen dolgozhatsz buszsofőrként. (Ha megcsinálod 17 évesen a B-t.) Csak nem a nagy buszokkal, hanem a kisebbekkel. :D
Ha úgymond rendes, nagy autóbuszt szeretnél vezetni, akkor szüséges a B és a C kategória megléte.
Ehhez már viszont minimum 21 évesnek kell lenned. Tehát ha a C kategóriád megis van 19-20 évesen, akkor még mindig várnod kell, amíg betöltöd a 21.-ik életévedet.
Kivételt képez az, hogyha fegyveres erőknél dolgozol, avagy teljesítesz szolgálatot (például honvédség), és már meg van szinté na B és C kategóira. Mert akkor gyakorlatilag 18 éves korodban is meglehet már a D, és SZIGORÚAN CSAK BELFÖLDÖN ÉS KORLÁTOZÁSSAL, de vezethetsz nagy autóbuszt is. (21 betöltése után pedig külföldön is. Ez azért van, mert sok orszában például 21 a felnőtt korhatár.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!